VW Group: «Το ντίζελ δεν πέθανε» [blog]

Η δήλωσε έρχεται από το ίδιο το αφεντικό του ομίλου VW στο παρασκήνιο της έκθεσης της Φρανκφούρτης…

Με αφορμή την «επίθεση» που γίνεται στο diesel το τελευταίο διάστημα ο ίδιος ο Muller έρχεται να τοποθετηθεί λέγοντας πως οι πετρελαιοκινητήρες δεν πέθαναν και πως τους αξίζει κάτι καλύτερο. Προσέξτε, όλα αυτά ειπώθηκαν όταν το VW Group σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά περίπου 80 ηλεκτροϋβριδικά μοντέλα έως το 2025 και από τον κατασκευαστή που ουσιαστικά αποκαλύφτηκε το dieselgate.

«Βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο, η οποία θα πρέπει να γεφυρωθεί με την συνεχή διάθεση και πώληση κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Οι σύγχρονοι κινητήρες είναι πολύ πιο καθαροί ως προς το περιβάλλον και είναι αλήθεια πως αυτό το όφελος προκύπτει από τις επενδύσεις μας». Όταν ο Muller ρωτήθηκε για ποιο λόγο η κοινή γνώμη του κοινού έχει γίνει τόσο αρνητική ως προς τους diesel αυτός είπε πως «…αντιλαμβάνομαι γιατί η άποψη του κοινού για τους πετρελαιοκινητήρες είναι έτσι όπως είναι, αλλά οι τελευταίες τεχνολογίες έχουν πολλά να δώσουν. Εξαρτάται από εμάς να δώσουμε ξανά στον πελάτη όλα τα πλεονεκτήματα των diesel και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους και ποτέ δεν είναι αργά για να γίνει αυτό».

Ο Matthias Muller παραδέχτηκε πως ειναι στο χέρι της αυτοκινητοβιομηχανίας όλης να αλλάξει την γνώμη του κοινού για τους πετρελαιοκινητήρες…

Εδώ ο Muller μιλά για την εμπιστοσύνη του κοινού που κλονίστηκε από το dieselgate. Αλήθεια, έχετε σκεφτεί ποτέ πως θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχε αποκαλυφτεί ποτέ το τρικ παραποίησης της εκπομπής ρύπων στους ντίζελ; Μία θεωρία θα μπορούσε να υποστηρίξει πως το dieselgate βολεύει αφάνταστα πολλές προεκλογικές ατζέντες που «μάχονται» για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Από την άλλη υπάρχει και η στάση ορισμένων κατασκευαστών (και μέσω ενημέρωσης) που προωθούν περισσότερο την βενζίνη εξυπηρετώντας διάφορα συμφέροντα αφού το κέρδος σε ένα ντίζελ αυτοκίνητο έχει συμπιεστεί αρκετά ώστε αυτό να καταφέρνει να συμμορφώνεται απέναντι στις πιο απαιτητικές προδιαγραφές της Ευρώπης.

Βέβαια, υπάρχουν και τα θετικά της υπόθεσης, όπως η σοβαρή πλέον επένδυση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, η οποία θα εξαρτηθεί από την σταδιακή επίλυση πρακτικών ζητημάτων. Και αυτά δεν είναι μόνο η αυτονομία ή ο χρόνος φόρτισης (κάτι γεμίσματα στο 80% και σε μισή ώρα δεν πρόκειται να τα δείτε ποτέ σε σπιτικό ρεύμα παρά μόνο με σούπερ ταχυφόρτιση), αλλά το δίκτυο. Φαντάζεστε στην Κυψέλη ή στο Γαλάτσι να πετάει κάποιος μπαλαντέζα από το μπαλκόνι για να φορτίσει το ηλεκτρικό του;

Η άποψη μου είναι πως το αγοραστικό κοινό είναι αυτό που καθορίζει την προσφορά και όταν καταλαγιάσει το θέμα με την πετρελαιοκίνηση θα αποκατασταθεί εν μέρει και η τάξη. Χαρακτηριστικό είναι το ελληνικό κοινό όπου μετά την έξαρση με το diesel άρχισε να σκέφτεται πιο ορθολογικά. Για αυτό και η αναλογία δεν πέφτει, ούτε και το ντίζελ πεθαίνει, απλά το πράγμα ισορροπεί και έρχεται να καθίσει σε πιο πραγματικά ποσοστά. Διότι με την οικονομική κρίση ποιος κάνει τόσο χιλιόμετρα ώστε να δικαιολογεί την επιλογή ενός ακριβότερου ντίζελ αυτοκινήτου;

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές θα δούμε οι πωλήσεις των ντίζελ να συμπιέζονται, αλλά δεν θα εξαφανιστούν. Η βενζίνη θα συνεχίσει να έχει το πάνω χέρι και την κυριότητα των πωλήσεων, ενώ τα ηλεκτροϋβριδικά θα ανεβαίνουν σε ζήτηση. Όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογούν αυτό το μπουμ που διαφημίζεται έως το 2025 (εσείς πιστεύετε πως σε δύο μουντιάλ από σήμερα θα έχουν γεμίσει οι δρόμοι ηλεκτρικά;). Όπως είπαμε το κοινό είναι αυτό που καθορίζει την προσφορά και τα μέχρι τώρα δείγματα έχουν δείξει πως ελάχιστοι είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close