Με λίγο υψηλότερη σχέση συμπίεσης και εξαιρετικά πτωχό μείγμα καυσίμου οι νέοι κινητήρες της Mazda θα είναι έως 30% οικονομικότεροι σε κατανάλωση…
Η Mazda είναι γνωστή για την εμμονή της στην ατμόσφαιρα και από του χρόνου θα εισάγει τους νέους SkyActiv-X με νέας διασποράς ψεκασμό καυσίμου και υψηλότερη σχέση συμπίεσης που θα προσεγγίζει αυτή των diesel. Έτσι, η πολύ υψηλή αναλογία αέρα προς καύσιμο θα φτάνει στο 29:1 (από 14:1) με αποτέλεσμα την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στα πλάνα της Mazda περιλαμβάνεται το λανσάρισμα μίας plug-in υβριδικής έκδοσης και μίας με υπερσυμπιεστή.
Όπως θα δείτε στο βίντεο οι Ιάπωνες περιγράφουν τη νέα τεχνολογία καύσης ως Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI ή SCCI) συνδυάζοντας στοιχεία από καύση ενός βενζινοκινητήρα και ενός πετρελαίου (όπως στον Diesotto της Mercedes). Παρατηρείστε την γεωμετρία του εμβόλου στον SkyActiv-X, το επόμενο βήμα για τους μηχανικούς της Mazda αναμένεται να είναι οι κινητήρες αυτανάφλεξης HCCI.
Τι κυβισμό θα έχουν αυτοί οι νέοι βενζινοκινητήρες, έχει ανακοινωθεί;
Οι πρωτότυποι κινητήρες που είχαν παρουσιαστεί εκ των υστέρων ήταν δίλιτροι. Πιθανότατα το ίδιο να ισχύει και για τους παραγωγής.
«…πτωχό στοιχειομετρικό μείγμα…» δεν γίνεται. Ή το ένα θα είναι, ή το άλλο.
Ο λόγος συμπίεσης αναμένεται κάπου μεταξύ 15-16:1, με πιο πιθανό το 15, χωρίς να υπάρχει κάτι επίσημο ακόμα.