Δοκιμάζουμε την πιο προσιτή τιμολογιακά έκδοση του ολοκαίνουργιου Countryman με τον 1.500άρη τρικύλινδρο κινητήρα…
Σβέλτες και άρτιες οι δίλιτρες εκδόσεις (εδώ η σχετική δοκιμή), αλλά όπως έχουν τα πράγματα απαιτούνται συμβιβασμοί τόσο στην τσέπη όσο και στα κυβικά. Την λύση εδώ έρχεται να δώσει η entry level έκδοση με τον εξαιρετικό από κάθε άποψη τούρμπο τρικύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 136 ίππους και 22,4 κιλά ροπής. Η λειτουργία του μοτέρ είναι στρωτή βγάζοντας μία όμορφη χροιά όσο ανεβαίνουν οι στροφές και το τράβηγμα από χαμηλά είναι ικανοποιητικό. Ικανοποιητικές είναι και οι ρεπρίζ (αν και δεν ευνοούνται και τόσο από την σχετικά αραιή αλλά λογική κλιμάκωση των σχέσεων), αλλά μην περιμένετε ένα Countryman με καρτίστικο χαρακτήρα (κάτι που πιθανότατα θα αρέσει στους περισσοτέρους)…
Και αυτό όχι λόγω του μοτέρ, τουναντίον, τα καταφέρνει περίφημα αν σκεφτεί κανείς πόσο έχει μεγαλώσει το Countryman ξεπερνώντας τον 1,5 τόνο και αγγίζοντας τα 4,3 μέτρα σε μήκος. Και κάπως έτσι η νέα γενιά ωρίμασε και έγινε ένα ολοκληρωμένο SUV για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για μεγαλύτερους χώρους (για επιβάτες και αποσκευές). Σημαντικά καλύτερη είναι η ποιότητα κατασκευής, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη αφού πλέον ως SUV το Countryman απέχει από 16,5 εκατοστά από το έδαφος.
photos: nmarinopoulos
Το Countryman της δοκιμής μας έχει ένα σχετικά μαλακό set-up προσφέροντας τουλάχιστον ικανοποιητική απόσβεση της ανάρτησης (καμία σχέση με την προηγούμενη γενιά) ακόμη και με τις 19άρες ζάντες. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, αλλά το ίδιο δεν μπορείς να πεις για τον επιλογέα ταχυτήτων (ομολογώ πως είχα πολύ καιρό να πιάσω manual κιβώτιο από το BMW Group) που είναι ακριβές αλλά με ένα σφιχτό κούμπωμα. Από εκεί και πέρα τα καθίσματα θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, αλλά ούτως ή άλλως αυτό το Countryman προσφέρεται περισσότερο για βόλτα παρά να στρίβεις στα βουνά.
Στα θετικά η γνωστή παραμετροποίηση από το διακοπτάκι στην βάση του επιλογέα (με τις επιλογές Green, Mid, Sport) όπου στην σπορ υπάρχει πιο έντονη απόκριση στο γκάζι. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά, το start/stop έχει πολύ καλή απόκριση, ενώ στο ταξίδι η ποιότητα κύλισης είναι θεαματικά ανώτερη από το προηγούμενο Countryman και ανάλογη ενός καλοστημένου SUV. Όσο για την κατανάλωση σημειώστε μία τιμή στα 9-9,5 λίτρα (με φουλ air-condition και συνήθως στο sport).
Ολοκληρώνοντας καταλήγουμε πως βασικό Countryman έχει μεγαλώσει, έχει ωριμάσει. Έτσι και αλλιώς οι καιροί έχουν αλλάξει και το πιο ήπιο προφίλ της νέας γενιάς θα το εκτιμήσουν όσοι αναζητούν ένα ξεχωριστό, στιλάτο και όμορφο SUV που να κάνει την διαφορά. Αρκεί βέβαια να διαθέτουν από 26.970 ευρώ και αρκετά παραπάνω ώστε να καταλήξουν εξοπλιστικά στο MINI που τους ταιριάζει και φυσικά με κάποιους συμβιβασμούς σε ότι αφορά τις επιδόσεις.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI
MINI Countryman Cooper – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.499 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 94,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 4.500-6.000 rpm | |||
Ροπή | 220 Nm (23,4 kgm) / 1.250-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 202 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,8 / 5,5 / 4,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 51 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 586 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 126 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7, 225/45 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.299×1.822×1.557 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.585/1.587 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.670 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 450-1.390 lt | |||
Απόβαρο | 1.440 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.970€ |