BLOGΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Μπαμπά μην τρέχεις… [blog]

Ένας επαγγελματίας οδηγός (ταξί), ένα περιπολικό και μια Lamborghini σε κακά χάλια. Παραδεχτείτε το, το πρώτο πράγμα που σκεφθήκατε είναι «καλά να πάθει ο ζάμπλουτος οδηγός της που έτρεχε σαν παλαβός». Επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω ότι κάνετε λάθος.

Τις τελευταίες μέρες ακούσαμε όλοι τις αναφορές της τροχαίας για τις καταγεγραμμένες παραβάσεις την περίοδο των εορτών και είδαμε τα ρεπορτάζ για τα -δυστυχώς αρκετά- θανατηφόρα ατυχήματα. Όσοι ενδιαφέρονται λιγάκι παραπάνω, ίσως να διάβασαν και τα σχόλια των αναγνωστών των σχετικών ειδήσεων σε διάφορες ιστοσελίδες.

Τα περισσότερα συμπεράσματα ήταν αυθαίρετα. Ο οδηγός ήταν νέος σε ηλικία, άρα ευθύνεται επειδή έτρεχε. Όπως και ο οδηγός της λευκής Lamborghini. Εκεί καταλήγουν οι περισσότεροι συμπολίτες μας, οι δημοσιογράφοι και οι αναλυτές των τροχαίων. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που διαφωνούν.

Σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων που συνέλεξε το υπουργείο Μεταφορών στις ΗΠΑ, οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους τραυματιζόμαστε ή σκοτωνόμαστε στους δρόμους είναι οι ακόλουθοι:

  • Αλλαγή λωρίδας, εκούσια ή ακούσια. Σε αυτήν οφείλεται περίπου το 30% των συγκρούσεων. Εάν εξαιρέσουμε τις σφήνες (εκούσια αλλαγή), ακούσια αλλάζουμε λωρίδα επειδή μιλάμε στο κινητό, αλλάζουμε σταθμό στο ραδιόφωνο, τσακωνόμαστε με τη συνοδηγό και γενικότερα κάνουμε οτιδήποτε άλλο εκτός από το να εστιάζουμε την προσοχή μας στο δρόμο. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι παραμένουμε στην αριστερή λωρίδα έως το τελευταίο δευτερόλεπτο και μετά κόβουμε δύο λωρίδες για να στρίψουμε δίχως να προλάβουμε να ελέγξουμε εάν κινείται άλλο όχημα σε αυτές.
  • Οπίσθια σύγκρουση. Σε αυτήν οφείλεται περίπου το 23-30% των συγκρούσεων. Συμβαίνει επειδή ανάβουμε τσιγάρο και ψάχνουμε τον αναπτήρα, διαβάζουμε μήνυμα στο κινητό ή κοιτάζουμε αυτούς που έχουν τρακάρει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Ευτυχώς, στα σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχουν συστήματα για την αποτροπή της. Στην Ελλάδα, αυτά τα ατυχήματα αποδίδονται συνήθως στην υπερβολική ταχύτητα.
  • Τυφλές αριστερές στροφές. Σε αυτές οφείλεται περίπου το 12% των συγκρούσεων. Εάν κάποιο μεγάλο όχημα εμποδίζει την ορατότητά σας, μη βιαστείτε να στρίψετε. Περιμένετε να φύγει ώστε να βεβαιωθείτε ότι δεν έρχεται άλλο όχημα ή δεν περνάει κάποιος πεζός. Περίπου το ένα στα τρία ατυχήματα συνολικά λαμβάνει χώρα σε διασταύρωση.
  • Απώλεια ελέγχου οχήματος. Σε αυτήν οφείλεται περίπου το 11% των συγκρούσεων. Κλασική περίπτωση που αποδίδεται στην υπερβολική ταχύτητα στην Ελλάδα. Πολλές φορές όμως ευθύνεται το οδόστρωμα, ο καιρός (πχ. πάγος το πρωί στο δρόμο), ένα ζώο που πετάχτηκε, ένα σκασμένο λάστιχο ή ο οδηγός που δεν προσέχει και τελευταία στιγμή κόβει το τιμόνι για να αποφύγει έναν πεζό που περνάει το δρόμο.
  • Υπνηλία. Σε αυτήν οφείλεται περίπου το 7% των συγκρούσεων και το 21% των θανατηφόρων συγκρούσεων. Στην Ελλάδα τη συγχέουμε με την υπερβολική ταχύτητα.

Αυτά τα στοιχεία είναι από τις ΗΠΑ. Αν και δεν έχω αποδειχτικά στοιχεία να παραθέσω, τολμώ να πω ότι στην Ελλάδα ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και το αλκοόλ. Ειδικά στα περίεργα ατυχήματα που συμβαίνουν τα ξημερώματα.

Αντί λοιπόν να τα ρίχνουμε όλα στους άλλους (που τρέχουν σαν παλαβοί), πρέπει να κάνουμε και την αυτοκριτική μας. Η οδήγηση απαιτεί τη συγκέντρωσή μας. Στο χέρι μας είναι στην ερχόμενη μεγάλη μετακίνηση κόσμου (καρναβάλι Πάτρας, Καθαρά Δευτέρα, Πάσχα κτλ) να μην έχουν τίποτα να πουν στις ειδήσεις.

Για την ιστορία, σύμφωνα με την περιγραφή στην ιστοσελίδα WreckedExotics, ο οδηγός της Lamborghini είχε βγει για μια ήρεμη βόλτα στον κεντρικό δρόμο της πόλης και χτυπήθηκε από τον οδηγό του ταξί, ο οποίος έκανε αναστροφή. Δεν ξέρω εάν ήταν νόμιμη ή παράνομη, το αποτέλεσμά της όμως αποδεικνύει ότι ο επαγγελματίας οδηγός δεν ήταν προσεκτικός και ότι η ταχύτητα δεν έπαιξε τον παραμικρό ρόλο.

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button