Συγκρίνουμε τρία από τα καλύτερα supermini στις top υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις τους. Ποιο είναι το καλύτερο;
Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια το συγκεκριμένο συγκριτικό ίσως και να είχε άρωμα από GTi. Βλέπετε όταν τρία καλοστημένα supermini κρύβουν κάτω από το καπό τους ανάλογα αποδοτικούς turbo κινητήρες, έχουν προφανώς και το βασικό συστατικό για μία ελαφρώς πικάντικη συνταγή. Ωστόσο, στην εποχή του downsizing οι τούρμπο επιδόσεις είναι πλέον δεδομένες ακόμη και για τετράμετρα supermini που έχουν να δώσουν το κάτι παραπάνω, τουλάχιστον σε θέμα οδηγικής απόλαυσης.
Συγκεκριμένα, με εξαίρεση το νεότερο -ως ολοκαίνουργιο μοντέλο- της παρέας, το Citroen C3, τα άλλα δύο κινούνται από έναν τετρακύλινδρο με άμεσο ψεκασμό με το Renault Clio να είναι το ισχυρότερο. Το Clio δεν σε κερδίζει μόνο με τις καλύτερες επιδόσεις που προσφέρει, αλλά και με το μοτέρ του που έχει την πιο γραμμική και ελαστική λειτουργία (αλλά και το πιο έντονο σφύριγμα του στροβιλοσυμπιεστή, που δεν ενοχλεί, απλά ακούγεται περισσότερο από των άλλων δύο).
Με έναν λιγότερο κύλινδρο ο PureTech του C3 αποδείχτηκε ο πιο οικονομικός, δίχως να υπολείπεται σημαντικά σε επιδόσεις έναντι του Clio (κάτι που γίνεται αισθητό κυρίως στις υψηλότερες ταχύτητες, εδώ παίζει ρόλο και το 5άρι κιβώτιο). Μάλιστα, έχει την ίδια ροπή στα χαρτιά και αν εξαιρέσουμε την τρικύλινδρη χροιά είναι πιο απολαυστικός στην λειτουργία του από τον πιο τραχύ του Skoda Fabia που είναι και ο λιγότερος ροπάτος. Ο 1.2 TSI δεν είναι τόσο στρωτός όσο του Clio (δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το μοτέρ αυτό αντικαταστάθηκε από τον 1.0 TSI), ούτε τόσο οικονομικός όσο του C3, με αποτέλεσμα να βρίσκεται κάπου ανάμεσα.
photos: nmarinopoulos
Στον δρόμο τα τρία μοντέλα ακολουθούν μία λογική ανάλογη των μοτέρ τους, αλλά και της σχεδίασης τους. Τι εννοώ; Το C3 με την πιο στιλάτη και αντισυμβατική σχεδίαση προσφέρει ελαφρώς καλύτερα επίπεδα άνεσης χάρη στο πιο μαλακό set-up του, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν το λες χαλαρό. Είναι ίσως το πιο ξεκούραστο οδηγικά από τα τρία, με καλή ακρίβεια τιμονιού και κουμπώματα του επιλογέα.
Το Clio κάνει ότι και το C3, αλλά με ένα πιο επικοινωνιακό τρόπο που το αντιλαμβάνεσαι τόσο από το πιο δεμένο στήσιμο όσο και από το λίγο πιο βαρύ σε αίσθησή τιμόνι του. Στις στροφές η ανάρτηση περιορίζει περισσότερο τις κλίσεις του αμαξώματος και προσφέρει καλύτερο έλεγχο και για αυτό το Renault είναι το πιο οδηγοκεντρικό και απολαυστικό στην οδήγηση. Από την άλλη, το Fabia αποτελεί την ήρεμη δύναμη της παρέας, αφού βρίσκεται και πάλι κάπου ανάμεσα και συνδυάζει καλά επίπεδα άνεσης με ισορροπημένα αλλά μάλλον αδιάφορα οδηγικά χαρακτηριστικά.
Από πλευράς ποιότητας κατασκευής και τα τρία μοντέλα βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα με προσεγμένο φινίρισμα των σκληρών πλαστικών και αρκετές θήκες (σ.σ. ποτηροθήκες έχουν και τα τρία), ενώ το Skoda κερδίζει τις εντυπώσεις με τα μαλακά (πλαστικά) στο πάνω μέρος του ταμπλό. Και τα τρία ταμπλό είναι εργονομικά, με τον πίνακα οργάνων του Clio να έχει ένα οβάλ εφέ με ψηφιακές ενδείξεις. Από εκεί και πέρα το κυρίαρχο στοιχείο είναι οι κεντρικές touch-screen οθόνες, με του Skoda να είναι πιο εύχρηστη χάρη στους διακόπτες που πλαισιώνεται, του Clio ταχύτερη σε λειτουργία (θα προτιμούσα όμως την θύρα USB να μην χάσκει τόσο ψηλά) και του C3 η πιο απλή σε λειτουργία (θα ήθελα λίγο καλύτερη απόκριση στα σημεία που βρίσκονται στο «κάδρο» της οθόνης).
Τώρα, σε ότι αφορά στους χώρους, πάνω κάτω κανένα supermini δεν θα αφήσει παραπονεμένους τους κατόχους του. Το Fabia έρχεται να προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα και τις αποσκευές, ενώ τα δύο γαλλικά μοντέλα έχουν περίπου τα ίδια χωροταξικά προσόντα (στο C3 θα ήθελα πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, το πιο πρακτικό το έχει το Fabia). Συμπερασματικά, το Skoda Fabia μπορεί να μην συγκινεί με το ντιζάιν του και είναι το πιο αδιάφορο στο μάτι, αλλά σίγουρα θα καλύψει τις απαιτήσεις όποιου ψάχνει ένα βολικό πορτμπαγκάζ. Από την άλλη έχει και την χαμηλότερη τιμή της βασικής έκδοσης, η οποία όμως δεν έχει και τόσο πλούσιο εξοπλισμό όσο τα γαλλικά μοντέλα.
Στον αντίποδα το Renault Clio μπορεί να είναι το ακριβότερο, αλλά είναι και αυτό με τον πληρέστερο εξοπλισμό στην μία και μόνη έκδοση εξοπλισμού που τα έχει σχεδόν όλα. Συνάμα, το Clio εκτός του ότι είναι το ισχυρότερο και με τον καλύτερο σε επιδόσεις κινητήρα, είναι και αυτό με τον πιο σπορ χαρακτήρα, ενώ η κομψή σχεδίασή του δείχνει τόσο φρέσκια λες και κυκλοφόρησε χτες στους δρόμους. Το αποδοτικότερο και οικονομικότερο σύνολο σε κατανάλωση καυσίμου το έχει το Citroen C3 που ξεχωρίζει από το «κροσοβεράτο» ντιζάιν. Επίσης έχει καλούς χώρους, είναι άνετο στον δρόμο και έχει καλή τιμή πώλησης.
Με άλλα λόγια και οι τρείς προτάσεις είναι τόσο ολοκληρωμένες και ισορροπημένες με την κάθε μία να έρχεται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις, κατευθύνοντας στην τελική απόφαση. Και όσο και αν ακούγεται κλισέ, εδώ ταιριάζει γάντι το γνωστό σλόγκαν… εσύ αποφασίζεις!
* Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η μικρότερη έκδοση Fabia 1.2 ΤSI 90hp.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Citroen C3 PureTech 110 | Renault Clio 1.2 TCe | Skoda Fabia 1.2 TSI | |
Κυβισμός | 1.199 cc | 1.197 cc | 1.197 cc | |
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | 72,2 x 73,1 mm | 71,0 x 75,6 mm | |
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια, τρικύλινδρος | εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος | εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος | |
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm | 87 kW (118 PS) / 5.500 rpm | 81 kW (110 PS) / 4.600-5.600 rpm | |
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.500 rpm | 205 Nm (20,9 kgm) / 2.000 rpm | 175 Nm (17,8 kgm) / 1.400-4.000 rpm | |
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,3 sec | 9,0 sec | 9,4 sec | |
Τελική ταχύτητα | 188 km/h | 199 km/h | 196 km/h | |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,3 lt/100 km | 7,8 lt/100 km | 7,6 lt/100 km | |
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,5 / 4,0 / 4,6 lt/100 km | 6,8 / 5,3 / 4,5 lt/100 km | 6,1 / 4,8 / 4,0 lt/100 km | |
Ρεζερβουάρ | 45 lt | 45 lt | 45 lt | |
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 650 km | 731 km | 785 km | |
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | |
Εκπομπή CO2 | 103 g/km | 118 g/km | 110 g/km | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 3, 205/55 R16 | Michelin Primacy 3, 205/45 R17 | Kumho7 EcoWing, 185/60 R15 | |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.996×1.749×1.474 mm | 4.062×1.731×1.448 mm | 3.992×1.732×1.467 mm | |
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.474/1.468 mm | 1.506/1.506 mm | 1.457/1.451 mm | |
Μεταξόνιο | 2.540 mm | 2.589 mm | 2.470 mm | |
Χώρος αποσκευών | 300 lt | 300 lt | 330 lt | |
Απόβαρο | 1.125 kg | 1.090 kg | 1.129 kg | |
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ | ||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού | από 14.605€ | από 16.430€ | από 12.900€ |
* Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η μικρότερη έκδοση Fabia 1.2 ΤSI 90hp.