To Ecosport είναι ένα κόμπακτ διαστάσεων SUV με εμφατικό παρουσιαστικό, καλούς χώρους, σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος και έναν αποδοτικό 1.000άρη τούρμπο κινητήρα…
Έχοντας ήδη δοκιμάσει την ντίζελ έκδοση Ford Ecosport (από 21.179€) αξίζει να ρίξει μία ματιά κανείς και στις φτηνότερες εκδόσεις βενζίνης που ξεκινούν από τα 19.527€ στην περίπτωση του Ecoboost με τα 125 άλογα. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι της ισχυρότερης έκδοσης με τους 140 ίππους και κοστίζει από 20.130€ και αν μας ρωτούσατε η διαφορά στην τιμή πώλησης είναι τόσο μικρή όσο και στις επιδόσεις. Ο πολυβραβευμένος Ecoboost αναδεικνύει και εδώ ένα καλοστημένο σασί και συνδυάζεται στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων που σε θέμα ακρίβειας και κουμπώματος δεν θα απασχολήσει τον οδηγό.
Το μοτέρ προσφέρει καλές επιδόσεις… δίχως να βάζει φωτιά στην άσφαλτο (0-100 σε 11,8 δεύτερα και τελική 185 χλμ./ώρα) και ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αποδεικνύεται οικονομικό. Για παράδειγμα κάποιος που θα κινηθεί σε χαλαρούς ρυθμούς και δίχως να πιέσει πάνω από τη μεσαία περιοχή των σ.α.λ. θα δει σε μεικτές συνθήκες (πόλη και εθνική οδό) μία κατανάλωση περίπου στα 8,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι με νορμάλ ταχύτητα θα δει και λιγότερα (περίπου στα 7-7,5).
Όπως κάθε Ford, έτσι και το Ecosport δεν αποκλίνει από τον κανόνα του ευχάριστου οδηγικά αυτοκινήτου με την καλοστημένη ανάρτηση που ελέγχει ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος για να περιορίσει αρκετά τις κλίσεις στις στροφές (μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα σχετικά ψηλό αμάξωμα).
photos: nmarinopoulos
Στην κίνηση σε βατούς χωματόδρομους έχεις ως σύμμαχο μία διαφορά 19 εκατοστών από το έδαφος με γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης στις 25 και 35 μοίρες, αντίστοιχα. Αν και σπάνια θα χρειαστεί να εκτιμήσετε αυτές τις τιμές, αξιοσημείωτο είναι πως το EcoSport μπορεί να περάσει από υδάτινο πέρασμα βάθους 55 εκατοστών. Η αλήθεια είναι πως περισσότερο στο EcoSport θα εκτιμήσει κανείς την ευελιξία που το χαρακτηρίζει, τόσο την άνεση στις μετακινήσεις, όσο και για τις κόμπακτ διαστάσεις π.χ. στο παρκάρισμα, ενώ παράλληλα δεν «μασάει» από πεζοδρόμια και σαμαράκια.
Τώρα, σχεδιαστικά το Ecosport μπορεί να δείχνει αρκετά ογκώδες και λόγω της εμφατικής του μάσκας, αλλά στην πράξη το μήκος του δεν ξεπερνά καν τα 4,0 μέτρα, ενώ ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι και το καπό, ειδικά στο σημείο που έρχεται σε επαφή με τις εμπρός κολώνες. Από κει και πέρα οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford έχουν αξιοποιήσει τόσο το αυξημένο εσωτερικό ύψος όσο και το μεταξόνιο των 2,52 μέτρων, με αποτέλεσμα τους άνετους χώρους για τους επιβάτες και το καλό πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από 325 έως και 1.238 λίτρα.
Στην πρακτικότητα συμβάλλουν τόσο το χαμηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών όσο και οι πολλές, 20 συνολικά, θέσεις και θήκες για μικρο-αντικείμενα και κουτιά αναψυκτικών στην καμπίνα. Αυτό που θα δυσκολέψει -σε ότι αφορά τις αποσκευές- είναι το άνοιγμα της 5ης πόρτας προς τα πλάγια, πιο συγκεκριμένα προς τα αριστερά, με αποτέλεσμα να πρέπει να υπάρχει αρκετή απόσταση είτε από το αυτοκίνητο που έχει παρκάρει από πίσω είτε από τον τοίχο.
Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι αντίστοιχη των άλλων μικρών μοντέλων της μάρκας. Έτσι τα όργανα έχουν ένα δικό τους στυλ, ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και ο εξοπλισμός, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το SYNC, το σύστημα infotainment της που συνδυάζεται με AppLink για τη διασύνδεση smartphones, είναι ουσιαστικά πλήρης. Όπως πλήρης θεωρείται και το όλο σύνολο του Ford Ecosport αποτελώντας μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, ειδικά αν το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων σας αναλώνεται σε πόλη.
Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FORD
Ford EcoSport 1.0 Ecoboost 140PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,9 x 82,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 180 Nm (21,9 kgm) / 1.400-4.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,8 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,6 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,6 / 5,4 / 4,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 684 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 125 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Ventus Prime 2, 205/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.017 x 1.765 x 1.633 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.529/1.532 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.519 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 375-1.238 lt | |||
Απόβαρο | 1.337 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 20.130€ |