BLOGNEAΔΙΑΦΟΡΑ

H Μέρκελ φρενάρει τους diesel και φουλάρει για ηλεκτρικά [blog]

Εκλογές έρχονται (στην Γερμανία) και η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ θυμήθηκε να αδειάσει τα πετρελαϊκά συμφέροντα ταγμένη υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Και καλά κάνει…

Λίγους μήνες προτού τις εκλογές στην Γερμανία οι τοποθετήσεις της καγκελαρίου μάλλον έρχονται καθυστερημένα και δικαιολογημένα πολλοί να μιλούν για προεκλογική ατζέντα. Ωστόσο, το έργο το έχουμε ξαναδεί (θυμάστε τον Αλ Γκορ;) με την Μέρκελ να δελεάζει τους ψηφοφόρους στην Γερμανία και να τάσσεται υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Η μεγάλη διαφορά (με τον Γκορ) είναι πως πλέον έχει ωριμάσει η εποχή για να ξεκινήσει ο σταδιακός περιορισμός των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να ξεκινήσει να εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση βελτιώνοντας τις παιδικές της ασθένειες (αυτονομία, χρόνος φόρτισης).

«Η Γερμανία πρέπει να ακολουθήσει και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην απαγόρευση παραγωγής νέων μοντέλων με κινητήρα ντίζελ» επισήμανε η Μέρκελ σε συνέντευξη που έδωσε στα Γερμανικά ΜΜΕ. Ενώ σε ομιλία της σε προεκλογική συγκέντρωση, δήλωσε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει σημαντικά λάθη, όμως για αυτό δεν φταίνε οι εργαζόμενοί που πρέπει να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Ως πολιτικός που είναι η Μέρκελ όμως θέλει να κρατήσει ισορροπίες και δεν ξέχασε να δηλώσει πως τα πετρελαιοκίνητα είναι απαραίτητα στην παρούσα φάση ώστε να διατηρηθεί το CO2 σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης σε πρόταση των Σοσιαλδημοκρατών για ποσοστώσεις στην αγορά ηλεκτροκίνητων, φάνηκε μάλλον αρνητική, καθώς αυτό απαιτεί μεγάλες συμφωνίες και συναινέσεις σε όλη την Ευρώπη για να επιτευχθεί. «Πρέπει να οργανώσουμε μία ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης» είπε η ίδια δείχνοντας τον δρόμο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Γερμανία.

Εδώ να υπενθυμίσουμε πως ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναλάβει το κόστος για την αναβάθμιση εκατομμυρίων diesel μοντέλων τόσο στην Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Από την άλλη η Μέρκελ οφείλει να τοποθετηθεί για την αυτοκινητοβιομηχανία (και στα εκατομμύρια εργαζομένων στην Γερμανία) μιας και άλλες κυβερνήσεις (όπως η Βρετανική) έχουν ήδη ανακοινώσει αισιόδοξα πλάνα για πλήρη κατάργηση των αυτοκινήτων με ΜΕΚ έως το 2040.

Ως ένας απλός θεατής πιστεύω πως το ματς έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά. Οδεύουμε προς την ολοκλήρωση του 2017 και πολλά έχουν ειπωθεί για το 2025 ως έτος ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση, όπου προβλέπεται πως το 1/3 των οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά. Σύμφωνοι, αν στα «ηλεκτρικά» συμπεριληφθούν και τα mild hybrid ή τα επερχόμενα σασί στα 48V.

Προσωπικά πιστεύω πως οι πετρελαιοκινητήρες (στα επιβατικά) έχουν τουλάχιστον σκάρτη μία δεκαετία μπροστά τους μέχρι να εκτοπιστούν. Και αυτό θα γίνει μέσα από την υβριδοποίηση των βενζινοκινητήρων και την ωρίμανση της ηλεκτροκίνησης. Πότε θα έρθει αυτή; Ας πούμε όταν υπάρξουν smartphones που θα φορτίζουν σε 10 λεπτά της ώρας και θα μένουν σερί ανοιχτά για 5-7 ημέρες…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button