ΑΓΩΝΕΣ

GP Βελγίου: Μεγάλη νίκη Hamilton στη μάχη των Αρδεννών!

Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής στο Σπα-Φρανκορσάμπ έπειτα από άμεση μονομαχία με τον έτερο διεκδικητή του τίτλου Sebastian Vettel…

Οι δύο πιλότοι οδήγησαν οριακά σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου με τον Βρετανό να επικρατεί παρά το Safety car του 30ου γύρου που φάνηκε ικανό να αλλάξει τη ροή του αγώνα. Ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ανωτερότητα της Γερμανικής μονάδας ισχύος, την πολύ καλή συμπεριφορά της W08 με τη soft γόμα της Pirelli και αμυνόμενος σωστά στην εκκίνηση αλλά και μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας μετουσίωσε την ταχύτητά του σε μια πολύ σημαντική νίκη.

Ο Vettel από την άλλη οδήγησε κι αυτός εκπληκτικά, δεν άφησε σε κανένα σημείο τον Hamilton να ξεφύγει αλλά παρά τη μεγάλη βελτίωση στην απόδοση της SF70H, έλλειψε το κάτι παραπάνω που θα τον βοηθούσε να επικρατήσει στα κρίσιμα σημεία του αγώνα. Ο Ricciardo πήρε μία ανέλπιστη 3η θέση χάρη σε μεγάλο προσπέρασμα επί του Bottas στην επανεκκίνηση του αγώνα με την επίδοση του να έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με την 6η(!) εγκατάλειψη του teammate του στη σεζόν. Αρνητικοί πρωταγωνιστές οι δύο οδηγοί της Force India με τις μεταξύ τους επαφές να θεωρούνται πια λίγο πολύ αναμενόμενες.

Το σχέδιο του Vettel στην εκκίνηση ήταν ξεκάθαρο και εμπνευσμένο από την κίνηση που είχε κάνει το 2013 επί του Hamilton σε πανομοιότυπες συνθήκες. Καθαρό σπριντ με το σβήσιμο των φώτων, ανοιχτή γραμμή στη La Source, επιτάχυνση μέχρι την Eau Rouge στο slip stream της Mercedes και επίθεση μετά τη Radillion εκμεταλλευόμενος τη μικρότερη κλίση στις πτέρυγες του μονοθεσίου του. Τότε, είχε προσπεράσει τον Hamilton στην καμπή της Kemmel σαν σταματημένο, αλλά ο αγώνας του 2017 ήταν μια άλλη υπόθεση.

Η μονάδα ισχύος της Mercedes έδωσε την απαραίτητη ώθηση στον Βρετανό ώστε να κρατήσει την εμπρός πτέρυγά του στην πρωτοπορία ενώ ο ίδιος κινήθηκε σωστά από την εσωτερική, αναγκάζοντας τον Vettel να αποδεχτεί τη δεύτερη θέση ενώ τα μονοθέσια έστριβαν στην Les Combes. Πιο πίσω ο Alonso εκκινούσε φανταστικά από την 10η θέση για να βρεθεί 7ος ενώ στην κατηφορική ευθεία πριν την Eau Rouge οι δύο Force India είχαν την πρώτη τους επαφή. Ο Perez έχοντας την προσοχή του στραμμένη στον Hulkenberg από την εσωτερική στρίμωξε στον τοίχο τον Ocon που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην εξωτερική του. Οι δύο οδηγοί στάθηκαν τυχεροί με τον Γάλλο μάλιστα να προσπερνά τον ομόσταβλο του.

Στον 2ο γύρο ο Vettel σημειώνει το ταχύτερο πέρασμα με τον Hamilton να απαντάει στους δύο επόμενους. Η μεταξύ τους διαφορά θα παρέμενε κολλημένη λίγο πάνω από το 1 δευτερόλεπτο στο μεγαλύτερο μέρος του πρώτου stint με τον Vettel να ενημερώνει την ομάδα του ότι «προς ώρας μπορούμε να κρατηθούμε κοντά του». Στη μάχη των Φιλανδών ο Bottas κρατιόταν άνετα μπροστά από τον Raikkonen, με τον πολύ καλό ρυθμό που είχε ο Kimi τις δύο προηγούμενες μέρες να εξαφανίζεται ως δια μαγείας. Στον 8ο γύρο η RB13 του Verstappen θα αντιμετώπιζε για 5η φορά σε αγώνα φέτος πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της Renault (μάλλον λόγω της MGU-H) αναγκάζοντας τον Ολλανδό να παρκάρει απογοητευμένος στα δεξιά της ευθείας Kemmel. Αυτό θα έβγαζε διπλές κίτρινες σημαίες τις οποίες θα αγνοούσε ο Raikkonen στον επόμενο γύρο με αποτέλεσμα να του επιβληθεί ποινή stop-go 10 δευτερολέπτων λίγο αργότερα.

Ο Hamilton ήταν ο πρώτος που σταμάτησε στα pits περνώντας στην soft γόμα στον 13ο γύρο ενώ στον αμέσως επόμενο θα σταματούσε και ο Bottas ακολουθώντας παρόμοια στρατηγική. Ο Vettel θα έμενε δύο γύρους αργότερα στοχεύοντας στο να έχει μικρότερο τελευταίο stint οπότε θα μπορούσε να πιέσει πιο πολύ το επιπλέον σετ ultra soft που είχε σε σχέση με τον Hamilton. Ο Βρετανός πέρασε άνετα τον Raikkonen πριν ο Φιλανδός σταματήσει κι εκείνος για αλλαγή ελαστικών στον 16ο γύρο ενώ στον 18ο θα εξέτιε την ποινή του, πέφτοντας 7ος.

Ο Perez πήρε κι εκείνος ποινή χρόνου 5sec καθώς στη μάχη το με τον Grosjean έκοψε την Les Combes ενώ στον 28ο θα έμπαινε ο Ocon για την δεύτερη αλλαγή του παραπονούμενος που ο teammate του είχε σταματήσει τρεις γύρους νωρίτερα ενώ βρισκόταν πίσω του. «Είχε ποινή 5 δευτερολέπτων, μείνε κοντά του έχεις πιο φρέσκα λάστιχα» ήταν η απάντηση από το pit wall της Force India. Με τις δύο Force India να αφήνουν πίσω τους τη La Source στον 30ο γύρο συνέβη αυτό που όλοι περιμέναμε. Ο Ocon προσπάθησε να προσπεράσει από δεξιά, ο Perez δεν του έδωσε χώρο και το αποτέλεσμα ήταν σπασμένη εμπρός πτέρυγα για τον Γάλλο και κλαταρισμένο ελαστικό για τον Μεξικανό. Για άλλη μια φορά φέτος ένας διπλός τερματισμός στους βαθμούς χανόταν λόγω της εσωτερικής διαμάχης.

Οι αγωνοδίκες θα επέλεγαν να βγάλουν το αυτοκίνητο ασφαλείας για 4 γύρους με όλους τους οδηγούς να εκμεταλλεύονται το γεγονός για να πραγματοποιήσουν τις τελευταίες τους αλλαγές. Για την Ferrari του Vettel τα ultra soft ήταν μονόδρομος. Για τη Mercedes η επιλογή δεν ήταν το ίδιο εύκολη καθώς είχαν χρησιμοποιήσει ένα σετ παραπάνω στο χθεσινό Q2. Κοιτώντας, ωστόσο, τα δεδομένα που είχαν συλλέξει από την Παρασκευή, ο James Vowles, υπεύθυνος στρατηγικής στη Mercedes, αποφασίζει να φορέσει τα soft και στα δύο μονοθέσια. Η επιλογή αποδείχθηκε σωστή. Με την επανεκκίνηση ο Vettel προσπάθησε ξανά όπως και στην αρχή του αγώνα αλλά βρέθηκε πολύ κοντά στον Hamilton πριν τη Radillion, σήκωσε στιγμιαία και το αποτέλεσμα ήταν παρόμοιο. Πιο πίσω οι Ricciardo, Bottas και Raikkonen θα βρίσκονταν πλάι-πλάι στο τέλος της Kemmel με τον Ricciardo τελικά να επικρατεί και τον Raikkonen να προσπερνά τον Bottas για την 4η θέση σε ένα εκπληκτικό στιγμιότυπο.

Στου υπόλοιπους 9 γύρους οι δύο πρωτοπόροι τα έδωσαν όλα με τον Hamilton να κρατά τον Vettel πάντα εκτός DRS και παρά το ότι ο οδηγός της Ferrari θα σημείωνε το ταχύτερο πέρασμα του αγώνα με 1:46.577 στον 41ο γύρο, ο Βρετανός θα έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία. Έτσι γιόρτασε με ιδανικό τρόπο το 200ό Grand Prix της καριέρας του ενώ μείωσε και τη διαφορά από τον Vettel στους 7 βαθμούς. Ο Ricciardo κρατήθηκε άνετα μπροστά από τον Raikkonen κατακτώντας την 3η θέση ενώ ο Bottas έπρεπε να συμβιβαστεί με την 5η θέση. Η βαθμολογούμενη 10άδα συμπληρώθηκε από τους Hulkenberg, Grosjean, Massa, Ocon και Sainz. Ο επόμενος αγώνας είναι σε μια βδομάδα στη Μόντσα, όπου η Ferrari αναμένεται να φέρει αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος της αλλά η Mercedes και κυρίως ο Hamilton είναι παραδοσιακά πανίσχυροι στο Ιταλικό σιρκουί. Η μονομαχία τους αναμένεται και πάλι οριακή. Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στην Ιταλία (3 Σεπτεμβρίου).

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button