ΑΓΩΝΕΣ

GP Σιγκαπούρης: Hamilton παντός καιρού!

Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, χάρη σε μια αψεγάδιαστη εμφάνιση…

Ο Βρετανός επικράτησε απόλυτα του Ricciardo (με την θεωρητικά ταχύτερη RB13) και ανεξαρτήτως των διαφόρων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη διάρκεια του αγώνα αλλά και των τριών εξόδων του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η νίκη του αυτή σε συνδυασμό με τον καταστροφικό αγώνα των Ferrari που αλληλοεξουδετερώθηκαν στην εκκίνηση τον χρίζουν πλέον ως το απόλυτο φαβορί για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Για τον Vettel και τη Ferrari δε θα μπορούσε να υπάρξει χειρότερη εξέλιξη από τη σημερινή και χρειάζονται πια εκτός από μεγάλες εμφανίσεις και ατυχίες των αντιπάλων τους ώστε να καλύψουν τους 28 και 98 βαθμούς που τους χωρίζουν από Hamilton και Mercedes αντίστοιχα. Ο Bottas τερμάτισε στην 3η θέση μπροστά από τον εκπληκτικό Sainz με τους Perez, Palmer, Vandoorne, Stroll, Grosjean και Ocon να συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη δεκάδα ενός αγώνα στον οποίον είχαμε 8 εγκαταλείψεις!

Ο Hamilton μετά το άσχημο αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών δήλωνε ότι «ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος, όχι σπριντ» και θα δικαιωνόταν ήδη πριν από την εκκίνηση του αγώνα όταν θα έπεφταν οι πρώτες ψιχάλες. Όσο πλησίαζε η ώρα του γύρου σχηματισμού η βροχόπτωση θα εντεινόταν αναγκάζοντας τις Ferrari, Red Bull, Mercedes καιToro Rosso να περάσουν στα intermediates της Pirelli για την εκκίνηση ενώ οι Renault, McLaren, Haas και Sauber θα προτιμούσαν τα full wets. Η Williams ακολούθησε διαφορετική στρατηγική για τους Massa (full wets) και Stroll (intermediate).Για τους ανθρώπους της Ferrari η βροχή ήταν το τελευταίο πράγμα που επιθυμούσαν σε έναν αγώνα που είχαν επιδείξει τόσο ανώτερο ρυθμό σε σχέση με τη Mercedes στο στεγνό. Στην SF70H του Vettel, μάλιστα, είχαν αλλάξει προληπτικά την πίσω ανάρτηση λόγω της επαφής που είχε με τον τοίχο στον εκπληκτικό γύρο του Σαββάτου. Εις μάτην όμως…

Η εξέλιξη της εκκίνησης ήταν βγαλμένη από τα πιο τρελά όνειρα του Lewis Hamilton. Ο Raikkonen από την 4η θέση ξεκίνησε καλύτερα από όλους και αμέσως κινήθηκε στην εσωτερική του Verstappen. Ο Vettel που είχε κάνει άσχημη εκκίνηση και φοβούμενος ότι ο Max θα τον προσπερνούσε στο φρενάρισμα για την στροφή 1 κινήθηκε αμέσως προς τα αριστερά ώστε να κλείσει τον Ολλανδό. Ήταν μία πολύ επικίνδυνη κίνηση και ο Γερμανός έμελλε να πληρώσει αμέσως το τίμημα.

Με τις δύο Ferrari εκατέρωθεν της RB13 να κλείνουν συνεχώς προς το μέρος του Verstappen ο χώρος του οδηγού της Red Bull συρρικνωνόταν επικίνδυνα. Προσπάθησε να επιβραδύνει και να αποφύγει τον Vettel αλλά όπως ήταν επόμενο ακούμπησε τον Raikkonen ο οποίος τον είχε ήδη προσπεράσει και πήγαινε για την πρωτοπορία. Η επαφή έστειλε τον Φιλανδό κατευθείαν στο αριστερό ψυγείο του Vettel ενώ στο μονοθέσιο του Raikkonen κατέρρευσε ο δεξιός βραχίονας της εμπρός ανάρτησης. Ζημιά είχε υποστεί και η αριστερή εμπρός ανάρτηση του Verstappen αλλά αυτό θα ήταν το μικρότερο από τα προβλήματά του. Καθώς ενημέρωνε την ομάδα του πριν(!) το φρενάρισμα για την πρώτη στροφή, η εκτός ελέγχου SF70H του Raikkonen ήρθε να τον βγάλει οριστικά εκτός αγώνα, ενώ ο Ολλανδός θα «μάζευε» και τον Alonso ο οποίος είχε εκκινήσει εκπληκτικά έχοντας στρίψει τρίτος μετά την πρώτη ευθεία!

Την ίδια στιγμή ο Hamilton αποφεύγοντας το όλο επεισόδιο έστριβε δεύτερος ενώ λίγες στιγμές μετά θα έπαιρνε και την πρωτοπορία καθώς ο Vettel θα χτυπούσε στον τοίχο έχοντας γλιστρήσει στα υγρά που διέρρεαν από το ψυγείο της Ferrari. Η ευθύνη για το περιστατικό βαραίνει κυρίως τον Vettel που ρίσκαρε πάρα πολύ πριν καν τα μονοθέσια φτάσουν στην πρώτη στροφή, σε έναν αγώνα που ήταν εξ ορισμού βέβαιο ότι θα είχε πολλές διακοπές και άρα πολλές ευκαιρίες ανάκαμψης από μία άσχημη εκκίνηση. Ο Raikkonen ήταν επίσης υπέρ το δέον επιθετικός κάτι που δείχνει ότι στη Ferrari δεν είχαν, ενδεχομένως, σαφές πλάνο για την εκκίνηση με δεδομένη την αλλαγή του καιρού.

Το Safety car θα έβγαινε αμέσως και θα αποχωρούσε στο τέλος του 4ου γύρου. Στην κορυφή ο Hamilton οδηγούσε φανταστικά ξεμακραίνοντας από τον Ricciardo, χάρη σε συνεχόμενους ταχύτερους γύρους. Η διαφορά τους θα έφτανε μέχρι και τα 5,2 δευτερόλεπτα στον 11ο γύρο. όταν ο Kvyat θα έχανε τα φρένα στην στροφή 7 φέρνοντας για δεύτερη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τότε η πλειονότητα των οδηγών μπήκε για αλλαγή ελαστικών σε φρέσκα intermediates (μεταξύ αυτών και ο Ricciardo) εν αντιθέσει με τη Mercedes που κράτησε τους Hamilton-Bottas έξω.

Η απόφαση αποδείχτηκε σωστή καθώς με την αποχώρηση του SC ο ρυθμός των δύο W08 (και κυρίως εκείνης του Hamilton) παρέμεινε καταιγιστικός. Ο Lewis συνέχισε να σημειώνει τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον με τον Ricciardo να μη βρίσκει απάντηση σε κανένα σημείο παρά τα πιο φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά. Η διαφορά τους θα έφτανε μέχρι τα 7 δευτερόλεπτα στον 26ο γύρο οπότε και τα δεδομένα θα άλλαζαν ξανά.

Στον 25ο γύρο οι Magnussen και Massa (που είχαν επιδοθεί σε μία εκπληκτική μονομαχία λίγους γύρους πριν) πέρασαν στα ultra soft της Pirelli. Μετά από δύο γύρους μειωμένης πρόσφυσης τα slick βρέθηκαν στην κατάλληλη θερμοκρασία και οι χρόνοι που σημείωναν οι δύο οδηγοί ήταν καλύτεροι των πρωτοπόρων. Ήταν η ώρα και για το υπόλοιπο grid να περάσει στα στεγνά ελαστικά.

Η πλειονότητα πέρασε στα ultra soft εκτός από τους Sainz (super soft) και Ericsson (soft). Ο Ricciardo, μάλιστα, άλλαξε δύο γύρους νωρίτερα από τον Hamilton, αλλά ακόμη κι έτσι ο Βρετανός συνέχισε να είναι κυρίαρχος. Η Mercedes με το νούμερο 44 συνέχισε να απομακρύνεται, ο Βρετανός συνέχισε να σημειώνει εκπληκτικούς γύρους και η κυριαρχία της Red Bull επί της Mercedes στο στεγνό κατά τις δύο προηγούμενες ημέρες έμοιαζε πλέον μακρινή ανάμνηση. Στον 39ο γύρο ο Hulkenberg (ο οποίος μέχρι εκείνο το σημείο έκανε μεγάλο αγώνα) θα έμπαινε στα pits για να συμπληρώσουν υγρά στο υδραυλικό κύκλωμα της Renault χάνοντας μια πολύτιμη 4η θέση ενώ την ίδια στιγμή ο Ericsson θα έχανε τη Sauber στο χειρότερο δυνατό σημείο βγάζοντας για τρίτη φορά το Safety car.

Με τον χρόνο να μετράει αντίστροφα και πολλούς να περιμένουν τον Ricciardo να επωφεληθεί από αυτό το αναπάντεχο δώρο όλα έδειχναν προς μια μεγάλη τελική μονομαχία. Ο Hamilton, όμως, φρόντισε για άλλη μια φορά να διαψεύσει τις όποιες ελπίδες των αντιπάλων του. Απλώς εξαφανίστηκε στον ορίζοντα, πήρε την 7η νίκη του φέτος (έχει κερδίσει τους μισούς αγώνες πλέον) και έκανε ένα πολύ μεγάλο βήμα για τον τίτλο του 2017. Ήταν ένα master class ταχύτητας, στρατηγικής και αντοχής από τον Βρετανό, ενώ και η ομάδα του δεν τον απογοήτευσε σε κανένα σημείο του αγώνα. Άξια αναφοράς η φοβερή 4η θέση του Carlos Sainz, του μόνου άλλου πιλότου μαζί με τους Hamilton και Hulkenberg που οδήγησε το ίδιο εκπληκτικά σε βρεγμένο, μεικτό και στεγνό οδόστρωμα. Τα πρωταθλήματα κερδίζονται τις Κυριακές…

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στην Μαλαισία (1 Οκτωβρίου).

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!