ΑΓΩΝΕΣ

GP Βρετανίας: Νικητής ο Hamilton με την διαφορά από τον Vettel στον 1 βαθμό!

Στο Σίλβερστόουν η Mercedes σημείωσε το «1-2» με την Ferrari του Raikkonen να καταλαμβάνει την 3η θέση και τον Vettel να τερματίζει στην 7η θέση μετά από κλατάρισμα στον προ-τελευταίο γύρο…

Ο Lewis Hamilton και η Mercedes ήταν απλησίαστοι στο Σίλβερστοουν. Τα ασημί μονοθέσια έκαναν το ένα-δύο ύστερα από την μεγάλη ανάκαμψη του Bottas και το αποτέλεσμα αυτό σε συνδυασμό με τον κακό αγώνα των Ferrari φέρνει τη Γερμανική ομάδα σε πλεονεκτική θέση για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Ο Hamilton έκανε άλλον έναν τέλειο αγώνα όπως στο Μόντρεαλ και  εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την ανωτερότητα της W08 πέτυχε ένα ακόμη Grand Slam στην καριέρα του. Αυτή ήταν η πέμπτη του νίκη στο Βρετανικό Grand Prix και με τον Vettel να τερματίζει μόλις 7ος, η διαφορά των 20 πόντων που είχαν πριν τον αγώνα έχει πλέον σχεδόν εξανεμιστεί.

Η Mercedes αποδείχτηκε ότι είχε εξ αρχής τη σωστή προσέγγιση στο τριήμερο, καθώς επικεντρώθηκε από την Παρασκευή στη μεγιστοποίηση της απόδοσης με τη soft γόμα, στοχεύοντας ξεκάθαρα σε ένα και μοναδικό pit-stop στον αγώνα. Χάρη στην έξυπνη επιλογή των ανθρώπων της οι δύο W08 ήταν καταιγιστικές σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου ενώ παράλληλα κρατούσαν υπό έλεγχο τη φθορά των ελαστικών. Η Ferrari από την άλλη όπως ίσως μαρτυρά και ο μεγάλος αριθμός σετ των super soft που έφερε (9) μάλλον είχε σχεδιάσει να βγάλει τον αγώνα με δύο pit-stop.

Από την Παρασκευή, όμως, είχε γίνει εμφανές ότι μια τέτοια επιλογή θα την καταδίκαζε σε μάχη μόνο με τη Red Bull καθώς οι Mercedes πετούσαν σε FP1 και FP2 με τα soft. Έτσι στην Ιταλική ομάδα αναγκάστηκαν να αλλάξουν στρατηγική καταφέρνοντας μάλιστα να καλύψουν αρκετό από το χαμένο έδαφος μέχρι τα δοκιμαστικά. Το τίμημα που πλήρωσαν όμως όπως φάνηκε από τα δύο κλαταρίσματα των Raikkonen και Vettel ήταν στη διαχείριση της φθοράς των soft της Pirelli, ενώ και η κακή εκκίνηση του Γερμανού συνέβαλε στην άσχημη εξέλιξη του αγώνα του.

Στην εκκίνηση οι Hamilton και Raikkonen ξεκίνησαν καθαρά τη στιγμή που ο Verstappen προσπερνούσε τον Vettel πριν την πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός επεχείρησε να προσπεράσει και τον Raikkonen και τότε ο Vettel βρέθηκε οριακά μπροστά του ενώ διέσχιζαν το loop αλλά ο οδηγός της Red Bull με μία αποφασιστική κίνηση από την εξωτερική (ευτυχώς χωρίς την επαφή του Μόντρεαλ) κατοχύρωσε την τρίτη θέση στην ευθεία Ουέλινγκτον.

Καταπληκτική εκκίνηση έκανε και ο Ocon για να βρεθεί έκτος προσπερνώντας τον Perez ο οποίος θα έχανε και την 7η θέση από τον Bottas που ξεκινούσε με τα soft. Ενώ τα μονοθέσια διέσχιζαν το σύμπλεγμα Becketts είχαμε ακόμη ένα επεισόδιο ανάμεσα στους οδηγούς της Toro Rosso. Ο Sainz είχε προσπεράσει τον Kvyat στην Copse, ο Ρώσος προσπάθησε αψυχολόγητα να απαντήσει στη Maggots, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και χτύπησε τον ομόσταβλο του θέτοντας τον εκτός αγώνα, ενώ και το δικό του μονοθέσιο υπέστη ζημιά στο πάτωμα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας θα έβγαινε για 3 γύρους μέχρι να καθαριστεί η πίστα.

Ο Hamilton κράτησε την πρωτοπορία στην επανεκκίνηση και άρχισε να απομακρύνεται αργά αλλά σταθερά από τον Raikkonen. Η διαφορά τους μέχρι τον 12ο γύρο ήταν κοντά στα τρία δευτερόλεπτα οπότε και ο Βρετανός άρχισε να ανεβάζει το ρυθμό του κερδίζοντας σε κάθε γύρο τρία περίπου δέκατα από την Ferrari. Η άλλη SF70H του Vettel, παγιδευμένη πίσω από την RB13 έχανε ακόμη περισσότερο χρόνο, αναγκάζοντας τον Γερμανό να επιτεθεί στον 13ο γύρο στην Stowe με τον Verstappen να αμύνεται σκληρά. Η μονομαχία τους εντυπωσιακή, με τον Vettel να επανέρχεται στον επόμενο γύρο αλλά χωρίς να κατορθώνει το προσπέρασμα. Στη Ferrari αποφάσισαν να τον φωνάξουν στα pits στον 18ο γύρο ώστε να επιτύχουν το undercut.

Η Red Bull απάντησε φέρνοντας τον οδηγό της στον επόμενο γύρο αλλά ο ρυθμός του Vettel στον γύρο εξόδου ήταν ανώτερος και έτσι ο Γερμανός  βρέθηκε μπροστά. Το μειονέκτημα αυτής της επιλογής ήταν ότι θα έπρεπε να κρατήσει τα soft για 33 γύρους κάτι που θα οδηγούσε τελικά και στο κλατάρισμα του εμπρός αριστερού ελαστικού έναν γύρο πριν το τέλος και ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση. Ένα γύρο πριν ο Raikkonen θα είχε το ίδιο πρόβλημα χάνοντας τη δεύτερη θέση αλλά η επιλογή της Red Bull να φέρει τον Verstappen προληπτικά (για το ίδιο θέμα) στα pits έναν γύρο αργότερα θα προβίβαζε τον Φιλανδό στην τρίτη θέση του βάθρου.

Ο έτερος Φιλανδός του grid έκανε καταπληκτικό αγώνα. Στην εκκίνηση κέρδισε δύο θέσεις, οδήγησε υπομονετικά για 33 γύρους με τη soft γόμα και παρότι είχε μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου σημείωνε ταχύτατους χρόνους μέχρι το τέλος του stint. Βρέθηκε τέταρτος μετά το μοναδικό του pit stop και με τα super soft πλησίαζε απειλητικά τις Ferrari. Πέρασε εύκολα τον Vettel στον 43ο γύρο και μάλλον θα πρόφτανε να περάσει και τον Raikkonen άσχετα από το κλατάρισμα του τελευταίου. Καταπληκτικό αγώνα έκανε και ο Ricciardo ο οποίος ξεκινώντας 19ος και έπειτα από πολύ ωραία προσπεράσματα τερμάτισε πέμπτος. Ο Hulkenberg έκανε έναν στρατηγικό αγώνα για να τερματίσει έκτος ενώ οι δύο Force India τερμάτισαν στις θέσεις 8 και 9, μπροστά από τον Massa μη προλαβαίνοντας να φτάσουν τον Vettel καθώς είχαν ήδη δεχτεί γύρο από τον Hamilton πριν την καρό σημαία.

Όσο για τον νικητή του Βρετανικού Grand Prix, σημαντικότερο από όλα τα σημερινά του επιτεύγματα θα πρέπει να θεωρεί τη μείωση σε μόλις έναν πόντο της διαφοράς του από τον Vettel. Έχοντας ολοκληρωθεί το πρώτο μισό του πρωταθλήματος, έχει πλέον στη διάθεσή του μια W08 λιγότερο δύστροπη και με δεδομένο ότι δε θα επαναλάβει εμφανίσεις όπως στο Σότσι ή στο Μονακό έχει κάθε λόγο να αισθάνεται αισιόδοξος για τη συνέχεια.   

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στην Ουγγαρία (30 Ιουλίου).

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button