ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Karoq 1.6 TDI [test drive]

Δίχως τυμπανοκρουσίες αυτό το Karoq είναι η λύση για τον μέσο οικογενειάρχη που θέλει να χωρά τα πάντα και με το λιγότερο κόστος χρήσης…

Οι χωροταξικές σας ανάγκες δείχνουν SUV δίχως να θέλετε να ξεφύγετε πάνω από τα 4,4 μέτρα; Το ευρύχωρο Karoq με έξυπνες πρακτικές λύσεις και ένα πορτμπαγκάζ στα 521 λίτρα αποκλείεται να μην συμπεριληφθεί στις επιλογές σας. Θέλετε κάτι που να μην καίει και να μην ξεφεύγει πολύ πάνω από τα 20 χιλιάρικα; Εδώ η απάντηση είναι ντίζελ και μάλιστα η προσθιοκίνητη της δοκιμής μας έχει ότι χρειάζεται από την βασική έκδοση και ξεκινά από τις 21.900 ευρώ.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά διότι πολύ γρήγορα μπήκαμε στο ψητό (ίσως επειδή ήδη έχουμε δοκιμάσει το Karoq 1.0 TSI). Αν και το diesel έχει το τελευταίο διάστημα δαιμονοποιηθεί η άποψη μας είναι πως δεν συντρέχει τίποτα με τα μοντέλα τελευταίας προδιαγραφής. Και το Karoq 1.6 TDI αποτελεί μία πολύ συμφέρουσα πρόταση για όποιον γράφει πολλά χιλιόμετρα, ωφελημένος από τα γνωστά πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης.

Εδώ ο νέος TDI αποδίδει 116 άλογα με το μοτέρ να σε κερδίζει από την απλωμένη του ροπή και την στρωτή του λειτουργία. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα και με όλες τις θέσεις κατειλημμένες. Σε χαμηλά επίπεδα βρίσκεται ο θόρυβος, όπως και η κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται στα 6,0-6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Με πιο βαρύ πόδι άντε να ξεπεράσει λίγο πάνω τα 7 λίτρα. Κατά τα υπόλοιπα το Karoq συμπεριφέρεται ως ένα καλοστημένο Skoda δίχως να προβληματίζει σε κανένα σημείο. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, το οπτικό πεδίο προς τα έξω είναι πολύ καλό, η θέση οδήγησης ξεκούραστη, ο επιλογέας εύχρηστος και ακριβής στις θέσεις του, ενώ τα φρένα πολύ καλά σε απόδοση.

photos: nmarinopoulos

Στο ταξίδι το Karoq είναι ένα ήσυχο και απόλυτα σταθερό SUV, όταν στις στροφές οι κλίσεις είναι σχετικά μικρές και αναδεικνύεται το μελετημένο πλαίσιο με την ευχέρεια που στρίβει. Όσον αφορά στο κιβώτιο, ο χειροκίνητος επιλογέας κουμπώνει πρόθυμα και εύκολα στις 6 θέσεις του, ενώ μία διευκρίνιση που πρέπει να κάνουμε είναι πως για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η αυτόματη έκδοση DSG7 η οποία ξεκινά από τις 26.500€. Εννοείται πως οι αλλαγές είναι γρήγορες και απόλυτα ομαλές όπως αρμόζει σε ένα πολύ καλό διπλόδισκο κιβώτιο. Θετική έκπληξη αποτελεί και η κίνηση εκτός δρόμου. Το Karoq της δοκιμής μας μπορεί να είναι προσθιοκίνητο, αλλά τα 17,2 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος δημιουργούν μία απόσταση ασφαλείας. Επιπλέον η ανάρτηση λειτουργεί μια χαρά για να διασφαλίσει την απαιτούμενη άνεση.

Μιλώντας για άνεση περνάμε στο καλοφτιαγμένο και ποιοτικό εσωτερικό που όλα είναι έτσι φτιαγμένα για να σου κάνουν την ζωή εύκολη. Το ταμπλό έχει την γνωστή πολύ καλή εργονομία και για μία ακόμη φορά θα πρέπει να υπογραμμίσουμε την πολύ καλή σε απόκριση και λειτουργία touch-screen στην κεντρική κονσόλα. Οι θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν, ενώ αν μας ρωτούσατε θα δίναμε το κάτι παραπάνω για να αποκτήσουμε και το VarioFlex με τα πίσω ανεξάρτητα τρία συρόμενα καθίσματα.

Εν κατακλείδι το Karoq είναι ένα από τα SUV που μπορεί να έχουν κάπως συγκρατημένη σχεδίαση (ειδικά μπροστά στο Yeti που αντικατέστησε), αλλά πρακτικά και οδηγικά είναι μία από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του. Έχει ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά, πολύ μεγάλους χώρους για αποδοτικούς κινητήρες. Η τιμή πώλησης είναι από τις πιο ανταγωνιστικές με το diesel της δοκιμής μας να ξεκινά από τις 21.900€ και το βενζινοκίνητο 1.000άρι από τις 19.900€*.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Karoq 1.6 TDI 116 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.250-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,6 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 735 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen Nbue HD Plus, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.382 × 1.841 × 1.603 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.576/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt (479-588 lt με Varioflex)
Απόβαρο 1.630 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.900€

*Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η αυτόματη DSG7 έκδοση.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button