Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία… τρέχει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα [blog]

Φαίνεται ότι το πάθημα του Dieselgate έγινε μάθημα για τους Γερμανούς κατασκευαστές που φαίνεται ότι είναι αποφασισμένοι να μην επαναληφθούν οι περιπέτειες της VW στην Αμερική…

Και τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις ανακοινώνοντας εθελοντικά προγράμματα αλλαγών στους κινητήρες τους, έτσι ώστε να βελτιώσουν τους ρύπους τους και να μην εμπλακούν σε περιπέτειες με την κυβέρνηση της χώρας τους. Σ’ αυτή την διαδικασία έχει μπει ήδη η Mercedes όπως γράψαμε σε προηγούμενη αναφορά μας, ενώ τόσο η BMW όσο και η Audi συμφώνησαν με την κυβέρνηση της Βαυαρίας σε εθελοντικές «ανακλήσεις» ώστε να κάνουν τις απαραίτητες μετατροπές και να αποφύγουν τα πρόστιμα.

Το ίδιο συμβαίνει και με την τοπική κυβέρνηση του κρατιδίου της Βάδης-Βιτεμβέργης, πατρίδα των Mercedes, εκπρόσωπος της οποίας δήλωσε ότι είναι ανοιχτοί σε αντίστοιχες προτάσεις έτσι ώστε να αποφευχθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκινητήρων σε κάποιες πόλεις. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg και οι τρεις μεγάλες Γερμανικές εταιρίες έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για να αποφύγουν πρόστιμα και περιπέτειες με τη νομοθεσία. Και φαίνονται αποφασισμένες να προσφέρουν εθελοντική αναβάθμιση σε πάνω από 13 εκατομμύρια diesel αυτοκίνητα, ώστε να τα κάνουν ακόμα πιο καθαρά και οικονομικά.

Το θέμα με τις παράνομες μεθοδεύσεις στους diesel, στις οποίες λίγο-πολύ εμπλέκονται όλες οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι υπάρχει έντονο κλίμα στην χώρα για απαγόρευση κυκλοφορίας τους σε μεγάλες πόλης, αν και μέχρι στιγμής μόνο στο Αμβούργο έχει περάσει μια τέτοια ρύθμιση που αφορά όμως παλαιότερα μοντέλα και για συγκεκριμένους δρόμους. Αν και οι υποστηρικτές των απαγορεύσεων είναι πολλοί, υπάρχουν και μεγάλες αντιδράσεις. Κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι μέσα στο 2016 τα diesel αντιπροσώπευσαν το 46% των συνολικών πωλήσεων. Ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στην Bosch εργάζονται πάνω από 50.000 άνθρωποι σε θέσεις που σχετίζονται με τον ένα ή τον άλλον τρόπο με την παραγωγή και εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων.

Όπως και να έχει πάντως, το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό για το σύνολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, και όπως φαίνεται οι εταιρίες είναι αποφασισμένες να μην αφήσουν και στην Ευρώπη να ξεφύγει η κατάσταση από τα χέρια τους όπως έγινε στην Αμερική. Έστω και με την μέθοδο των εθελοντικών ανακλήσεων (που πάντως έχουν και αυτές υψηλό κόστος) θα μπορέσουν να κρατήσουν την αγορά των diesel ζωντανή για αρκετά ακόμα χρόνια, μέχρι να λυθούν τα πολλά και σύνθετα προβλήματα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση που θα χρειαστεί τουλάχιστον μία δεκαετία από τώρα.

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close