Renault Kadjar 1.2 TCe 130 [test drive]

Renault Kadjar TCe130 caroto test drive 2016 (17)

Δοκιμάζουμε την μικρότερη από πλευράς κυβικών έκδοση του Kadjar και διαπιστώνουμε πόσο πετυχημένη είναι η επιστροφή της Renault στην κατηγορία των SUV…

Πριν από μήνες είχαμε δοκιμάσει την ντίζελ έκδοση 1.5 dCi, ξέρετε αυτή που θα προτιμούσαν οι 9/10, ίσως ακόμη και εσείς. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος (εκτός και αν στην εξίσωση μπαίνουν π.χ. πάνω από 20.000 χλμ. τον χρόνο) να μην επιλέξει το βενζινοκίνητο Kadjar της δοκιμής μας, που κατάφερε να κερδίσει την εκτίμησή μου με την ήσυχη και οικονομική λειτουργία του 1.200άρη κινητήρα. Εδώ να πούμε πως πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που κινεί και το Nissan Qashqai (δεν είναι μυστικό πως τα δύο SUV έχουν κοινό σασί), με την διαφορά πως στο Renault αποδίδει 15 επιπλέον ίππους.

Έτσι, με συνολικά 130 ίππους και αρκετή ροπή από χαμηλά που συνοδεύεται από ένα γλυκό διακριτικό σφύριγμα του στροβιλοσυμπιεστή, το Kadjar της δοκιμής μας έχει τουλάχιστον ικανοποιητικές ρεπρίζ και σε μεικτές συνθήκες καταναλώνει περίπου 8 λτ./100 χλμ. (στον ανοιχτό δρόμο πέφτει στα 7). Εδώ να πούμε πως για πιο οικονομική οδήγηση ο οδηγός μπορεί να πατήσει στα αριστερά του τον διακόπτη Eco όπου το μοτέρ πέφτει σε απόδοση, αλλά όταν βυθιστεί το γκάζι στο πάτημα επανέρχεται στην νορμάλ λειτουργία του.

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο το Kadjar 1.2 παρουσιάζει εξαιρετική εικόνα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και υψηλά για την κατηγορία επίπεδα ηχομόνωσης. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ιδανικά ώστε να διασφαλίζει πολύ καλή άνεση και δίχως να κουράζει αφού το αμάξωμα παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές. Σε οδοστρώματα με χαμηλή πρόσφυση το traction λειτουργεί δίχως… υπερωρίες, σε γρήγορη οδήγηση το ESP μπαίνει διακριτικά και μόνο όταν χρειάζεται, ενώ πολύ καλή είναι η λειτουργία του start/stop. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή ακρίβεια, ο 6άρις επιλογέας έχει κάπως χαλαρή αίσθηση αλλά με σαφή κουμπώματα και τα φρένα είναι απλά εξαιρετικά.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα της έκδοσης Dynamic της δοκιμής μας είναι πλήρης αφού διαθέτει από την μεγάλη οθόνη αφής 7,0’’ στην κεντρική κονσόλα μέχρι και τον πολυθεματικό ψηφιακό πίνακα οργάνων. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικές στο σύνολο τους, αυτή κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο χωρά μέχρι και ένα μεγάλο μπουκάλι, ενώ θα προτιμούσα οι ποτηροθήκες να μην είναι τόσο ρηχές. To ίδιο δεν ισχύει για τους χώρους για τους επιβάτες που είναι μεγάλοι και άνετοι και βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ το πορτμπαγκάζ με τον κρυφό υποδαπέδιο χώρο προσφέρει συνολικά 472 λίτρα (σ.σ. υπάρχει κανονική μεγάλη ρεζέρβα).

Συμπερασματικά τα πράγματα είναι απλά. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται πως η έκδοση βενζίνης εμφανίζει μία πιο ισορροπημένη, ήσυχη και στρωτή εικόνα από την αντίστοιχη ντίζελ. Η τελευταία έχει ως μοναδικό και βασικό πλεονέκτημα την οικονομία καυσίμου (τόσο στην τιμή του λίτρου, όσο και στην κατανάλωση), αλλά στην περίπτωση του Kadjar έχει και στα υπέρ της την μικρή διαφορά (1.490€, το Kadjar 1.5 dCi κοστίζει 22.340€) γέρνοντας την πλάστιγγα προς την μεριά του ντίζελ…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Kadjar 1.5 dCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,6 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact5, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.449 x 1.836 x 1.607 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.556/1.542 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm
Χώρος αποσκευών 472-1.478 lt
Απόβαρο 1.455 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 20.850€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close