BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Γιατί η Νορβηγία είναι ο παράδεισος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; [blog]

Η Βαλχάλα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ούτε οι ΗΠΑ, μήτε η Κίνα, αλλά η Νορβηγία όπου το 1/3 των αυτοκινήτων που πωλούνται εκεί είναι EV!

Όχι, δεν υπάρχει τίποτε το μαγικό αφού το φαινόμενο αυτό οφείλεται κυρίως στη νορβηγική κυβέρνηση, η οποία δίνει το μάξιμουμ των κινήτρων προσφέροντας από πλήρη «φοροαπαλλαγή» μέχρι δωρεάν διέλευση από διόδια, ελεύθερη κίνηση στους λεωφορειόδρομους, ελεύθερη στάθμευση στο κέντρο της πόλης κ.α. Για αυτό το λόγο υπάρχει τεράστια ζήτηση για καθαρά ηλεκτρικά και όχι για ηλεκτρουβριδικά τα οποία επειδή έχουν συμβατικό κινητήρα φορολογούνται έως 2-3 φορές παραπάνω. Για παράδειγμα το e-Golf με περίπου 28.700 ευρώ είναι το φτηνότερο της γκάμας όταν το υβριδικό Golf GTE των περίπου 36.600 κορόνων κοστίζει περίπου 30% περισσότερο. Ένα Golf GTD με επίσης φουλ φορολόγηση κοστίζει σχεδόν όσο και ένα υβριδικό Outlander, περίπου στις 42.500 ευρώ…

Κάπως έτσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη Νορβηγία έχουν ξεπεράσει τις 100.000 συνολικά (μέχρι τα τέλη 2016) και η κυβέρνηση έχει ως στόχο να καταργήσει πλήρως τα συμβατικά βενζίνης και ντίζελ έως το 2025 (μάλιστα σχεδιάζει ένα δίκτυο από περίπου 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2020). Ενδιαφέρον, πάντως, θα έχει αν π.χ. και το 2025 κάθε αυτοκίνητο που θα εισάγεται στη Νορβηγία θα απολαμβάνει τις ίδιες «φοροαπαλλαγές», ενώ σε άλλες χώρες υπάρχουν οικονομικά κίνητρα με μειώσεις τιμών στις οποίες συμμετέχει το κάθε κράτος, αλλά και ο κατασκευαστής. Εννοείται όμως πως σε κανέναν από τους δύο δεν αρέσει να χάνει χρήματα…

To μέλλον είναι τα ηλεκτρικά – Πόσο κοντά είναι το μέλλον; [blog]

Έτσι, για να δούμε μέχρι πότε θα διατηρεί όλα αυτά τα κίνητρα φοροαπαλλαγής (αφού έμμεσα το δασμό για κάθε εισαγόμενο ηλεκτρικό των πληρώνουν οι φορολογούμενοι), ενώ αξιοσημείωτο είναι πως για το πρώτο τετράμηνο του 2017 το δημοφιλέστερο μοντέλο στη Νορβηγία είναι το VW Golf (με 2.764 πωλήσεις), ακολουθεί το BMW i3 (1.939) και το VW Passat (1.716). Από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά παραμένει το Nissan Leaf και το Tesla Model S.

Τώρα, εσείς τι άποψη έχετε επί του όλου θέματος; Είναι δίκαιο να υπάρχει αυτή η ελαστική αντιμετώπιση απέναντι στα ηλεκτρικά; Γιατί να μην υπάρχουν φοροαπαλλαγές και στα μικρά συμβατικά αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να αποκτήσουν άτομα με χαμηλά εισοδήματα; Μάλιστα από την στιγμή που αυτή την φοροαπαλλαγή πιθανότατα την πληρώνουν και αυτοί από άλλους έμμεσους φόρους; Από την άλλη, εμείς ευχόμαστε να δούμε προσιτά οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζουν σε 10 λεπτά της ώρας, προσφέροντας μία αυτονομία στα τουλάχιστον 300-400 χλμ. Όσο αισιόδοξο και αν ακούγεται κάτι τέτοιο…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button