Volvo S90 D5 AWD [test drive]

Volvo S90 D5 AWD caroto test drive 2016 (2)

Η ναυαρχίδα των Σουηδών δεν έρχεται απλά ως μία εναλλακτική απέναντι στο γερμανικό λόμπι, αλλά για να πρωταγωνιστήσει και δίχως να έχει να ζηλέψει σε τίποτα τον ανταγωνισμό…

Η αρχή μίας νέας πορείας για την Volvo έγινε με το XC90 και μέχρι να δούμε το μικρότερο XC60 (τον Μάρτιο στην Γενεύη), το μικρότερο XC40 (τέλη 2017) και τα νέα V40 (από το 2018 μαζί με το S60), το πιο φρέσκο μοντέλο στην γκάμα της μάρκας είναι το S90 (εννοείται και το πιο ιδιαίτερο στέισον V90). Πρόκειται για το μεγαλύτερο σεντάν της μάρκας -που αντικαθιστά το S80- και προφανώς το μακρύτερο αφού φλερτάρει σε μήκος με τα πέντε μέτρα. Η αισθητική του αμαξώματος συμβαδίζει με εκείνη του XC90 και αναπόφευκτα συναντάμε στο μπροστινό μέρος την εμφατική μπάνικη μάσκα που προσδίδει άμεση αναγνωρισιμότητα στο S90.

Πολύ όμορφοι είναι οι προβολείς με τα LED να σχηματίζουν αυτό που οι Σουηδοί αποκαλούν το «σφυρί του Θορ», ενώ το πίσω μέρος έχει ένα ιδιαίτερο στιλ που σε μερικούς μπορεί να αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις, αλλά τουλάχιστον αποτελεί μία αυθεντική (έστω και ολίγον φλύαρη) άποψη. Αναμφίβολα, το S90 είναι μία ελκυστική λιμουζίνα που τραβά τα βλέμματα και το κυριότερο που προσφέρει όλα τα κομφόρ στους επιβαίνοντες. Ειδικά οι πίσω θα βολευτούν το ίδιο άνετα… όσο και ο Ζλάταν(!) και θα ξεχάσουν πολύ γρήγορα το παλιό και μικρότερο S80 (ειδικά στο πλάτος η διαφορά είναι μεγάλη). Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 500 βολικά λίτρα, αφού αυτό δεν είναι ιδιαίτερα ρηχό και έχει αρκετό βάθος για πολλά μπαγάζια, ενώ ιδιαίτερα πρακτική είναι η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη πόρτα που ανοίγει ή κλείνει αυτόματα (και από ένα μπουτόν στο κλειδί).

Από πλευράς χώρων το S90 προσφέρει ότι και ο ανταγωνισμός του (Mercedes E-Class, Audi A6, BMW 5), αλλά ένας καλός λόγος για να προτιμήσει κανείς το Volvo (πέρα από την σχετικά χαμηλότερη τιμή πώλησης όπως θα δούμε στο τέλος) είναι το high-tech εσωτερικό. Το οποίο έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το XC90 και δεν θα κρύψουμε για μία ακόμη φορά το πόσο μας αρέσει η εξαιρετικά εύχρηστη touch-screen με την πλοήγηση που παραπέμπει σε smartphone ή tablet. Εδώ υπάρχουν μόνο όσοι διακόπτες είναι απαραίτητοι και θα έλεγα πως η εργονομία είναι για Όσκαρ. Επίσης, στην κορυφαία έκδοση Inscription του μοντέλου της δοκιμής μας υπάρχουν όμορφες επενδύσεις από ξύλο, κορυφαίο φινίρισμα, όλες οι ηλεκτρικές διευκολύνσεις και ποιότητα κατασκευής ισάξια με του γερμανικού ανταγωνισμού.

photos: panagiotis tritaris

Στην χώρα μας το S90 διατίθεται με τρεις κινητήρες (έναν βενζίνης και δύο ντίζελ) και στην διάθεσή μας είχαμε την ισχυρότερη πετρελαίου: την D5 που αποδίδει 235 ίππους και συνδυάζεται με τετρακίνηση και αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Πρόκειται για ένα «τρίπτυχο» που ταιριάζει γάντι στην σουηδική λιμουζίνα και που βασίζεται στο γνωστό πλαίσιο SPA, μία μεταβλητή και ευπροσάρμοστη πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στα νέας γενιάς Volvo. Ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος ντίζελ έχει δύο turbo στην σειρά και επιπρόσθετα την τεχνολογία PowerPulse που προσφέρει καλύτερη και ταχύτερη απόκριση στο γκάζι.

Πρόκειται για έναν από τους πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες με απόδοση 235 άλογα και 480 Nm με περίσσεια ροπής από τις χαμηλές στροφές και τόσο ήσυχα επίπεδα λειτουργίας που θα έλεγα πως λειτουργεί σαν βενζίνης (μόνο σε στάση θα ακούσεις το χαρακτηριστικό ντίζελ ρελαντί). Εδώ το μοτέρ συνεργάζεται ιδανικά με το γρήγορο αυτόματο 8άρι κιβώτιο που αλλάζει σωστά σχέσεις (έχει και σβέλτο kick-down στο σπορ πρόγραμμα), ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 7,0-7,5 (στο ταξίδι, εδώ αρωγός η μακριά 8η) έως 8,5-9,0 (στην πόλη) λίτρα ανά 100 χλμ.

Στον δρόμο το νέο S90 διακατέχεται από μία σταθερότητα, άνεση και μεγαλοπρέπεια κίνησης που διακρίνει μία premium λιμουζίνα. Μάλιστα, είναι και τόσο ευκολοδήγητο που συχνά ξεχνάς όλο αυτό τον όγκο και το ταξίδι είναι πραγματική απόλαυση, ενώ στις στροφές τις κλίσεις περιορίζει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ειδικά στο Dynamic) και για την πρόσφυση φροντίζουν τα ηλεκτρονικά και φυσικά η τετρακίνηση. Γενικότερα το S90 είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης στο ταξίδι με σύμμαχο το high-tech διάκοσμο, ενώ εκτός εθνικής οδού, μόνο σε κακότεχνους δρόμους και σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα νιώσεις την ανάρτηση (η μπροστινή ανάρτηση έχει διπλά ψαλίδια, ενώ η πίσω πολλαπλών συνδέσμων συνδυάζει ένα εγκάρσιο φύλλο σούστας) να αντιδρά κάποιες σπάνιες φορές κάπως σφιχτά.

Αξιοσημείωτο είναι πως το ημιαυτόνομο σύστημα Pilot Assist λειτουργεί καλά στον ανοιχτό δρόμο με καλή διαγράμμιση (π.χ. στην Αττική Οδό) διατηρώντας το S90 στην λωρίδα κυκλοφορίας του έως τα 130 χλμ./ώρα. Για λόγους ασφαλείας ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι, αλλά αν θέλει να εντυπωσιάσει τους επιβαίνοντες μπορεί να το αφήσει για λίγο και να στρίβει από μόνο του! Αλλά μετά από περίπου μισό λεπτό θα ανάψει ένδειξη για να ξαναπιάσει την στεφάνη (είπαμε η ασφάλεια πάνω απ΄όλα). Φυσικά, το S90 διαθέτει στον εξοπλισμό του τα βασικά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, όπως είναι το City Safety (αυτόνομο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών ή ζώων), το Park Assist (αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος), η προαιρετική κάμερα 360 μοιρών, το premium ηχοσύστημα κ.α.

Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από 51.995 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση D4 (με τα 190 άλογα), από 58.954 ευρώ για την βενζίνης T6 AWD (με τα 320 άλογα), ενώ η D5 AWD της δοκιμής μας ξεκινά από τα 57.312 ευρώ (όλα τα S90 έχουν στάνταρ αυτόματο κιβώτιο) αποτελώντας μία άκρως συμφέρουσα επιλογή απέναντι στα Audi A6, BMW 5 και Mercedes E-Class. Αρκεί βέβαια να διαθέτει κανείς το ανάλογο μπάτζετ (είναι πολλά τα λεφτά… Άρη!) για να αποκτήσει ένα μπάνικο σεντάν, με μεγάλους χώρους, για άνετα ταξίδια και σούπερ τεχνολογία…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo S90 D5 AWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 173 kW (235 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 480 Nm (48,9 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0 sec
Τελική ταχύτητα 240 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 800 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 127 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact 3, 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.963 x 1.879 x 1.443 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.628/1.629 mm
Μεταξόνιο 2.941 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Απόβαρο 1.817 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 57.312€ (51.995€  η έκδοση D4 FWD με 190hp)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close