Ο νέος Energy βενζινοκινητήρας 1.3 TCe της Renault… στο μικροσκόπιο! [vid]

Με στόχο η παραγωγή του νέου κινητήρα βενζίνης Energy 1.3 TCe να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο μονάδες ανά έτος (κάτι εφικτό αφού το ίδιο μοτέρ κινεί και τη νέα Mercedes A-Class), η Renault θέτει ήδη ψηλά τον πήχη για το νέο της μηχανικό σύνολο.  

Η Renault, μέσω και της επιτυχημένης της εμπλοκής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, ξεχωρίζει για τα ιδιαίτερα αποδοτικά κινητήρια σύνολά της, με τα οποία εφοδιάζει τόσο δικά της μοντέλα, όσο και άλλων κατασκευαστών (Nissan και Daimler). Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κινητήρας diesel 1.5 dCi, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε μια σειρά εκδόσεων, αποτελώντας έναν από τους πιο πετυχημένους κινητήρες πετρελαίου όλων των εποχών.

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης Energy 1.3 TCe που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη Renault, χρησιμοποιεί την υψηλή τεχνογνωσία των μηχανικών της εταιρείας, σε συνδυασμό με λύσεις προηγμένης τεχνολογίας, φιλοδοξώντας να θέσει νέα μέτρα σύγκρισης, όχι μόνο στον τομέα της απόδοσης, αλλά παράλληλα της οικονομίας καυσίμου, της αξιοπιστίας και της οδηγικής απόλαυσης.

Η βασική αρχιτεκτονική των τεσσάρων κυλίνδρων σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα των 1,3 λίτρων προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) και παράλληλα σημαντικά μεγαλύτερα αποθέματα ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Η λίστα με μερικά από τα βασικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα περιλαμβάνει:

  • Ειδική επένδυση (Mirror Bore) στα τοιχώματα των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτιστοποίηση της απαγωγής θερμότητας. Μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν διαθέσιμη σε κινητήρες πολύ υψηλής απόδοσης.
  • Αύξηση της πίεσης του συστήματος άμεσου ψεκασμού στα 250 bar με παράλληλη αύξηση της ακρίβειας διαχείρισης του καυσίμου ώστε η υψηλή απόδοση να συνδυάζεται με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις ελάχιστες δυνατές εκπομπές ρύπων.
  • Πρωτοποριακός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης και εφαρμογή διπλού συστήματος μεταβλητού χρονισμού (VVT), έτσι ώστε ο κινητήρας να προσφέρει κορυφαία ελαστικότητα τόσο στις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές.
  • Βαλβίδα ανακούφισης του συστήματος υπερτροφοδότησης που ελέγχεται ηλεκτρονικά και ενεργοποιείται ηλεκτρικά έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.
  • Κεφαλή κινητήρα σχήματος Δ για μικρότερες διαστάσεις και βάρος.

Παράλληλα οι εξελιγμένες μέθοδοι παραγωγής που εφαρμόζει η Renault, αλλά και οι εντατικές δοκιμές του νέου κινητήρα που ξεπέρασαν τις 40.000 ώρες εξασφαλίζουν κορυφαία αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης. Ο νέος κινητήρας θα κατασκευάζεται σε μονάδες παραγωγής των Renault, Nissan και Daimler, ενώ θα είναι ένας πραγματικός παγκόσμιος κινητήρας αφού θα τοποθετείται σε μοντέλα που θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο με εξαίρεση την Αυστραλία και την Β. Αμερική. Με βάση τα παραπάνω η πρόβλεψη για την ετήσια παραγωγή 1 εκατομμυρίου μονάδων του νέου κινητήρα δείχνει απόλυτα ρεαλιστική.

Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε μία σειρά εκδόσεων με απόδοση από 115 έως και 160 ίππους. Θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, ενώ μετά τα Scenic/ Grand Scenic και πρόσφατα τo Captur S-Edition αναμένεται να είναι διαθέσιμος και σε άλλα μοντέλα του GROUPE RENAULT μέχρι τα τέλη του 2018.

2017 – Moteur Energy TCe 115 à 160
2017 – Energy TCe 115 to 160 engine

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Πανω κατω ποια θα ειναι η πραγματικη καταναλωση εντος και εκτος?Οτι τεχνολογια και αν εχει μπει αυτο κοιταζει ο αγοραστης ,προσωπικη μου αποψη πετυχημενη καταναλωση ειναι να μην ξεπερναει με τιποτα τα 7 εντος.

    1. Συμφωνούμε, αναμένουμε και εμείς τα αναλυτικά στοιχεία. Μια πρώτη γεύση και πληροφόρηση θα έχουμε λογικά απο την οδηγική παρουσίαση της νέας A-Class. Πάντως στην κατανάλωση εξίσου σημαντικό ρόλο (άποψη μου στο 1/3 του συνολου) παίζει το οδηγικό στιλ του καθενος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close