SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost vs Seat Ibiza 1.0 TSI [test drive

Δύο από τα πιο εμπορικά μοντέλα της αγοράς έρχονται να διασταυρώσουν τα ξίφη τους στην κατηγορία των supermini.

Αμφότερα είναι εντελώς καινούρια, καθώς κυκλοφόρησαν μέσα στο τελευταίο έτος. Είναι όμορφα σχεδιαστικά, πλούσια εξοπλισμένα, από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας και, παράλληλα, οι φιναλίστ της φετινής διοργάνωσης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Ο λόγος για τα Ford Fiesta και Seat Ibiza, που έρχονται να διεκδικήσουν τη θέση τους ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας.

Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, οι δύο ανταγωνιστές αντανακλούν μία σχεδιαστική φρεσκάδα, με έντονο δυναμισμό και νεανικό χαρακτήρα. Οι διαστάσεις τους είναι και παραπλήσιες, οπότε θα πούμε ότι εδώ υπάρχει ισοπαλία, ας κρίνει ο καθένας με βάση τα γούστα του, τι του αρέσει καλύτερα.

Τα πράγματα διαφοροποιούνται κάπως στο εσωτερικό. Με το χέρι την καρδιά, θα πούμε ότι το ταμπλό του νέου Ibiza έχει διανύσει μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με αυτό του Fiesta. Από το μάλλον αδιάφορο προς μέτριο αποτέλεσμα της προηγούμενης γενιάς, είναι πλέον σύγχρονο, απόλυτα πρακτικό και με μία όμορφα ενσωματωμένη μεγάλη οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο του. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλής ποιότητας, υπάρχουν εύχρηστες θέσεις για μικροαντικείμενα και αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Γενικά μιλάμε για ένα πλήρες και ολοκληρωμένο πακέτο, που καλύπτει τις σύγχρονες απαιτήσεις.

Το Fiesta, από την πλευρά του, έχει και αυτό κάνει βήματα προόδου. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι πιο ανάγλυφη, με την αντίστοιχα μεγάλη οθόνη των 8 ιντσών να βρίσκεται τοποθετημένη σε καλύτερο ύψος και θέση από αυτή του Ibiza. Η ποιότητα κατασκευής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, ενώ και τα χρησιμοποιούμενα υλικά δείχνουν ελαφρά ποιοτικότερα από αυτά του αντιπάλου του. Σε θέματα πρακτικότητας και εργονομίας μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ισοβαθμία, ενώ σε θέματα εξοπλισμού το Fiesta βάζει και αυτό πολύ ψηλά τον πήχη.

Ο οδηγός θα κάτσει εξίσου καλά και στα δύο αυτοκίνητα. Θα εκτιμήσει την άνεση και την περιμετρική ορατότητα που προσφέρει το Ibiza, θα αποκομίσει όμως μία ελαφρά καλύτερη αίσθηση από τη θέση οδήγησης του Fiesta. Παρότι όμως το μοντέλο της Ford κερδίζει ελαφρά σε ποιότητα, σχεδιασμό και θέση οδήγησης, εκεί που παίρνει τη ρεβάνς το Seat είναι στον τομέα των διαθέσιμων χώρων. Σε ο,τι έχει να κάνει με τους πίσω επιβάτες, προσφέρει σαφώς περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, καθώς και ένα αρκετά πιο μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Το νέο Fiesta είναι μεν σχετικά μεγαλύτερο από το απερχόμενο και πάλι όμως δεν μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνιστή του.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στους κινητήρες, αμφότερα χρησιμοποιούν σύνολα 1.0 λίτρου, που στοχεύουν στην οικονομία. Το μηχανικό σύνολο της Ford αποδίδει κατά τι περισσότερους ίππους, στην πράξη όμως το πλεονέκτημα αυτό εξανεμίζεται από το επιπλέον βάρος του αυτοκινήτου. Η συνεργασία του με ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο (έναντι πεντατάχυτου, στο Ibiza) του δίνει μερικούς επιπλέον πόντους. Κατά τα άλλα και οι δύο κινητήρες δείχνουν γραμμικοί και τραβάνε από σχετικά χαμηλά, εξασφαλίζοντας όλη τη δύναμη που μπορεί να χρειαστεί ένας μέσος οδηγός κατά τις καθημερινές μετακινήσεις. Ο θόρυβος και στις δύο περιπτώσεις είναι ήπιος, με το Fiesta να δείχνει ελαφρά πιο προσεγμένο σε θέματα ηχομόνωσης. Aπό άποψης κατανάλωσης υπάρχει πάλι σχετική ισοβαθμία, με το Ibiza να παίρνει ελαφρύ προβάδισμα στην καθημερινή χρήση και το Fiesta να το κοντράρει -λόγω 6ης σχέσης και καλύτερης αεροδυναμικής- στην εθνική.

Σε ο,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, οι δύο ανταγωνιστές βρίσκονται σαφώς πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αφενός γιατί βασίζονται σε δυο εξαιρετικά άκαμπτα πατώματα, αφετέρου γιατί και οι μηχανικοί των δύο εταιριών έχουν κάνει καλή δουλειά με τις αναρτήσεις. Μικροδιαφορές υπάρχουν στον τρόπο που το καθένα χειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, στην πράξη όμως και τα δύο προσφέρουν την αποζητούμενη άνεση και ποιότητα κύλισης. Το Fiesta αφήνει μία ελαφρά πιο premium αίσθηση και ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς ωστόσο να μπορεί να ανοίξει την ψαλίδα από το Ibiza.

Το τελευταίο ισχύει και για τα συστήματα διεύθυνσης, καθώς αμφότερα εξασφαλίζουν αμεσότητα και ικανοποιητική πληροφόρηση -για τα δεδομένα της κατηγορίας- στα χέρια του οδηγού. Ακολούθως δεν υπάρχει παράπονο και από τα φρένα, που δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Συνολικά πρόκειται για δύο απόλυτα φιλικές προς τον οδηγό προτάσεις, που μπορούν να προσφέρουν ψήγματα οδηγικής ευχαρίστησης (μέσω της προσφερόμενης αίσθησης και όχι των επιδόσεων), ενώ συμπεριφέρονται απόλυτα ουδέτερα, συγχωρώντας λάθη και άτσαλες κινήσεις.

Καταλήγοντας, εάν αθροίσουμε τους επιμέρους πόντους και υπολογίσουμε και τα 8 χρόνια εγγύησης που προσφέρει το Fiesta, καταλήγουμε ότι, έστω και με μικρή διαφορά, έχουμε νικητή στο συγκεκριμένο συγκριτικό. Για όσους βέβαια παίζει ρόλο η ευρυχωρία και η τιμή αγοράς, το αποτέλεσμα μπορεί να αλλάξει, υπέρ του Ibiza. Η τελική επιλογή είναι προσωπική υπόθεση, στα σίγουρα όμως δεν μπορεί να βγει κανείς χαμένος, όποιο από τα δύο και αν επιλέξει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Seat Ibiza 1.0 TSI 95 PS
Κυβισμός 999 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (101 PS) / 6.000 rpm 70 kW (95 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.400-4.000 rpm 175 Nm (17,8 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,3 / 3,6 lt/100 km 5,8 / 4,7 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 646 km 588 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km 106 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Premacy 3, 195/55 R16 Bridgestone Turanza, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.040×1.735×1.476 mm 4.059×1.780×1.444 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.476 mm 1.525/1.505 mm
Μεταξόνιο 2.493 mm 2.564 mm
Χώρος αποσκευών 303-984 lt 355 lt
Απόβαρο 1.144 kg 1.022 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 14.804€

από 13.050€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!