NEASMS

Επίσημο: το νέο Nissan Leaf έχει έως 500 χιλιόμετρα αυτονομία [vid]

Το νέο Nissan Leaf θα είναι διαθέσιμο από τον ερχόμενο Ιανουάριο, σε τιμές που δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί επίσημα…

Ένα από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του κόσμου, το Nissan Leaf, θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του σε μερικές μέρες στην Φρανκφούρτη με βασικό του όπλο την σχεδίαση και το αναβαθμισμένο σύστημα πρόωσης. Το οποίο εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία στις 60 kWh με θεωρητική αυτονομία (κατά τον κύκλο NEFZ) στα 350 χιλιόμετρα (έναντι 250 του μοντέλου της πρώτης γενιάς). Στην πορεία θα είναι διαθέσιμη και μια ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία που θα εξασφαλίζει αυτονομία 500 χιλιομέτρων.

Αναβαθμισμένος εμφανίζεται και ο ηλεκτροκινητήρας του Leaf της 2η γενιάς, μιας και πλέον αποδίδει 110 kW (+30) και 320 Nm (+66), ενώ ενδιαφέρον είναι πως η (μελλοντική) εκδοχή με τη μεγαλύτερη μπαταρία θα έχει και ένα ακόμα πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 160 kW. Η μεγαλύτερη απόδοση έχει φυσικά αντίκτυπο και στις επιδόσεις, μιας και το 0-100 ολοκληρώνεται σε 8,5 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα για λόγους μη εξάντλησης της μπαταρίας, όπως σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά, περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα (σ.σ. η ιαπωνική μάλιστα έκδοση του Leaf δεν ξεπερνά τα 144 χλμ./ώρα).

Από πλευράς εμφάνισης το νέο Leaf υιοθετεί στοιχεία τόσο από το νέο Micra όσο από το πρωτότυπο IDS που το είχε προλογίσει στην έκθεση του Τόκιο. Έτσι είναι σαφώς πιο σύγχρονο και νεανικό, ενώ η αύξηση του μήκους του κατά 35 χιλιοστά και η έστω και μικρή μείωση του ύψους το κάνουν να δείχνει πιο δυναμικό.

Ταυτόχρονα είναι και πιο αεροδυναμική, με τη Nissan να δίνει επίσημα ένα συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 σε συνδυασμό με μηδενική άντωση. Ριζικά ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό, με την οθόνη αφής των 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία ελέγχονται τα πάντα, της διασύνδεσης smartphones συμπεριλαμβανομένης. Στον πίνακα οργάνων το ταχύμετρο είναι αναλογικό, ενώ η οθόνη που υπάρχει παρέχει πληροφορίες για τη φόρτιση μπαταρίας και τη ροή ενέργειας.

Το νέο Leaf θα είναι πάντως τεχνολογικά προηγμένο και σε άλλους τομείς. Έτσι θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με ένα πεντάλ, το E-Pedal όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν -ο οδηγός θα μπορεί να αντιμετωπίσει το 90% των καταστάσεων με το χειρισμό μόνο του E-Pedal για την εκκίνηση, την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και την ακινητοποίηση, ακόμα και σε ανηφόρες ή κατηφόρες. Παράλληλα θα είναι διαθέσιμη και δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης. Το ProPilot, όπως ονομάζει η Nissan το σύστημά της, αναλαμβάνει σε δρόμο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση το χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης, του γκαζιού και του φρένου σε ταχύτητες από 30 έως 100 χλμ./ ώρα. Επίσης υπάρχει και σύστημα αυτόματης στάθμευσης.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button