Όρια ταχύτητας και όρια βλακείας… [blog]

Μετά το φιάσκο με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια των μέσων μεταφοράς, την απαγόρευση στις «γουρούνες» και τα χιλιάδες τρέιλερ που θα χρειαστούν για τα ιστορικά αυτοκίνητα, το Υπουργείο Μεταφορών σπεύδει να υποπέσει σε ένα ακόμα λάθος, παραμένοντας σύμφωνο με τις γνώμες των «ειδικών»…

Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ειδικό σε κάτι. Πιστεύω ότι πάντα υπάρχει κάποιος που γνωρίζει ένα θέμα καλύτερα από εσένα. Εκτός βέβαια εάν το επώνυμό σου είναι Αϊνστάιν ή Χόκινγκ. Διαβάζοντας κάθε χρόνο τις μπούρδες που λένε οι ειδικοί σύμβουλοι των ελληνικών κυβερνήσεων, έχω μια μόνιμη απορία ποιοι είναι αυτοί οι σύμβουλοι και μία μόνιμη επιθυμία να μπορούσα να γνωρίσω κάποιον από αυτούς.

Θα ήθελα για παράδειγμα να γνωρίσω ποια είναι τα μέλη της επιτροπής που κάθε χρόνο (την τελευταία τουλάχιστον πενταετία της κρίσης) μελετά την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας και κάθε χρόνο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι αλλαγές που είχαν διαρρεύσει (από τους ίδιους) δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν. Τι μισθό παίρνετε ρε παιδιά για να μας πείτε το αυτονόητο; Πόσες φορές συζητήσατε και τι ακριβώς συζητήσατε πριν καταλήξετε στο αυτονόητο συμπέρασμα που χιλιάδες κόσμου αναφέρει στα σχόλιά του ότι θα καταλήξετε;

Θα ήθελα πολύ να γνωρίσω και κάποιον συγκοινωνιολόγο. Όχι κάποιον από τους σοβαρούς, αλλά κάποιον από τους συμβούλους των ελληνικών κυβερνήσεων. Κατά προτίμηση κάποιον από εκείνους που πρότειναν και διαβεβαίωναν πως από το 2015 η Πανεπιστημίου θα ήταν πεζόδρομος, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις σε όσους ζουν και εργάζονται στις γύρω περιοχές και για το γενικότερο μπάχαλο που θα είχε ως αποτέλεσμα η πεζοδρόμησή της.

Δεν είμαι πολύ εκλεκτικός όμως. Μου αρκεί να γνωρίσω και τον συγκοινωνιολόγο που συμβούλευσε το Υπουργείο Μεταφορών να πάρει πίσω την αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από τα 130 στα 150 χλμ/ώρα. Πρακτικά, το μόνο που θα άλλαζε θα ήταν ότι το 70% των αυτοκινήτων που κινείται στους αυτοκινητόδρομους θα ταξίδευε νόμιμα με 140 χλμ/ώρα. Γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων ταξιδεύει με αυτήν την ταχύτητα, δηλαδή 6η ή 7η σχέση στο κιβώτιο και περίπου 2.000 σ.α.λ. στον κινητήρα. Ήσυχα, ξεκούραστα και οικονομικά δηλαδή.

Το κυριότερο επιχείρημα υπέρ της μη αύξησης του ορίου ταχύτητας ήταν ότι «σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 χλμ/ώρα». Λες και γι’ αυτές τις κακές επιδόσεις στην ασφάλεια ευθύνεται μόνο αυτό το όριο και όχι το χειρότερο κι από της Ελλάδας οδικό δίκτυο και η χειρότερη κι από των Ελλήνων συμπεριφορά των οδηγών στο δρόμο.

Ας μην ξεχνάμε ότι το όριο ταχύτητας είναι ένα νούμερο σε μία ταμπέλα. Η κρίση μας και οι συνθήκες είναι αυτές που πρέπει να καθορίζουν την ταχύτητα κίνησής μας…

Άλλο επιχείρημα είναι ότι σε 11 κράτη με όριο ταχύτητας 120 χλμ/ώρα ή χαμηλότερα, οι επιδόσεις στην οδική ασφάλεια είναι καλύτερες σε σχέση με 14 κράτη με όριο τα 130 χλμ/ώρα. Ξεχνούν βέβαια να μας πουν ποια κράτη είναι αυτά και την οδηγική παιδεία που έχουν οι οδηγοί στα κράτη αυτά. Όπως και το γεγονός ότι για να ισχύει αυτό το επιχείρημα θα πρέπει τα ατυχήματα να γίνουν με ταχύτητα μεταξύ 120 και 130 χλμ/ώρα. Εάν κάποιος πηγαίνει με 300 χλμ/ώρα σε χώρα με όριο τα 130χλμ/ώρα και τρακάρει, οι στατιστικές θα επηρεαστούν δίχως όμως να παίζει τον παραμικρό ρόλο το νομοθετημένο όριο ταχύτητας.

Τελευταίο επιχείρημα που διάβασα είναι ότι «οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων». Δηλαδή, οι «ειδικοί» που το αναφέρουν αυτό κυκλοφορούν στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και συναντούν εκατοντάδες αυτοκίνητα που ταξιδεύουν με 130 χλμ/ώρα. Οι ίδιοι «ειδικοί» πιστεύουν ότι με την αλλαγή του ορίου, τα ίδια εκατοντάδες αυτοκίνητα σε ενδεχόμενη αλλαγή του ορίου αμέσως θ’ αυξήσουν την ταχύτητά τους στα 150 χλμ/ώρα. Ναι, είναι μια λογική σκέψη αυτή, εάν το επιπεδό σου είναι παιδιού δημοτικού.

Εάν όλες αυτές οι μελέτες είχαν βασιστεί σε αξιόπιστα στοιχεία, τότε οι Γερμανοί θα είχαν σιγά σιγά εκλείψει λόγω τροχαίων. Εάν μπορούσαμε ν’ αποκτήσουμε την παιδεία που έχουν οι Γερμανοί, οι Ιταλοί και λοιποί Ευρωπαίοι (εξαιρούνται οι πρώην ανατολικοί) στην οδήγηση, όλες αυτές οι στατιστικές θα ανατρέπονταν…

Ετικέτες

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

Σχόλια

  1. Συμφωνώ με την αύξηση των ορίων ταχύτητας. Και συμφωνώ με την πρόθεση του υπουργείου να τα αυξήσει. Το οτι συνάντησε έντονες αντιδράσεις και υπαναχώρησε προφανώς δε συγκαταλέγεται στις αποτυχίες του υπουργείου. Αλλά στο οτι άκουσε τη γνώμη των περισσότερων ειδικών αλλά και του κόσμου.
    Και είναι υποχρεωμένο να ακούει και τη γνώμη των ανεξάρτητων επιτροπών, όπως της επιτροπής για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, που υποχρέωσε τον κόσμο σε προσωπική παρουσία και ταλαιπωρία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
    Το σχόλιο λοιπόν για το υπουργείο, σε οτι αφορά αυτά τα δύο, είναι ατυχές.

    Μικρό το κακό όμως, το άρθρο σας είναι πολύ καλό, όπως και όλο το site εξαιρετικό.

    1. Δεν διαφωνώ ούτε με μία λέξη απ’ όσα λέτε. Μόνο που πιστεύω ότι πίσω από τις όποιες αποφάσεις κρύβονται άλλα κίνητρα. Κυρίως οικονομικά, για φίλους και συγγενείς που συμμετέχουν στις διάφορες επιτροπές συμβούλων. Γιατί εάν η κάθε κυβέρνηση πράγματι άκουγε και ενδιαφερόταν για τις αντιδράσεις των πολιτών, τότε δεν θα συζητούσαμε σήμερα για πλειστηριασμούς σπιτιών κακομοίρηδων (παρά μόνο για εμίρηδων) και λοιπών θεμάτων της επικαιρότητας.
      Αυτή βέβαια η άποψη είναι καθαρά προσωπική και διαμορφωμένη με βάση τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close