SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Karoq 1.0 TSI [test drive]

Με κεκτημένη ταχύτητα η τσέχικη εταιρεία ρίχνει στην αγορά πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα και με εξαιρετικό value for money. Αυτή τη φορά ο λόγος για το ολοκληρωμένο από κάθε άποψη Karoq.

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά η αλήθεια είναι πως το Yeti μου άρεσε. Είχε μια άποψη που το ξεχώριζε από τα υπόλοιπα και πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Ε, το μοντέλο που το αντικαθιστά μου αρέσει ακόμη περισσότερο, όντας ένα συνολικά πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Το Karoq (προφέρεται «Καρόκ» και προέρχεται από διάλεκτο μιας φυλής στην Αλάσκα) μπορεί να μην έχει κάτι το τολμηρό σχεδιαστικά, ωστόσο το αρμονικό του σύνολο σε κερδίζει, όσο και αυτούς που δεν αρέσκονται σε προχωρημένα, αλλά καθαρά και αποδεκτά από την πλειονότητα σχήματα.

Υιοθετώντας το μοτίβο του μεγαλύτερου Kodiaq τα πράγματα για τους σχεδιαστές ήταν λίγο πιο εύκολα στην περίπτωση του Karoq – το οποίο δεν θυμίζει σε κανένα σημείο το Yeti. Πέρα όμως από την τελείως διαφορετική σχεδιαστικά προσέγγιση, το Karoq είναι ένα πιο άνετο και βολικό SUV. Το βασικότερο είναι πως στο μήκος του έχουν προστεθεί 16 εκατοστά (συνολικό στα 4,382 μέτρα), όταν υπάρχουν +4,8 εκ. στο πλάτος και από το ύψος έχουν αφαιρεθεί 8,8 εκ.

Και σε συνδυασμό με το επίσης μεγαλύτερο μεταξόνιο (+5,2 εκ., συνολικό στα 2,63 μέτρα για τα 4×4, στα 2,64 για τα 4×2) η Skoda τηρεί την υπόσχεσή της, όπως σε κάθε μοντέλο: μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες και ειδικότερα για το πορτμπαγκάζ, που ξεκινά από 479 λίτρα και φτάνει στα 588. Οι παραπάνω τιμές είναι ανάλογες με τη θέση που έχουν τα τρία πίσω συρόμενα, ανεξάρτητα, προσθαφαιρούμενα και προαιρετικά καθίσματα Varioflex. Με τα κανονικά καθίσματα η χωρητικότητα είναι στα 521 λίτρα και εκτοξεύεται στα 1.630 όταν πέσουν οι πλάτες (των καθισμάτων).

Έχοντας ως βάση το Kodiaq, στο εσωτερικό υπάρχουν πολλές ομοιότητες. Το ταμπλό, χωρίς να έχει αποστασιοποιηθεί από το στιλ της μάρκας, προτάσσει τη διαχρονικότητα, την καλή εργονομία και τη λειτουργικότητα. Δεν εντυπωσιάζει, αλλά σε κερδίζει με την ποιότητά του και την εύχρηστη στάνταρ οθόνης αφής 8″ (στις top εκδόσεις είναι 12,3″, υπάρχει μέχρι και ασύρματη φόρτιση) που προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone. Αξιοσημείωτο είναι πως για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda προσφέρεται προαιρετικά ψηφιακός πίνακας οργάνων. Όλα αυτά συνδυάζονται με προσοχή στην ποιότητα της κατασκευής και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά και με τη διατήρηση βασικών στοιχείων της Skoda, όπως η άνεση των χώρων και στις δύο σειρές καθισμάτων και η πρακτικότητα – πολύ έξυπνες, μεταξύ άλλων, οι θήκες στην κεντρική κονσόλα που σου επιτρέπουν να ανοίξεις μπουκάλι με ένα χέρι.

photos: gkaragiorgakis

Γενικότερα το Karoq είναι ένα άνετο αυτοκίνητο για όλους τους επιβάτες, που απολαμβάνουν ξεκούραστες διαδρομές. Έχοντας ως βάση το γνωστό προσαρμόσιμο πλαίσιο MQB, η διάταξη της ανάρτησης με ημιάκαμπτο στις προσθιοκίνητες εκδόσεις (όπως αυτή της δοκιμής μας, οι 4×4 έχουν πολλαπλούς συνδέσμους) διασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, βρίσκοντας τη χρυσή τομή με το κράτημα. Στις στροφές το Kodiaq γέρνει όσο θα περίμενες, ενώ στην ευθεία εντυπωσιάζει η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που παραπέμπει σε ακριβότερα SUV.

Από την άλλη, το Karoq με τα 17,2 εκ. απόστασης από το έδαφος (17,6 εκ. στα 4×4) δεν έχει καμία αντίρρηση για βόλτα στην ύπαιθρο, περνώντας με άνεση από χωματόδρομους με μεγάλα νεροφαγώματα (σαφώς με το σωστό λαστιχάκι βελτιώνεται η πρόσφυση ακόμη και για το προσθιοκίνητο της δοκιμής μας). Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει πολύ καλή ακρίβεια (παρά την κάπως ελαφριά αίσθηση που θα αρέσει στους περισσοτέρους), ο εξάρης επιλογέας κουμπώνει πρόθυμα και το πεντάλ των φρένων έχει καλή αίσθηση.

Το Karoq είναι ένα ακόμη μοντέλο του VW Group όπου ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης TSI κάνει μια χαρά τη δουλειά του. Αποδίδει 116 άλογα και 200 Nm ροπής και κινεί με ευκολία το αμάξωμα των +1,34 τόνων, ενώ ακόμη και με πλήρη φορτίο (επιβάτες και μπαγκάζια) δεν δείχνει να πτοείται και προσφέρει καλές ρεπρίζ για προσπεράσεις. Όσο για τη χροιά του, θα την προσέξεις μόνο αν είσαι υποψιασμένος για την τρικύλινδρη διάταξή του.

Συμπερασματικά, το Karoq αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση που προσφέρεται σε πολύ καλή τιμή και με πλήρη εξοπλισμό. Επίσης, διαθέτει αρκετές μοδάτες τεχνολογίες (π.χ. digital πίνακας, παραμετροποίηση σασί, off-road πρόγραμμα για τα τετρακίνητα, εξατομικευμένο κλειδί κ.ά.) για όσους διαθέτουν κάτι το παραπάνω. Σχεδιαστικά μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά, όπως κάθε Skoda, είναι ποιοτικό, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, πρακτικό και τιμά με το παραπάνω τη σχέση value for money. Ειδικά αν είστε οικογενειάρχης και αναζητάτε ένα ευρύχωρο SUV που θα χωρά όλους και όλα και δεν θέλετε να ξεφύγετε σε τιμή και μέγεθος, το Karoq είναι ίσως η σωστή επιλογή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,2 / 5,2 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 684 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen Nbue HD Plus, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.382 × 1.841 × 1.603 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.576/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt (479-588 lt με Varioflex)
Απόβαρο 1.340 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.990€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button