ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroën C3 1.2 PureTech 82 [test drive]

Η τρικύλινδρη έκδοση PureTech είναι οικονομική και προπάντων σικ, με μια σχέση αξίας-τιμής που την κατατάσσει ανάμεσα στις πιο συμφέρουσες προτάσεις…

Με την πλάστιγγα στην ελληνική αγορά να αρχίζει να ισορροπεί μετά από μια περίοδο ντιζελομανίας (εδώ η σχετική δοκιμή), εκδόσεις βενζίνης όπως αυτήν του C3 στα 1.200 κ.εκ. εννοείται πως αποκτούν νέο ενδιαφέρον. Και ξεκινάμε από το βασικό (την τιμή πώλησης), μια και το C3 1.2 PureTech κοστίζει από 12.470 ευρώ και αποτελεί μία από τις καλύτερες value for money επιλογές, προσφέροντας πλήρη εξοπλισμό από τη βασική έκδοση (το μοντέλο της δοκιμής μας έχει πλουσιότερο εξοπλισμό), η οποία (βασική) ακόμη και δίχως τα πατενταρισμένα airbumps καταφέρνει να δείχνει το ίδιο κομψή με μια μίνι crossover προδιάθεση.

Ο δεύτερος λόγος για την επιλογή της εν λόγω έκδοσης αφορά τον πολυφορεμένο πλέον (θα τοποθετείται μέχρι και σε επερχόμενα μοντέλα της Opel) 1.200άρη PureTech βενζινοκινητήρα που στην ατμοσφαιρική του εκδοχή (υπάρχει και turbo με 110 ίππους για το C3, η απόδοσή του φτάνει έως 130 άλογα σε άλλα μοντέλα) αποδίδει 82 ίππους. Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα καλά κλιμακούμενο 5άρι σαζμάν που έχει σχετικά καλή ακρίβεια στα κουμπώματά του.

photos: nmarinopoulos

Από πλευράς επιδόσεων μην περιμένετε τούρμπο πετάγματα, αλλά τα 82 αλογάκια τα καταφέρνουν αξιοπρεπέστατα, κρύβοντας σε μεγάλο βαθμό την τρικύλινδρη χροιά τους και, κυρίως, λειτουργώντας οικονομικά, με μια μέση κατανάλωση στα περίπου 6,5-7 λίτρα / 100 χλμ. Αξιοσημείωτο είναι πως το μεγαλύτερο ποσοστό το διανύσαμε μέσα στην πόλη, αφού στον ανοιχτό δρόμο και με μια λογική ταχύτητα το C3 μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο οικονομικό.

Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και ειδικά η πίσω διάταξη είναι από τις πιο αποτελεσματικές για supermini, προσφέροντας καλή άνεση. Το κράτημα είναι πολύ καλό, ενώ γενικότερα δεν υπάρχει κάτι να σε προβληματίσει στο ευκολοδήγητο C3, άντε να αναζητούσες λιγότερη τεχνητή αίσθηση από την ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα στις χαμηλότερες ταχύτητες.

Το δελεαστικό πακέτο του C3 συμπληρώνει το μίνιμαλ αλλά άκρως λειτουργικό εσωτερικό του, που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερα άτομα (ή και πέντε με παραχωρήσεις), χωρώντας αρκετά μπαγκάζια (χώρος αποσκευών στα 300 λίτρα). Από κει και πέρα, στο ταμπλό δεσπόζει η στάνταρ touch-screen με πλήρη υποστήριξη και διασύνδεση με smartphone, ενώ ακόμη και στη βασική έκδοση Live προσφέρονται σύστημα αυτόνομης πέδησης, cruise control, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κυκλοφορίας… εννοείται πως υπάρχουν έξι αερόσακοι, ESP, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες, κλιματισμός κ.ά. Τώρα, αν συμπεριλάβει κανείς και το σικ περιτύλιγμα (δηλαδή το αμάξωμα), έχει μπροστά του μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για το επόμενο αυτοκίνητό του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C3 1.2 PureTech 82 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 60 kW (82 PS) /5.750 rpm
Ροπή 118 Nm (12,0 kgm) / 2.750 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,0 sec
Τελική ταχύτητα 168 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 4,7 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.996 x 1.749 x 1.1474 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.474/1.468 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 300-922 lt
Απόβαρο 1.055 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 12.740€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!