ΔΙΑΦΟΡΑΧΡΗΣΤΙΚΑ

Ταξιδέψτε το Πάσχα με ασφάλεια και οικονομικά

Οι τιμές των διοδίων μαζί με αυτές των καυσίμων έχουν μετατρέψει τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ακριβές…

Road-Trip-Car-TipsΕυτυχώς όμως η έξοδος του Πάσχα παραμένει παραδοσιακά δεδομένη, οπότε ο μόνος τρόπος για να μην κοστίσει ακριβά είναι στην πράξη μόνο η μείωση της κατανάλωσης. Μιας και οι «παρακάμψεις» στα διόδια δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις και οι οικονομικότερες επιλογές. Άλλωστε η τελική κατανάλωση εξαρτάται έως και 30% από τον ίδιο τον οδηγό και τον τρόπο με τον οποίο κινείται. Έτσι λοιπόν και πριν ξεκινήσουμε:

  • EASTER-TRIP-5Η πίεση των ελαστικών είναι μία από τις βασικότερες παραμέτρους για την επίτευξη της βέλτιστης κατανάλωσης, της προστασίας των λάστιχων από την πρόωρη φθορά και φυσικά για την ασφαλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
  • Αφαιρέστε τυχόν ξεχασμένα συμπράγκαλα από το πορτμπαγκάζ ώστε να μειωθεί το περιττό βάρος και να μην επιβαρύνεται ο κινητήρας με την μετακίνηση άσκοπων κιλών.
  • EASTER-TRIP-3Η χρήση της μπαγκαζιέρας ή της σχάρας πρέπει να γίνεται μόνο όταν είναι απαραίτητα καθώς αλλοιώνεται η αεροδυναμική του αυτοκινήτου και αυξάνεται κατακόρυφα την κατανάλωσή του. Ειδικά όσο μεγαλύτερη ταχύτητα αναπτύσσει, ενώ αυξανόμενος είναι και ο θόρυβος.
  • Το ίδιο ισχύει και για τις βάσεις ποδηλάτων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως αυτές που τοποθετούνται στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων είναι μεν πιο πρακτικές αλλά είναι και πιο ενεργοβόρες από αυτές της οροφής, μιας και καταστρέφουν ακόμα περισσότερο τη ροή του αέρα.
  • driver_overloaded_carΈχουμε το νου μας μπροστά από τα προπορευόμενα οχήματα και φροντίζουμε να διατηρούμε σταθερή ταχύτητα δίχως άσκοπες επιταχύνσεις που επιφέρουν εξίσου ανούσιες επιβραδύνσεις που κοστίζουν πάρα πολύ σε καύσιμο.
  • Δεν αγνοούμε τις ενδείξεις για αλλαγή σχέσης που ενδεχομένως έχει το αυτοκίνητό μας. Αν τις ακολουθούμε θα έχουμε εξοικονόμηση καυσίμου που μπορεί να φτάσει και το 15%, ενώ δεν πρέπει να απορούμε αν μας υποδεικνύει να περάσουμε 5η από τα 50- 60 χλμ./ ώρα.
  • EASTER-TRIP-4Σηκώνουμε το πόδι από το γκάζι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζουμε νεκρά, ούτε στις κατηφόρες. Όταν υπάρχει «κουμπωμένη» ταχύτητα και δεν πατάμε γκάζι δεν υπάρχει ψεκασμός καυσίμου. Αντίθετα, σε κατηφόρα με νεκρά υπάρχει κατανάλωση αντίστοιχη με του ρελαντί (σε κατηφόρες με πολύ μεγάλη κλίση ενδεχομένως να υπάρχει όφελος με «νεκρά» καθώς με κουμπωμένη ταχύτητα κόβει αρκετά το ρολάρισμα).
  • car-air-conditioning-13To σύστημα κλιματισμού επιβαρύνει κατά 0,5-1,5 λίτρο/100 χλμ. την κατανάλωση. Αν μπορείτε να το αποφύγετε, κάντε το και δροσιστείτε από την κυκλοφορία αέρα δίχως A/C. Φυσικά, μην βγάλετε και …μπέμπελη καθώς είναι πιο σοφό να κινείστε με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό και τα παράθυρα κλειστά, ειδάλλως στο ταξίδι η αεροδυναμική πάει στράφι.
  • Aerodynamics in a Nutshell: Mercedes in wind tunnelΗ απόδοση του κινητήρα αναλώνεται στην αντίσταση κύλισης (σωστή πίεση ελαστικών, εδώ παίζουν ρόλο και άλλα χαρακτηριστικά όπως η διάσταση και ο τύπος) και στην αεροδυναμική αντίσταση. Όπως είναι λογικό, όσο πιο γρήγορα κινείται ένα αυτοκίνητο και όσο υψηλότερη είναι η ταχύτητα, τόσο περισσότερο καύσιμο απαιτεί το μοτέρ που λειτουργεί σε υψηλές σ.α.λ. και για να υπερνικήσει την αντίσταση του αέρα. 456546575 (1)Φυσικά, δεν μπορούμε να κινούμαστε σε ρυθμούς χελώνας (μία καλή ταχύτητα είναι στα 120-130 χλμ/.ώρα). αλλά και πιο γρήγορα να κινηθείτε το όφελος είναι μικρότερο σε σχέση με την εξοικονόμηση καυσίμου. Και πέρα από την μειωμένη κατανάλωση, όταν κινούμαστε πιο αργά αποφεύγουμε και τυχόν ραντάρ και κλίσεις για υπερβολική ταχύτητα.

Περισσότερα για την οικονομική οδήγηση μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η ομάδα του caroto.gr σας εύχεται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ & ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close