ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo S90 T6 AWD [test drive]

Αναζητάτε κύρος και δύναμη, αλλά δεν θέλετε να ακολουθήσετε τη γερμανική πεπατημένη; Η κορυφαία έκδοση του S90 καταθέτει τα σουηδικά διαπιστευτήριά της…

Πάρτε ένα λεπτό και σκεφτείτε. Για πόσα σεντάν μοντέλα γυρίσατε το κεφάλι σας τα τελευταία χρόνια; Αυτοκίνητα τριών όγκων υπάρχουν πολλά, μόλις μια χούφτα όμως από αυτά έχει την ικανότητα να ξεχωρίζει. Και σίγουρα, σε περίοπτη θέση ανάμεσά τους βρίσκεται η ναυαρχίδα της Volvo. Η πρώτη επαφή μας με το S90 ήταν μερικούς μήνες πριν, με την πετρελαιοκίνητη έκδοση D5. Τώρα ήρθε η σειρά της κορυφαίας βενζινοκίνητης έκδοσης Τ6, με το υπερτροφοδοτούμενο, δίλιτρο σύνολο των 320 ίππων.

Οπτικά δεν υπάρχουν διαφορές, ούτε φυσικά και σε θέματα ποιότητας και πολυτέλειας. Το φιλόξενο εσωτερικό του S90 μπορεί να μεταφέρει με άνεση έως και πέντε ενήλικες, καθισμένους αναπαυτικά στα μαλακά, δερμάτινα καθίσματά του. Η ακαμψία και το βάρος του συνόλου δίνει μία αίσθηση ασφάλειας, ενώ την ίδια ώρα το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο έρχεται να συμπληρώσει τις ανάγκες των πιο απαιτητικών για διαφοροποίηση. Κάμερες, αισθητήρες, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, ακόμα και το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, που στρίβει μόνο του το αυτοκίνητο και διατηρεί την ενδεδειγμένη για την κίνηση του δρόμου ταχύτητα, βρίσκονται στη λίστα του εξοπλισμού.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία εντυπωσιακή, τεράστια έγχρωμη οθόνη αφής, με διαστάσεις και φιλοσοφία λειτουργίας tablet. Μέσω αυτής μπορεί κανείς να χειριστεί σχεδόν τα πάντα, από το τριζωνικό σύστημα κλιματισμού με τη δυνατότητα προγραμματισμού, μέχρι τη σύνδεση στο internet και την εφαρμογή του spotify για να ακούς τα αγαπημένα σου τραγούδια, όπου και όποτε θες. Πραγματικά πρόκειται για μία πολύ εύχρηστη touch-screen που βάζει τα γυαλιά στον ανταγωνισμό…

Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στο δεξί πεντάλ. Αρκεί ένα βαθύ πάτημα αυτού για να καταλάβει ο οδηγός τι εστί Τ6. Ο δίλιτρος κινητήρας που κρύβεται κάτω από το καπό, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό, καθώς επίσης ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή για τις χαμηλές στροφές και ένα turbo για ψηλότερα. Το αποτέλεσμα είναι να προσφέρει πολλή ροπή από χαμηλά και άφθονη δύναμη, που αυξάνεται γραμμικά με την άνοδο των στροφών. Παρά τα 1.800+ κιλά του αυτοκινήτου, τα σύνολο αυτό είναι ικανό να του εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 5,9 δλ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

photos: nmarinopoulos

Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως όλη αυτή η ισχύς δεν βγαίνει μπρουτάλικα και ανεξέλεγκτα αλλά, αντιθέτως, με έναν αρκετά πολιτισμένο τρόπο. Για αυτό φροντίζει το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, καθώς και τα θηριώδη P Zero των 20 ιντσών, που παρέχουν άφθονη πρόσφυση. Η ροπή μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, που συνδυάζεται αρμονικά με τον κινητήρα. Όσο για την κατανάλωση, αν δεν επιμείνει κανείς στο γκάζι και επιλέξει το ανάλογο οδηγικό προφίλ, τότε μπορεί σχετικά εύκολα να πέσει κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. που είναι καλά, δεδομένου του συνολικού βάρους και της ισχύος του κινητήρα.

Στο δρόμο το S90 T6 διατηρεί τη σταθερότητά του, ανεξαρτήτως της ταχύτητας κίνησης. Επιταχύνει γρήγορα, φρενάρει ακόμα γρηγορότερα και αλλάζει κατεύθυνση με ελάχιστες κλίσεις και με έναν τρόπο που θα ζήλευαν πολύ ελαφρύτερα αυτοκίνητα. Αντίστοιχα και η ποιότητα κύλισης είναι πάρα πολύ καλή και σε συνδυασμό με το εξαιρετικά ήσυχο εσωτερικό και την μασίφ ηχομόνωση, το S90 είναι από τα πιο ιδανικά οχήματα για το ταξίδι.

Και ναι, οι λεπτομέρειες μπορεί να κάνουν τη διαφορά, εδώ όμως υπάρχουν κάποια στοιχεία που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Το S90 είναι ένα καλό, σύγχρονο αυτοκίνητο, που μπορεί να σταθεί επάξια στα μεγάλα σαλόνια, κοστίζοντας όμως πολύ λιγότερα από άλλες προτάσεις αντίστοιχου εξοπλισμού και επιδόσεων. Στα σχεδόν 59.000 ευρώ της τιμής του υπολογίστε και τα 5 χρόνια εγγύησης, οδικής βοήθειας και δωρεάν service που προσφέρει η Volvo. Τώρα αν θα προτιμούσαμε το συγκεκριμένο, αντί της έκδοσης D5, αυτό αποτελεί ένα καλό ερώτημα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo S90 T6 AWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 235 kW (320 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 400 Nm (40,6 kgm) / 2.200-5.400 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,5 / 7,2 / 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 618 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 165 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero 255/35 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.963 x 1.879 x 1.443 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.628/1.629 mm
Μεταξόνιο 2.941 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Απόβαρο 1.892 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 58.420€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button