NEASMS

ADAC: Τι έδειξε ένα EcoTest εκπομπής ρύπων σε 77 μοντέλα;

Η γνωστή γερμανική λέσχη και η μεγαλύτερη στον κόσμο μέτρησε τις εκπομπές ρύπων σε 77 αυτοκίνητα και δείτε τι έδειξαν τα αποτελέσματα…

Όπως αναφέρει η ADAC στο EcoTest που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2016 αποδείχθηκε πως σε πραγματικές συνθήκες τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πολύ υψηλή εκπομπή σε μικροσωματίδια PM (ειδικά τα άμεσου ψεκασμού), ενώ οι τιμές ήταν πολύ υψηλότερες από τα προβλεπόμενά όρια. Όπως ήταν αναμενόμενο ακόμη χειρότερα ήταν τα αποτελέσματα για τις ντίζελ εκδόσεις, ενώ έκπληξη προκάλεσε το γεγονός πως κάποια Euro 5 μοντέλα ήταν πιο καθαρά από μερικά Euro 6.

Συγκεκριμένα, από τα 38 ντίζελ μόνο η Mercedes E220d 9G-Tronic και η BMW 118d Steptronic κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές του ρεαλιστικού κύκλου RDE και ειδικότερα στο όριο των NOx (οξειδίων του αζώτου). Αναφορικά με την βενζίνη το Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX ή το VW Tiguan 1.4 TSI πολύ περισσότερα PM από τα προβλεπόμενα (σ.σ. η VW έχει ανακοινώσει πως στα TSI θα υπάρχει φίλτρο), ενώ αρκετά ντίζελ όπως το Renault Captur dCi 90 πολλαπλάσια NOx.

BLOG: Ο συνταξιούχος κύριος NEDC: Από το downsizing… στο upsizing;

Άποψη

Το θέμα με την παραποίηση εκπομπής ρύπων ιντριγκάρει και συνάμα πουλάει αρκετά, τόσο τουλάχιστον όσο για να ασχολούνται οι «ειδικοί» (και μη). Η άποψη μας είναι πως, ναι, οι κατασκευαστές, είχαν καταφέρει να βρουν παράθυρα στον κύκλο NEDC και να τα εκμεταλλευτούν όσο μπορούν. Φταίνε; Σε ζαβολιάρικες περιπτώσεις με defeat devices (όπως της VW), προφανώς και ναι… Σε άλλες περιπτώσεις, απλά οι μηχανικοί είδαν τις αδυναμίες του NEDC και «άδραξαν τις ευκαιρίες».

Αν μας ρωτούσατε θα λέγαμε πως σχεδόν ΌΛΟΙ οι κατασκευαστές λίγο-πολύ, με θεμιτούς ή αθέμιτους τρόπους (αλήθεια, πόση παρατυπία χωράει στην νομιμότητα;) έχουν εντοπίσει τις όποιες αδυναμίες και έχουν προσαρμόσει τα μοντέλα τους πάνω σε αυτές!

Στο μέλλον θα δείτε και άλλα τρικ (στενοί τροχοί, αεροδυναμικά βοηθήματα κ.α.) που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στον κύκλο RDE. Από την άλλη, στο dieselgate υπάρχει και κάτι θετικό. Η αλλαγή μέτρησης των ρύπων σε πραγματικές συνθήκες και η μεταστροφή και ώθηση της ηλεκτροκίνησης (σ.σ. μην βαράτε μόνο τους ντίζελ, ξέρετε εσείς…). Οπότε άθελα της μήπως η VW έκανε τελικά περισσότερο καλό παρά κακό με την όλη υπόθεση; Ο χρόνος θα δείξει…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button