ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4×2 150 PS [test drive]

Το Kodiaq αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις στα μεγάλα αυτοκίνητα ενός όγκου με αποκορύφωμα τις top δίλιτρες ντίζελ εκδόσεις…

Πριν από μερικούς μήνες είχαμε δοκιμάσει την βασική και πιο συμφέρουσα από πλευράς τιμής έκδοση 1.4 TSI έχοντας να πούμε μόνο καλά λόγια για το μεγαλύτερο SUV που έχει παρουσιάσει έως τώρα η Skoda. Το οποίο θα έλεγα πως ο υποψήφιος αγοραστής θα το δει περισσότερα σαν ένα crossover μιας και το Kodiaq θα επιλεχθεί περισσότερο για τους αχανείς χώρους του και λιγότερο για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του. Βλέπετε με τα SUVειδή να έχουν κατακτήσει τις μικρές και μεγάλες κατηγορίες τα κλασικά MPV τείνουν προς εξαφάνιση ενώ συμπιέζονται ακόμη και κλασικές κατηγορίες όπως αυτή των σεντάν.

Και γιατί όχι; Ειδικά αυτοκίνητα όπως το Kodiaq τα κάνουν σχεδόν όλα και στην προκειμένη περίπτωση το τελευταίο πράγμα που θα σε ανησυχήσει είναι οι χώροι. Αυτό έλλειπε από ένα υπερυψωμένο αμάξωμα που φτάνει σε μήκος τα 4,7 μέτρα (το πόσο μακρύ είναι γίνεται αντιληπτό στο παρκάρισμα στην πόλη) και καλό είναι πριν το επιλέξετε να μετρήσετε τον χώρο στην πυλωτή σας. Από εκεί και πέρα θα απολαύσετε άνετους χώρους για όλους τους επιβάτες, όταν τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας -σχεδόν παντού μαλακά στην υφή-, η συναρμολόγηση μοιάζει εξαιρετική, η σχεδίαση σοβαρή αλλά μοντέρνα και ελκυστική και η εργονομία στέκεται στο ύψος που αρμόζει σε κάθε αυτοκίνητο της εταιρίας.

Το Kodiaq μπορεί να μην σε προκαλεί επιφωνήματα τύπου wow, αλλά οι σχεδιαστές του κατάφεραν να δημιουργήσουν πάνω στην πλατφόρμα MQB του ομίλου ένα μεγάλο αμάξωμα, που είναι ταυτόχρονα επιβλητικό και ξεχωριστό όντα παράλληλα και ιδιαίτερα όμορφο. Από την άλλη, η εργονομία του και η άνεση που προσφέρει σε κερδίζουν. Από την όμορφη και εξαιρετική στην απόκριση touch-screen 8’’ ρυθμίζονται και ελέγχονται σχεδόν τα πάντα, ενώ οι χώρο για να ακουμπήσεις μικρό-αντικείμενα είναι πολύ περισσότεροι από ότι θα περίμενες. Όσο για τους χώρους, θα έχετε αντιληφθεί πως μιλάμε για από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και ενδεικτικά θα πούμε πως οι πίσω κάθονται σαν πασάδες (ή πιο εύστοχα όπως σε μία Superb).

Η πίσω σειρά μπορεί να είναι συρόμενη κατά 18 εκατοστά αυξομειώνοντας την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ που έχει χωρητικότητα στα 720 λίτρα (270 σε 7-θέσια διάταξη, στα 2.065 με πεσμένα τα καθίσματα). Δελεαστική είναι η έξτρα 3η σειρά (κοστίζει περίπου 1.000€) που μπορεί να κλέβει 90 λιτράκια από το πορτμπαγκάζ (για να χωρέσουν κάτω και πίσω), αλλά αναμφίβολα είναι μία πρακτική λύση για τις μεγάλες φαμίλιες. Από εκεί και πέρα ισχύουν ότι είχαμε γράψει και στην πρώτη μας δοκιμή.

photos: ptritaris

Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε κάτω από το καπό του τον δίλιτρο TDI με τα 150 άλογα και τα 340 Nm. Στρωτός, σχετικά ήσυχος και με απλωμένη την ροπή του χάρη και στο 7άρι DSG, κινεί σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα και οικονομικά καταναλώνοντας περίπου 7-7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Παρά τον μεγάλο όγκο του το Kodiaq είναι ένα εξαιρετικά καλοστημένο SUV με το τιμόνι να είναι σχετικά ελαφρύ αλλά ακριβές όσο απαιτούν οι περιστάσεις, οι κλίσεις του αμαξώματος αρκετά περιορισμένες, ενώ και τα φρένα δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης σε σκληρή χρήση.

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ η ανάρτηση ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία των ελληνικών δρόμων με μία αίσθηση ποιότητας και premium συμπεριφοράς, απομονώνοντας παράλληλα τον δρόμο και τους θορύβους από την κύλιση και κρατώντας τον θόρυβο στην καμπίνα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Όσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές, στην προσθιοκίνητη έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας, τους περιορισμούς τους θέτει κατά κύριο λόγο η επιλογή των ασφάλτινων ελαστικών, αλλά τα 18,7 εκατοστά απόστασης από το έδαφος είναι μία καλή off-road προϋπόθεση για ασφαλές off-road.

Δίχως να σας κουράσουμε άλλο το συμπέρασμα είναι πως το Kodiaq είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς με τις ώρες, ιδιαίτερα ξεκούραστο και άνετο στα μεγάλα ταξίδια και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του στις πιο κλειστές διαδρομές ενός τυπικού ελληνικού επαρχιακού δρόμου. Προφανώς ακούγεται ως η ιδανική λύση για κάποιον που αναζητά XL χώρους και όλα τα παραπάνω. Και αν μας ρωτούσατε θα σας το προτείναμε με κλειστά μάτια, επιλέγοντας ίσως την entry level έκδοση στα 1.400 κ.εκ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Kodiaq 4X2 2.0 TDI DSG (150 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.968 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 340 Nm (34,7 kgm) / 1.750-3.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec
Τελική ταχύτητα 199 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 5,0 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 805 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 131 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H/P Sport 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.697 x 1.882 x 1.655 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.586/1.576 mm
Μεταξόνιο 2.791 mm
Χώρος αποσκευών 650-2.065 lt
Απόβαρο 1.667 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.700€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!