BLOGNEASMSΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σαν πολύ δεν ασχολούμαστε με την Tesla; [blog]

Για όσους θεωρούν πως το μάρκετινγκ είναι τέχνη ή επιστήμη, τότε δεν χωρά αμφιβολία πως ο Elon Musk, ο άνθρωπος που έστειλε ένα Roadster στο διάστημα, τα έχει καταφέρει περίφημα…

Η Tesla είναι το φαινόμενο της δεκαετίας αφού έχει καταφέρει να καθιερωθεί στον παγκόσμιο χάρτη και ανάμεσα σε κολοσσούς. Το 2016 η Tesla κατάφερε να πουλήσει κάτι παραπάνω από 76.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως όταν η GM άγγιξε τα 9,96 εκατομμύρια μοντέλα. Και όμως, αν ρωτήστε κάποιον για το ηλεκτρικό Bolt μάλλον δεν θα του λέει κάτι σε σχέση με ένα Model S.

Με τον τρόπο του ο Elon Musk κατάφερε να καθιερωθεί. Όχι μόνο λόγω ικανοτήτων, αλλά και επειδή του το επέτρεψαν οι συνθήκες. Και αυτό διότι πριν από μία δεκαετία ουσιαστικά έπαιζε μπάλα σε ένα γήπεδο ανενόχλητος με τους μεγάλους κατασκευαστές να θεωρούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναγκαίο κακό. Να όμως που οι καιροί άλλαξαν και οι γίγαντες μπαίνουν για τα καλά στο παιχνίδι αναδεικνύοντας πόσο μικρή και αδύναμη είναι η Tesla που ακόμη να λανσάρει το Model 3 των 35.000 δολαρίων και των 325.000 παραγγελιών σε μία εβδομάδα που συνολικά φτάνουν τις 500.000 (τουλάχιστον έτσι λέει η Tesla). Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί περίπου 9.000 Model 3.

Προσέξτε, δεν μιλάμε για το βασικό μοντέλο της Tesla, το οποίο όταν πάρει μπροστά θα αρχίσει να βάζει χρήμα στα ταμεία της μάρκας καθησυχάζοντας τους επενδυτές και την μετοχή. Ωστόσο, η γραμμή παραγωγής στο Freemont για το Model 3 σταμάτησε για πέντε ημέρες μέσα στον Φεβρουάριο. H επίσημη δικαιολογία της Tesla ήταν ότι αυτό κρίθηκε απαραίτητο για να γίνουν κάποιες βελτιώσεις στην γραμμή παραγωγής και ότι είναι συνηθισμένο. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τους μεγάλους κατασκευαστές οι οποίοι λύνουν αυτού του είδους τα προβλήματα χωρίς να σταματούν την παραγωγή των μοντέλων τους.

Κάπου εδώ φαίνεται πόσο μικρή είναι η Tesla και πόσο θα δυσκολευτεί όταν οι μεγάλοι κατασκευαστές θα αρχίσουν να λανσάρουν μαζικά, ενδεχομένως φτηνότερα, ποιοτικότερα και καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και όπως διαφαίνεται το Model 3 εξελίσσεται σε μεγάλο πρόβλημα για την Tesla, αφού σε ενημέρωση που στάλθηκε στους μετόχους της εταιρίας, ζητήθηκε υπομονή τόσο από τους αγοραστές όσο και από τους επενδυτές. Πάντως, η ενίσχυση της παραγωγής του φαίνεται ότι δεν γίνεται με τους ρυθμούς και προς το παρόν ο στόχος είναι 2.500 αυτοκίνητα την εβδομάδα, με τον Ιούνιο ο αριθμός αυτός να είναι διπλάσιος.

Προσέξτε και πάλι, μιλάμε για το παράδοξο της Tesla που οικονομικά σημειώνει μόνο ζημιές. Μία εταιρία που με 75.000 πωλήσεις τον χρόνο σε όλο τον κόσμο έχει κεφαλαιοποίηση 55,3 δισεκατομμύρια δολάρια και που ξεπερνά π.χ. την GM όσο και την Ford. Κάποιοι το λένε και «φούσκα», σε μία περίοδο που στην χώρα μας έχουμε δει και βαρύγδουπους τίτλους που θέλουν την Tesla να φτιάχνει εργοστάσιο στην Ελλάδα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button