NEA

H νέα γενιά DRIVE-E κινητήρων της Volvo!

Volvo Cars new Drive-E powertrains (8)

Οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες σταδιακά θα αντικαταστήσουν 8  μηχανικά σύνολα σε 3 διαφορετικές πλατφόρμες μοντέλων της σουηδικής εταιρίας…

Προ μηνών η Volvo είχε αναφερθεί σε μια μικρή επανάσταση γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες εισάγοντας την τεχνολογία i-Art (υψηλής πίεσης common rail στα 2.500 bar + ανεξάρτητος ψεκασμός ανά κύλινδρο + twin turbo). Από το φθινόπωρο, στην παραγωγή θα μπει ο νέος 2-λιτρος 4-κύλινδρος ντίζελ DRIVE-E που αρχικά θα εξοπλίσει τα S60, V60 και XC60 και θα σηματοδοτήσει το τέλος των μεγαλύτερων 6-κύλινδρων και 8-κύλινδρων συνόλων.

Οι νέας γενιάς κινητήρες DRIVE-E θα προσφέρονται διαφορετική χαρτογράφηση και πίεση τούρμπο και σε μερικές περιπτώσεις θα συνδυάζονται με υβριδικό plug-in σύστημα ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή απόδοση στα επίπεδα ενός V8 και μειωμένη εκπομπή ρύπων καθώς και κατανάλωση έως 30%. Σύμφωνα με την Volvo, η χρήση ενός κόμπακτ ηλεκτροκινητήρα που θα προσφέρει επιπλέον ισχύ είναι εύκολη και μπορεί να τοποθετηθεί στο εμπρός ή πίσω άξονα (για τετρακίνηση) ενώ η συστοιχία των  μπαταριών στο μέσο του αυτοκινήτου.

Ο πρώτος DRIVE-E κινητήρας θα είναι ο D4 με απόδοση 181 PS ενώ ο πρώτος νέας γενιάς βενζινοκινητήρας θα είναι οι T5 και T6 με απόδοση 306 και 245 PS. Γενικότερα, η ισχύς των ντίζελ θα κυμαίνεται από 120 PS έως 230 PS ενώ των βενζινοκινητήρων από 140 PS έως +300 PS. Όλοι οι νέοι κινητήρες θα συνδυάζονται προαιρετικά με νέα αυτόματα κιβώτια 8 σχέσεων ή με στάνταρ μηχανικά 6 σχέσεων.

Έκπληξη αποτελεί η αναφορά της Volvo για συνδυασμό μηχανικού υπερσυμπιεστή (για ροπή στις χαμηλές rpm) με υπερτροφοδότη καυσαερίων (από μεσαίες και άνω rpm) για σύνολα με μεγάλη ισχύ. Μία ιδέα που επανέφερε στο προσκήνιο η Volkswagen ως Twincharger (βασικά προέρχεται από την αγωνιστική Lancia Delta) η οποία όμως έχει δεχθεί έντονη κριτική μετά από συχνά συμπτώματα δυσλειτουργιών (προφανώς για αυτό δεν υπάρχει ευρεία χρήση της διπλής υπερτροφοδότησης Twincharger).

Βέβαια, αυτά σε ένα μικρό πουσαρισμένο μοτέρ 1,4 lt, για να δούμε τι θα γίνει και σε ένα μεγαλύτερο με θερμοδυναμικά μέγιστη χωρητικότητα κυλίνδρου (500 cc), μία επιλογή που έχει κάνει και η BMW με τον επερχόμενο 3-κύλινδρο 1.500άρη

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button