F1: Νέοι κινητήρες με περισσότερο ήχο και δίχως turbo από το 2021; [blog]

Πως σας φαίνεται ένα πρωτάθλημα στην Formula 1 με νέους -πιθανότατα V8 ατμοσφαιρικούς υβριδικούς- κινητήρες που θα έχουν περισσότερη δύναμη και ήχο;

Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε μία συνάντηση που έγινε από την FIA παρουσία του προέδρου Jean Todt, των κατασκευαστών κινητήρων στην Formula 1, καθώς και ενός εκπροσώπου της Audi (κάτι που εκδηλώνει μία πιθανή μελλοντική συμμετοχή του VW Group στην F1). Στην συνάντηση αυτή συμφωνήθηκε πως οι κινητήρες πρέπει να γίνουν κατασκευαστικά απλούστεροι (άρα και φτηνότεροι), με πιο απλό τρόπο λειτουργίας (πάει το turbo;) και προπάντων να βγάζουν αυθεντικό ζωντανό ήχο.

Έτσι, η περίοδος με τους υπερτροφοδοτούμενους V6 του 1,6 λίτρου που ξεκίνησε το 2014, μάλλον δεν θα προλάβει να συμπληρώσει δεκαετία, αφού η συμφωνία προβλέπει πως οι νέοι κινητήρες θα πρέπει να παρουσιαστούν σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα (περίπου μία τετραετία), έτσι ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να έχουν τον χρόνο να προχωρήσουν στην έρευνα και εξέλιξη. Επίσης, οι φτηνότεροι κινητήρες μπορεί να επιτρέψουν και σε άλλες μάρκες (π.χ. Audi, Ford/Cosworth, Toyota) να μπουν στο πρωτάθλημα, ενώ παράλληλα θα κάνουν πιο ανταγωνιστικές τις υπάρχουσες BMW, Ferrari, Honda, Mercedes και Renault.

Το βασικό είναι οι νέοι κινητήρες να είναι πιο φθηνοί και λιγότερο πολύπλοκοι… οπότε η λογική λέει πως ενδεχομένως να επιστρέψουμε πίσω στην «ατμόσφαιρα» και σε συνδυασμό με ένα απλούστερο υβριδικό σύστημα (για λόγους high-tech θα πρέπει να υπάρχει η hybrid τεχνολογία σε ρόλο boost). Ένα άλλο ζητούμενο είναι ο ήχος… οπότε και εδώ η λογική αποκλείει μια διάταξη κάτω από 6-κύλινδρα μοτέρ και από την στιγμή που οι V10 και V12 ακούγονται άκαιροι, τότε αυτοί που απομένουν είναι οι παλιοί καλοί V8 που πιθανότατα θα έχουν: α) turbo + λιγότερο περίπλοκο υβριδικό σύστημα ή, β) θα είναι ατμοσφαιρικοί + απλούστερο υβριδικό σύστημα.

Την επιστροφή των V8 ενισχύει και το σενάριο της περισσότερης δύναμης που λείπει από τα μοτέρ (για αυτό το σενάριο να παραμείνουν οι V6 δίχως turbo απλά δεν στέκει), ενώ ένα βήμα προς τα εκεί θα είναι και η κατάργηση του ορίου κατανάλωσης (που σήμερα είναι 105 κιλών καυσίμου σε όλο τον αγώνα). Όλες αυτές οι αλλαγές μπορεί να συνδυαστούν με νέα σχεδίαση των μονοθεσίων (π.χ. με καλύπτρα) και με τις ευλογίες του Jean Todt, ώστε το σπορ, από το 2021 και υπό την αιγίδα της Liberty Media, να μπει σε μια νέα εποχή  και να γίνει πιο ελκυστικό από πλευράς θεάματος.

Με αυτή την κίνηση της FIA η F1 θα είναι σε θέση από την επόμενη δεκαετία να γίνει πιο αυθεντική και να απωλέσει εν μέρει το «green» στοιχείο που ήθελαν να περάσουν οι μαρκετίερς τα τελευταία χρόνια. Βέβαια, το ιδανικό θα ήταν να δούμε ξανά αγνές ατμοσφαιρικές εκδοχές, κάτι δύσκολο… Από την άλλη, ένα πρωτάθλημα με π.χ. ατμοσφαιρικά υβριδικά (με ρόλο boost) μονοθέσια θα μπορούσε να δώσει χώρο και ώθηση στο πιο ξεκάθαρο πρωτάθλημα της Formula E (με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, μάλιστα υπάρχει ενδιαφέρον και από την Ferrari). Και αν τελικά οι κατασκευαστές φοβούνται τόσο πολύ το νέο κύκλο μετρήσεων RDE και επιχειρήσουν μία αποστροφή από το turbo, τότε γιατί να μην αρχίσουν από την Formula 1;

Η επερχόμενη αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των ρύπων (σε πραγματικές συνθήκες κίνησης), σε συνδυασμό με μία πιθανή κατάργηση του turbo και την επιστροφή της «ατμόσφαιρας» στην F1, λέτε να σηματοδοτήσει και το τέλος του turbo/downsizing στα επιβατικά αυτοκίνητα;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close