Στη Γερμανία η βασική τιμή του πεντάθυρου Niva ξεκινά από 12.990€, ενώ το πιο πλούσιο Urban κοστίζει 14.290€ και μεταξύ άλλων διαθέτει ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα… μέχρι και θερμαινόμενα καθίσματα!
Σε ότι αφορά τον κινητήρα δεν υπάρχουν αλλαγές και έτσι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζίνης των 1.700 κ.εκ. με τα 83 άλογα συνδυάζεται με μηχανικό 5άρι κιβώτιο και μόνιμη τετρακίνηση. Όσο για τις επιδόσεις το 0-100 ολοκληρώνεται σε 19,0 δλ. (βάστα Τούρκο να γεμίσω!) με τελική στα 140 χλμ./ώρα.
Το μήκος του Niva με τις 5 πόρτες φτάνει τα 4,24 μέτρα (το τρίθυρο είναι μόλις 3,64), ενώ εκτός από το χώρο για τους πίσω επιβάτες και την προσθήκη των θυρών μεγάλωσε και το πορτμπαγκάζ, που πλέον κυμαίνεται από τα 440 έως τα 780 λίτρα (τρίθυρο από 263 έως 504).
Το Niva διατίθεται εδώ και χρόνια στη Ρωσία αλλά μόλις πρόσφατα η Lada αποφάσισε να βγει στις ευρωπαϊκές αγορές ξεκινώντας από την Γερμανία. Ενδιαφέρον θα είχε η εισαγωγή του Niva στην ελληνική αγορά, αλλά κάτι τέτοιο μάλλον θεωρείται απίθανο για πολλούς και διάφορους λόγους (π.χ. ανταγωνισμός, κεφάλαιο, αντιπροσώπευση κ.α.).
Οι κινητήρες που πλησιάζουν το ανώτερο στάδιο εξέλιξης των Μ.Ε.Κ. είναι καταδικασμένοι ή να
εξαφανισθούν, από το προσκήνιο ή να μείνουν σε στασιμότητα για δεκαετίες.
Ένα παράδειγμα αποτελεί και ο κινητήρας που κινεί το NIVA 4X4. Το δυνατό του σημείο; Οι τεράστιες βαλβίδες (Διβάλβιδο) εισαγωγής και εξαγωγής οι οποίες συγκρίνονται επί ίσοις όροις με
τετραβάλβιδο, η απλούστατη διάταξη εκκεντροφόρου καδένας και τα ελάχιστα κινούμενα μέρη του.
Μειονέκτημα; Το “απαρχαιομενότατο” σύστημα διανομής ανάφλεξης και κίνησης της αντλίας λαδιού. Το “απαρχαιομενότατο” σύστημα διανομής ανάφλεξης έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρονικό σύστημα ανάφλεξης. Το σύστημα κίνησης της αντλίας λαδιού όμως όχι.
Αυτός ο κινητήρας μπορεί να υποστεί απίστευτου τύπου μηχανουργικές κατεργασίες με σκοπό την αύξηση της ισχύος του. Ταυτόχρονα μπορεί να αυξηθεί η ισχύς του με την αντικατάσταση ανταλλακτικών χωρίς να υποστεί μηχανουργικές κατεργασίες.
Η LADA επέλεξε να τοποθετήσει στο LADA 4X4 έναν “αδύναμο” κινητήρα, ο οποίος “δυναμώνει”
αξιόλογα με λίγη προσπάθεια.
https://i.wheelsage.org/pictures/engines/autowp.ru_lada_2105_vfts_1.jpg
https://a.d-cd.net/10d9442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/3f05442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/fa99442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/e4b9442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/1b9442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/3f05442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/9a59442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/33f9442s-960.jpg
https://a.d-cd.net/b26db44s-960.jpg
http://lsga.ru/wp-content/uploads/2018/11/Chevy-Niva-CT95-small-1200×819.jpg
http://lsga.ru/wp-content/uploads/2018/11/ST95-VS-STOCK-1200×526.jpg
Τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του παρακάτω κινητήρα είναι απολύτως όμοια με αυτού που φέρει το Niva 4X4
Engine Specifications:
Engine: 1569cc Inline 4 cylinder
Bore: 79.5mm
Stroke: 80mm
Compression: 11.5:1
Induction: Two Weber 40 DCOE
Carburetors
Power: 160hp @ 7000rpm
Torque: 164.8 Nm @ 5500rpm
Η εξέλιξη αυτού του κινητήρα μπορεί είναι απεριόριστη, συγκρινόμενη μόνον με τους ομόλογους αμερικανικούς CROSS PLANE. Αυτοί όμως είναι V8 και αλλάζει το επίπεδο σύγκρισης
Ποιος ξέρει την ύπαρξη αυτού του Niva
;
https://tonirui.ru/img/skolko-loshadej-v-nive-shevrole_17.jpg