NEASMSΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πόσα θα δίνατε για το προσωπικό αυτοκίνητου του Χίτλερ;

Η Mercedes-Benz 770K Grosser Offener Tourenwagen του 1939 είναι ένα από τα 4 συνολικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσε σε επίσημες εκδηλώσεις ο Αδόλφος Χίτλερ και έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλά φιλμ εποχής από τη ναζιστική περίοδο της Γερμανίας…

Η συγκεκριμένη 770K ή για χάρη συντομίας Grosser Mercedes, είχε κατασκευαστεί με βάση τις επιθυμίες του «Φίρερ» και του προσωπικού του οδηγού και αξιωματικού των SS Erich Kempka και η απόδειξη για αυτό είναι μια επιστολή που χρονολογείται από τις 2 Σεπτεμβρίου του 1938. Ένα χρόνο περίπου αργότερα το ανοιχτό μεν αλλά θωρακισμένο και με αλεξίσφαιρα κρύσταλλα 6θέσιο αυτοκίνητο των 6,0 μέτρων χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε επίσημη εκδήλωση, ενώ η τελευταία καταγεγραμμένη εμφάνισή του ήταν το Μάιο του 1941. Δύο χρόνια αργότερα πήγε για συντήρηση στο εργοστάσιο, η Γερμανία ηττήθηκε και παραδόθηκε και το υπερ- πολυτελές αυτοκίνητο, καμάρι της τότε γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, χρησιμοποιήθηκε ως περιπολικό από τη μονάδα της Στρατιωτικής Αστυνομίας των ΗΠΑ στη Χάβρη του Βελγίου. Από εκεί κατέληξε με κάποιον τρόπο στις ΗΠΑ.

Όταν ο ιδιοκτήτης της, άγνωστο πως βρέθηκε στα χέρια του, έμαθε τον πρώτο κάτοχό του, το χάρισε σε ένα σύλλογο βετεράνων, ο οποίος το χρησιμοποίησε σε κάποιες παρελάσεις και μετά το άφησε να σαπίζει σε μια αποθήκη. Το 1976 κάποιοι εντόπισαν την όμορφη Mercedes, έμαθαν την ιστορία της, την αγόρασαν, την πήγαιναν από εκδήλωση σε εκδήλωση και το 1983 την πούλησαν στον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου και καζίνο Imperial στο Λας Βέγκας που την πρόσθεσε στη συλλογή του.

Το 2004 επέστρεψε στην Ευρώπη και σε κάποια άλλη συλλογή, ενώ στις 17 Ιανουαρίου αναμένεται να αλλάξει και πάλι χέρια, στη δημοπρασία Scottsdale, στην Αριζόνα των ΗΠΑ που διοργανώνεται από την εταιρεία Worldwide Auctioneers. Η οποία τη χαρακτηρίζει ως ένα από τα πιο σημαντικά, ιστορικά και διάσημα αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα. Και σπάνια μιας και είναι το 1 από τα 5 που έχουν επιζήσει από τα συνολικά 88 που κατασκευάστηκαν.

Στην πράξη η Mercedes κατασκεύαζε το πλαίσιο της 770Κ, πάνω στο οποίο προσαρμόζονταν οι παραλλαγές των δύο βασικών αμαξωμάτων, της 6θέσιας λιμουζίνας και του επίσης 6θέσιο καμπριολέ. Ο κινητήρας σε κάθε περίπτωση ήταν ο επίσης θηριώδης 8κύλινδρος σε σειρά των 7.665 κυβικών της γερμανικής εταιρείας, που στην τελευταία του εκδοχή απέδιδε 230 ίππους με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή τύπου Roots που λειτουργούσε μόνο όταν ο οδηγός πατούσε φουλ το γκάζι. Το κιβώτιο είχε 5 σχέσεις, η ανάρτηση ήταν με άξονα De Dion πίσω, ενώ παρά το μεγάλο βάρος η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 160 χλμ./ ώρα.

Το πόσο θα πουληθεί (στις 17 Ιανουαρίου) η πολυτελέστατη Mercedes 770K είναι άγνωστο. Το βέβαιο είναι πως τότε ήταν ότι πιο ακριβό γερμανικής κατασκευής μπορούσε να αγοράσει κανείς και η τιμή της διαμορφωνόταν «κατόπιν παραγγελίας». Πέρα από το Χίτλερ και τα άλλα κορυφαία στελέχη των Ναζί, Mercedes 770K είχαν στην κατοχή τους και ο  αυτοκράτορας της Ιαπωνίας Χιροχίτο και ο Πάπας Πίος ο 11ος.

Πηγή φωτογραφιών: Worldwide Auctioneers

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button