Opel Mokka X 1.4T & 1.6 CDTI [test drive]

Το δημοφιλές SUV της Opel ανανεώνεται και επιστρέφει με μία πιο μπάνικη εμφάνιση, πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και αποδοτικούς κινητήρες…

Opel Mokka X caroto test drive 2016 (25)Αν προτιμάτε τον καφέ σας… μόκα σίγουρα θα έχετε να μετρήσετε πολλούς τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όσα δηλαδή έχουν περάσει από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Mokka της Opel. Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα που έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια η γερμανική εταιρία και έναν από τους βασικούς της οικονομικούς πνεύμονες σε μία κατηγορία που σήμερα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Οι 600.000 πωλήσεις που έχει σημειώσει γενικότερα το Mokka, υποδηλώνουν το πόσο πετυχημένη ήταν η κίνησή των Γερμανών να λανσάρουν ένα κόμπακτ διαστάσεων SUV.

Οι οποίες διαστάσεις παραμένουν σχεδόν ίδιες αφού οι αλλαγές του αμαξώματος στο μετονομασμένο πλέον Mokka X επικεντρώνονται στους πιο στενούς και κομψούς προβολείς με LED ημέρας και ένα στιλ που εναρμονίζεται με εκείνο του Astra. Νέα είναι και η μάσκα, ο προφυλακτήρας έχει επανασχεδιασθεί με ενσωματωμένα τα προβολάκια ομίχλης, ενώ ανάλογες είναι και οι αλλαγές στο πίσω μέρος (νέα φώτα και προφυλακτήρας) όπου φιγουράρει και το νέο λογότυπο του μοντέλου. Το εξωτερικό πακέτο συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες, ενώ υπάρχουν και νέες επιλογές στην παλέτα με τις βαφές του αμαξώματος.

Opel Mokka X caroto test drive 2016 (9)Αρκετά έντονος είναι ο αέρας της ανανέωσης και στο εσωτερικό με την πιο έντονη αλλαγή να αφορά στην σχετικά μεγάλη οθόνη αφής και στο νέο πίνακα οργάνων με το λευκό φωτισμό και την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα. Αυτό πάντως που είναι πιο χτυπητό (ειδικά για όσους έχουν το «παλιότερο» Mokka) έχει να κάνει με την εξαφάνιση των πολυάριθμων διακοπτών βελτιώνοντας την εργονομία στο πρότυπο του νέου Astra. Φυσικά το νέο σύστημα πολυμέσων (R 4.0 IntelliLink) με πλήρη διασύνδεση smartphone, συνδυάστηκε με νέα συστήματα και υπηρεσίες, όπως το Opel All Star

Επίσης, το Mokka X διατίθεται με προηγμένα συστήματα ασφαλείας (όπως τα full LED Adaptive Forward Lighting), εξοπλισμό άνεσης (όπως τα εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR και χαρακτηριστικά ασφάλειας) και συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται στην εμπρός κάμερα Opel Eye. Στην διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης που έγινε στην μαγευτική Μονεμβάσια οι ιθύνοντες της Opel στάθηκαν ιδιαίτερα στo σύστημα OnStar που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να συνδέονται με το όχημά τους από απόσταση με μία εφαρμογή για smartphone (για επικοινωνία με την OnStar, κλείδωμα/ξεκλείδωμα από απόσταση, εντοπισμός online του αυτοκινήτου, κατέβασμα χαρτών navi κ.α.).

Από πλευράς χώρων δεν έχει αλλάξει κάτι, με το SUV της Opel να συνεχίζει να προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες του και ανάλογα με την κατηγορία του (βρίσκεται απέναντι στα μικρότερα Peugeot 2008, Renault Captur, Nissan Juke και στα μεγαλύτερα Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Mitsubishi ASX κ.α.). Με μήκος στα 4,275 μέτρα το Mokka X είναι ένα SUV με μαζεμένες διαστάσεις και ο κάπως ρηχός χώρος αποσκευών των 356 λίτρων είναι απλά επαρκής για το ταξίδι. Ένα από τα ζητούμενα για όποιον επιλέξει ένα SUV έχει να κάνει με την σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, όπως στο Mokka X που σου δίνει μία έντονη αίσθηση από τζιπ.

photos: gkaragiorgakis

Στο δικό μας ταξίδι προς την ανατολική Πελοπόννησο είχαμε στην διάθεσή μας αρχικά την βενζινοκίνητη έκδοση με τον τούρμπο 1.400άρη κινητήρα που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και σε κερδίζει με την στρωτή και ήσυχη λειτουργία του. Η τιμή της εν λόγω έκδοσης ξεκινά από 20.000€ (με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, η αυτόματη με επίσης 6άρι κοστίζει 24.500€)), ενώ η τετρακίνητη που οδηγήσαμε από 24.500€). Εδώ να πούμε πως με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση διατίθεται και ο νέος 1.4T κινητήρας με 152 ίππους (28.100€). Υπενθυμίζεται πως η μετάδοση της κίνησης και στους πίσω τροχούς βασίζεται σε ένα ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη με το όλο σετ μετάδοσης να ζυγίζει περίπου 65 κιλά. Η λειτουργία είναι εντελώς αυτόματη και η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης από 100/0 σε 50/50 (εμπρός/πίσω).

Opel Mokka X caroto test drive 2016 (18)Στον δρόμο το Mokka X είναι ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο με ισορροπημένο στήσιμο και καλή απόσβεση της ανάρτησης (παρά τις μεγάλες 18άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα), ενώ παρά το σχετικά μεγάλο ύψος του οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές. Το τιμόνι έχει καλό βάρος δίχως να σε προβληματίζει η λίγο τεχνητή του αίσθηση, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων κουμπώνει πρόθυμα στις θέσεις του. Ο κινητήρας βενζίνης φαίνεται να ταιριάζει λίγο περισσότερο με το set-up του Mokka X που έχει να επιδείξει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ η ντίζελ έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας κατά την επιστροφή και μόνο στις υψηλές ταχύτητες ακούγεται ελαφρώς περισσότερο.

Κατά τα υπόλοιπα το μοτέρ είναι εξαιρετικό και ραφιναρισμένο, ενώ ο 1.6 CDTI κερδίζει τις εντυπώσεις με την ροπάτη λειτουργία του (με 136 άλογα) και φυσικά την πολύ χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Σε αυτή την περίπτωση οι τιμές ξεκινούν από 24.000€ (από 26.000€ το τετρακίνητο), ενώ σε ντίζελ προσθιοκίνητο υπάρχει και η μικρότερη εκδοχή 1.6 CDTI με 110 άλογα και 21.900€. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά για το Mokka, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως πλέον τα μοντέλα της Opel προσφέρονται με στάνταρ 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Opel Mokka X 1.4 Turbo 4×4
Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4
Κυβισμός 1.364 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 82,6 mm 79,7 x 80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.600 rpm 100 kW (136 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 20,4 kgm (200 Nm) / 1.850-4.900 rpm 32,6 kgm (320 Nm) / 2.000-2.250 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 186 km/h 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,3 / 6,5 / 5,6 lt/100 km 5,2 / 4,7 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 646 km 854 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 138 g/km 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiContactPremium2, 215/55 R18 Continental ContiContactPremium2, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.275×1.781×1.658 mm 4.275×1.781×1.658 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.541/1.540 mm 1.541/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.555 mm 2.555 mm
Χώρος αποσκευών 356-1.372 lt 356-1.372 lt
Απόβαρο 1.445 kg 1.504 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 20.000€

από 24.000€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close