ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Megane 1.5 dCi 110 [test drive]

Renault Megane dCi 110 caroto test drive 2017 (15)

Το νέο Megane δεν είναι ένα απλά καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά, αλλά μία από τις top και πιο ολοκληρωμένες επιλογές στην κατηγορία του…

H νεά γενιά Megane μοιάζει περισσότερο με μία σικάτη εξέλιξη της αμέσως προηγούμενης και είναι προφανές πως οι Γάλλοι δεν ήθελαν να προχωρήσουν σε ένα πιο τολμηρό σχήμα (θυμάστε την 2η γενιά με το κοφτό πίσω μέρος;). Ακόμη και έτσι το νέο Megane είναι ένα από τα πιο μπάνικα hatch της αγοράς με την δυναμική όψη να υπερθεματίζουν τα μπροστινά LED σε σχήμα «C», ενώ τα πίσω εκτείνονται σε βαθμό που αγγίζουν την υπερβολή. Σε κάθε περίπτωση το νέο Megane είναι ένα αυτοκίνητο που με την σχεδίασή του αποσπά κολακευτικά σχόλια και κερδίζει τις εντυπώσεις διαθέτοντας και ένα πιο upper class αέρα δανεισμένο από το μεγαλύτερο Talisman.

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το αμάξωμα είναι μακρύτερο κατά 6,4 εκατοστά (συνολικό μήκος στα 4,359 μέτρα), το πλάτος ανέρχεται στα 1,814 μέτρα, ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 2,5 εκ. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF το μεταξόνιο έχει φτάσει πλέον τα 2,67 μέτρα και αναπόφευκτα οι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί. Οι πίσω θα κάτσουν με σχετική άνεση, αφού με το κάθισμα ρυθμισμένο για οδηγό αναστήματος 1,85 μέτρων ο χώρος για τα γόνατα του πίσω είναι επαρκής (έστω και αν οι πίσω χώροι δεν είναι από τους κορυφαίους).

Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει και για τον αέρα πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 384 λίτρα (μάλιστα με κανονική ρεζέρβα και όχι κιτ ασφαλείας) αποτελώντας έναν από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας (βαθύς με καλό σχήμα και κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Κανένα παράπονο για τις θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι ποτηροθήκες είναι βαθιές και στενές για καλό… κράτημα.

Το ταμπλό συμβαδίζει με την σχετικά μινιμάλ άποψη της Renault και τα υψηλά εργονομικά στάνταρ. Στην έκδοση της δοκιμής μας υπήρχαν όλα τα καλά όπως η μεγάλη όρθια οθόνη αφής αλά tablet διάστασης 8,7 ιντσών (στην βασική ντίζελ υπάρχει μία λίγο μικρότερη στις 7 ίντσες) και το σύγχρονο κόκπιτ συνδυάζεται με ένα στάνταρ πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων που είναι πανομοιότυπος με εκείνον του Kadjar. Φυσικά υπάρχει πλήρη διασύνδεση με smartphone και ένα πλήρες σύνολο από συστήματα υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας (αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση τυφλού σημείου κ.α.). Αρκετά έξυπνη λειτουργία έχει αυτό της αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας που σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φλας τον προειδοποιεί με ένα χαρακτηριστικό ήχο (ανάλογα από την μεριά που αλλάζει κατεύθυνση ο ήχος αναπαράγεται από το δεξί ή αριστερό ηχείο).

photos: giorgos karagiorgakis

Στην Dynamic έκδοση υπάρχει η λειτουργία Multi Sense όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα (τα Neutral, Comfort, Perso, Eco και Sport) όπου ταυτόχρονα αλλάζει και το στιλ του ψηφιακού πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός φωτισμός. Εννοείται πως στο Eco η χαρτογράφηση του μοτέρ αλλάζει προς την βέλτιστη κατανάλωση, ενώ στο Sport το τιμόνι βαραίνει σε αίσθηση και το πεντάλ του γκαζιού αποκτά πιο άμεση απόκριση. Η touch-screen είναι πολύ καλή σε ανταπόκριση και δίχως lag, με το μενού εξοικειώνεσαι σχετικά γρήγορα, ενώ θα προτιμούσα να υπάρχουν οι βασικοί διακόπτες για την ρύθμιση της έντασης του ήχου (volume) ή την επιλογή επόμενου/προηγούμενου μουσικού αρχείου ή συχνότητας (seek). Από την άλλη, για αυτό υπάρχουν και τα χειριστήρια στο τιμόνι…

Πέρα όμως από τα παραπάνω αυτό που τοποθετεί το Megane στις top επιλογές είναι τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά καλοστημένο σασί που βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση. Οι Γάλλοι απέδειξαν ότι είναι μετρ στο στήσιμο του ημιάκαμπτου από την εποχή της προηγούμενης Laguna και στην περίπτωση του Megane επιβεβαιώνονται και πάλι (ακόμη και με τις 17άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής μας). Εξαιρετικά εντυπωσιακή είναι η σταθερότητα που παρουσιάζει το νέο Megane στον ανοιχτό δρόμο, ενώ ακόμη και κοντά στην τελική του κατασκευαστή δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι που να ενοχλούν. Σε μία διαδρομή έως το Ναύπλιο και πίσω στην πρωτεύουσα τα καθίσματα δεν κούρασαν σε κανένα σημείο.

Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση dCi 110 με τον πλέον πολυφορεμένο 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα και έναν από τους καλύτερους της αγοράς. Μάλιστα, στην περίπτωση του Megane το μοτέρ δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου (ναι, τόσο καλή είναι η ηχομόνωση), ενώ η κλιμάκωση του κιβωτίου (αναμένεται και αυτόματη έκδοση EDC με διπλόδισκο 6άρι) εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ροπή του μοτέρ, που σε νορμάλ ρυθμούς η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6-6,5 λτ./100 χλμ. (υπολογίστε γύρω στα 7,5-8 με πατημένο γκάζι). Τόσο σε αίσθηση, όσο και σε ακρίβεια το ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο και ο επιλογέας ταχυτήτων έχουν θετικό feedback, ενώ τα φρένα είναι απλά κορυφαία.

Συνοψίζοντας το νέο Renault Megane είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία και θα καλύψει με το παραπάνω τις οικογενειακές απαιτήσεις μίας οικογένειας. Είναι εξαιρετικό στον δρόμο, έχει καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό, γαλλικό στιλ και το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την προσεγμένη και απτή ποιότητα κατασκευής και των πλαστικών. Στα συν και ο αποδοτικός ντίζελ.

Τώρα, για την dCi 110 έχουμε μόνο την τιμή της πλούσιας έκδοσης Dynamic (23.500€, εδώ ο πλήρης τιμοκατάλογος), αλλά εκτιμάται πως η βασική Expression θα βρίσκεται λίγο πάνω από τις 21.000€ από την στιγμή που η μικρότερη έκδοση dCi 90 κοστίζει 18.890€. Από τον επόμενο μήνα θα είναι διαθέσιμες και οι εκδόσεις βενζίνης TCe 120 Authentic με τιμή από 17.150€. Aργότερα θα υπάρξει και dCi 110 έκδοση με σύστημα Hybrid Assist με εκπομπή 76 γρ. CO2/χλμ. και μέση κατανάλωση 2,9 λτ./100 χλμ. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον εξοπλισμό, τις διαστάσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά για κάθε έκδοση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Megane 1.5 dCi 110 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,7 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 758 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 95 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.591/1.586 mm
Μεταξόνιο 2.669 mm
Χώρος αποσκευών 384-1.247 lt
Απόβαρο 1.280 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 21.390€ (από 18.890€ η dCi 90)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!