ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποιο είναι το μυστικό του κομπρέσορα της Volvo;

volvo clutch roots T6

Στην έκδοση T6 Drive-E ο δίλιτρος κινητήρας συνδυάζει διπλή υπερπλήρωση, δηλαδή τούρμπο καυσαερίων και μηχανικό υπερσυμπιεστή (κομπρέσορας όπως έχει καθιερωθεί ελέω Mercedes)…

DΗ διπλή υπερπλήρωση έγινε γνωστή από τον όμιλο VW και την γνωστή τεχνολογία twin-charger, μέχρι και το πιο πρόσφατο παράδειγμα της Volvo με τον T6 δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Εδώ οι ειδικοί της μάρκας προσπάθησαν να διασφαλίσουν την αξιοπιστία του συστήματος (ή την πρόληψη πιθανής δυσλειτουργίας αν θέλετε που αντιμετώπιζε και ο VW TSI) υιοθετώντας ένα ηλεκτρομαγνητικό συμπλεκτάκι στον συμπιεστή τύπου Roots που σχεδίασε η γνωστή εταιρία Eaton.

Το συμπλεκτάκι βρίσκεται ανάμεσα στον άξονα εισόδου και τους ρότορες. Στην φάση χαμηλού φορτίου το συμπλεκτάκι ανοίγει και απομπλέκει τον κομπρέσορα, ενώ αν χρειαστεί (αυξηθεί το φορτίο ή για εξάλειψη lag) η ECU δίνει σήματα για σύμπλεξη μέσα σε 80-500 msec! O συμπλέκτης ανοίγει ξανά από τις 3.500 σ.α.λ. για να αναλάβει το κλασικό turbo καυσαερίων και για να προστατευτεί το σύστημα στις υψηλές rpm η σχέση μετάδοσης είναι στο 6:1 (αντί για 3:1) ώστε ο κομπρέσορας να έχει όριο στις περίπου 24.000 rpm. Πρόκειται για τον ταχύτερο παραγωγής που έχει κατασκευάσει έως τώρα η Eaton.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close