ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Karoq 1.6 TDI [test drive]

Δίχως τυμπανοκρουσίες αυτό το Karoq είναι η λύση για τον μέσο οικογενειάρχη που θέλει να χωρά τα πάντα και με το λιγότερο κόστος χρήσης…

Οι χωροταξικές σας ανάγκες δείχνουν SUV δίχως να θέλετε να ξεφύγετε πάνω από τα 4,4 μέτρα; Το ευρύχωρο Karoq με έξυπνες πρακτικές λύσεις και ένα πορτμπαγκάζ στα 521 λίτρα αποκλείεται να μην συμπεριληφθεί στις επιλογές σας. Θέλετε κάτι που να μην καίει και να μην ξεφεύγει πολύ πάνω από τα 20 χιλιάρικα; Εδώ η απάντηση είναι ντίζελ και μάλιστα η προσθιοκίνητη της δοκιμής μας έχει ότι χρειάζεται από την βασική έκδοση και ξεκινά από τις 21.900 ευρώ.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά διότι πολύ γρήγορα μπήκαμε στο ψητό (ίσως επειδή ήδη έχουμε δοκιμάσει το Karoq 1.0 TSI). Αν και το diesel έχει το τελευταίο διάστημα δαιμονοποιηθεί η άποψη μας είναι πως δεν συντρέχει τίποτα με τα μοντέλα τελευταίας προδιαγραφής. Και το Karoq 1.6 TDI αποτελεί μία πολύ συμφέρουσα πρόταση για όποιον γράφει πολλά χιλιόμετρα, ωφελημένος από τα γνωστά πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης.

Εδώ ο νέος TDI αποδίδει 116 άλογα με το μοτέρ να σε κερδίζει από την απλωμένη του ροπή και την στρωτή του λειτουργία. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα και με όλες τις θέσεις κατειλημμένες. Σε χαμηλά επίπεδα βρίσκεται ο θόρυβος, όπως και η κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται στα 6,0-6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Με πιο βαρύ πόδι άντε να ξεπεράσει λίγο πάνω τα 7 λίτρα. Κατά τα υπόλοιπα το Karoq συμπεριφέρεται ως ένα καλοστημένο Skoda δίχως να προβληματίζει σε κανένα σημείο. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, το οπτικό πεδίο προς τα έξω είναι πολύ καλό, η θέση οδήγησης ξεκούραστη, ο επιλογέας εύχρηστος και ακριβής στις θέσεις του, ενώ τα φρένα πολύ καλά σε απόδοση.

photos: nmarinopoulos

Στο ταξίδι το Karoq είναι ένα ήσυχο και απόλυτα σταθερό SUV, όταν στις στροφές οι κλίσεις είναι σχετικά μικρές και αναδεικνύεται το μελετημένο πλαίσιο με την ευχέρεια που στρίβει. Όσον αφορά στο κιβώτιο, ο χειροκίνητος επιλογέας κουμπώνει πρόθυμα και εύκολα στις 6 θέσεις του, ενώ μία διευκρίνιση που πρέπει να κάνουμε είναι πως για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η αυτόματη έκδοση DSG7 η οποία ξεκινά από τις 26.500€. Εννοείται πως οι αλλαγές είναι γρήγορες και απόλυτα ομαλές όπως αρμόζει σε ένα πολύ καλό διπλόδισκο κιβώτιο. Θετική έκπληξη αποτελεί και η κίνηση εκτός δρόμου. Το Karoq της δοκιμής μας μπορεί να είναι προσθιοκίνητο, αλλά τα 17,2 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος δημιουργούν μία απόσταση ασφαλείας. Επιπλέον η ανάρτηση λειτουργεί μια χαρά για να διασφαλίσει την απαιτούμενη άνεση.

Μιλώντας για άνεση περνάμε στο καλοφτιαγμένο και ποιοτικό εσωτερικό που όλα είναι έτσι φτιαγμένα για να σου κάνουν την ζωή εύκολη. Το ταμπλό έχει την γνωστή πολύ καλή εργονομία και για μία ακόμη φορά θα πρέπει να υπογραμμίσουμε την πολύ καλή σε απόκριση και λειτουργία touch-screen στην κεντρική κονσόλα. Οι θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν, ενώ αν μας ρωτούσατε θα δίναμε το κάτι παραπάνω για να αποκτήσουμε και το VarioFlex με τα πίσω ανεξάρτητα τρία συρόμενα καθίσματα.

Εν κατακλείδι το Karoq είναι ένα από τα SUV που μπορεί να έχουν κάπως συγκρατημένη σχεδίαση (ειδικά μπροστά στο Yeti που αντικατέστησε), αλλά πρακτικά και οδηγικά είναι μία από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του. Έχει ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά, πολύ μεγάλους χώρους για αποδοτικούς κινητήρες. Η τιμή πώλησης είναι από τις πιο ανταγωνιστικές με το diesel της δοκιμής μας να ξεκινά από τις 21.900€ και το βενζινοκίνητο 1.000άρι από τις 19.900€*.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Karoq 1.6 TDI 116 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.250-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,6 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 735 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen Nbue HD Plus, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.382 × 1.841 × 1.603 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.576/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt (479-588 lt με Varioflex)
Απόβαρο 1.630 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.900€

*Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η αυτόματη DSG7 έκδοση.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Καλησπέρα Νίκο,

    Αρχικά να τονίσω ότι οι φωτογραφίες του μοντέλου φέρουν το αυτόματο κιβώτιο DSG το οπoίο ανέρχεται στα 26,500 και δεν αποτελεί το βασικό μοντέλο στα 21,900 (το σχόλιο διότι αναγράφεται «ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: ΑΠΟ 21.900€» που δίνει λανθασμένη άποψη (κατά τη δική μου).

    Επιπλέον έχω διαβάσει σε άλλα site ότι ο 1.6 diesel του Karoq δεν έχει adblue εν αντιθέσει με το 2.0 diesel. Μήπως γνωρίζεις εφόσον εμπεριέχει κινδύνους αυτό? (τα υπόλοιπα VW Group 1.6 diesel όλα έχουν adblue).

    Ευχαριστώ,

    1. Καλημέρα Πάνο. Σωστή η παρατήρηση! Είχαμε δοκιμάσει βασικα το manual αλλά ξέχασα να βάλω διευκρίνιση πως φωτογραφήσαμε τελικά το αυτόματο. Μιας και το ανέφερες ίσως να ήταν καλύτερα να γράφαμε ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ (μιας και το αυτόματο ειναι προαιρετικό). Όπως και να έχει θα κάνω τις απαιραιτητες διορθώσεις, ευχαριστώ! Για το adblue αναμένω απάντηση απο SKoda.

    2. Σχετικά με το adBlue δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος (μάλιστα τώρα δεν χρειάζεται να πληρώνεις για adblue). Το οτι δεν υπάρχει ειναι θεμα παραγωγής. Πάντως, από την 27η εβδομάδα του έτους θα πάρει και αυτός ο κινητήρας adblue, όπως και όλες οι υπολοιπες εκδοσείς του. Πιστεύω να σε καλυψα Πάνο 🙂

      1. Καλησπέρα Νίκο και σε ευχαριστώ για την απάντηση.

        Ένα γενικευμένο σχόλιο. Ο λόγος που διαβάζω το site είναι επειδή προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει ένα επίπεδο γνώσης και πάει την ενημέρωση ένα επίπεδο πάνω αλλά και επειδή «ξύνει» την επιφάνεια σε σχέση με αλλά site «μαζικού» περιεχομένου που αρκούνται σε παρουσίαση και δοκιμή αυτοκίνητων που έχουν αυτοσκοπό να μην χαλάσουν τη ζαχαρένια των αυτοκινητοβιομηχανιών (στυλ καλό αυτοκίνητο, κινητήρας Α, χώρους Α, => άποψη μας καλό αυτοκίνητο). Ενώ καταλαβαίνω ότι από αυτά ζούμε και δεν γίνεται να λέμε άσχημα λόγια για βασικές ελλείψεις που έχουν γιατί ενδέχεται ο κίνδυνος να μην μας ξαναδώσουν αυτοκίνητο να δοκιμάσουμε (τακτική να τα έχουμε καλά με όλους), πρέπει να λέμε και τα πράγματα με το όνομα τους αλλά και να κάνουμε σκληρότερη κριτική που στην Ελλάδα κανένα δεν κάνει (ενδεικτικά δες κριτική / review top gear για το t-roc, δες site whatcar κ.τ.λ.).

        Τώρα στο συγκεκριμένο θέμα. Το Karoq είναι ενδεχομένως ένα αυτοκίνητο που εδικά με τον κινητήρα diesel (1.6) αναμένεται να πουλήσει αρκετά στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, πουθενά δεν γράφεται ότι το συγκεκριμένη έκδοση δεν εξοπλίζεται με σύστημα adblue και φυσικά SCR (Selective Catalytic Reduction) (o 2.0 diesel Karoq διαθέτει όπως περιέργως και o «αδερφός» Tiguan 1.6 diesel).
        Ψάχνοντας το λίγο παραπάνω γιατί ήθελα να το παραγγείλω (δες και εδώ https://unearthed.greenpeace.org/2018/03/02/depth-carmakers-performed-first-wave-real-world-tests/ ) το Karoq 1.6 έχει 3.4 φορές παραπάνω ρύπους (269.5 mg/km) από τα νέα θεσμοθετημένα πρότυπα WLTP Euro 6 (δηλαδή ενώ λέει ότι τώρα έχει 120, στην πραγματικότητα κοιτάμε για άνω των 300). Η νέα νομοθεσία θα ισχύσει από 1η Σεπτέμβρη στην Ελλάδα και για αυτό το λόγο τρέχει τώρα η skoda να βάλει adblue από εβδομάδα παραγωγής 27, ενώ τα διαθέσιμα αυτοκίνητα τα πουλάει κανονικά δίχως όμως να αναφέρει κάτι. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας μου (εφόσον πάρω το αυτοκίνητο τώρα) από 117 ευρώ (1η χρονιά πληρωμένα από την αντιπροσωπεία) πάνε πάνω από 300 ευρώ το χρόνο με επίσης πιθανή απαγόρευσης σε αστικά κέντρα γιατί δεν πληρώ τις προϋποθέσεις νέων ρύπων. Εν κατακλείδι, αυτό με απέτρεψε να αγοράσω το αυτοκίνητο και στο παρασύνθημα ότι κανένας δεν ενημερώνει για αυτά (στην Ελλάδα – αντιπροσωπεία, site, περιοδικά, κτλ.). Από το δικό σας θα ήθελα το κάτι παραπάνω – θα μου ήταν πιο εύκολο να αλλάξω ενημέρωση παρά να γράψω το κατεβατό.

        Ευχαριστώ και ελπίζω να μην κούρασα

        1. Καλημέρα Πάνο, σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες για το κατεβατό της απάντησης σου.

          Δεν διαφωνώ σε κανένα σημείο. Αυτό που ήθελα να πω είναι πως παντού και σε όλες τις δουλειές υπάρχει ένα θέμα ισορροπιών και δυναμικότητας. Για παράδειγμα εμείς είμαστε μία μικρή συντακτική ομάδα που αφιερώνουμε πολύ χρόνο στο caroto.gr ενώ παράλληλα κάνουμε και άλλα πράγματα για βιοποριστικούς λόγους. Οπως και σε πολλές άλλες χώρες (δηλαδή σχεδόν παντού) ο ειδικός Τύπος κρατά κάποιες ισορροπίες με τις εταιρίες, αλλά κανείς δεν μπορεί να «κρυφτεί» στην εποχή των social media. Από την άλλη αν παρατηρήσεις ακόμη και τα τα βρετανικά μέσα (φυσικά μιλάμε για κολοσσούς με άλλα δεδομένα) έχουν και αυτά τις όποιες αδυναμίες τους σε μερικούς κατασκευαστές, όχι μόνο στα εγγλέζικα σήματα, αλλά και σε όσους έχουν εργοστάσια στο μεγάλο νησί.

          Τώρα σχετικά με το Karoq σε ευχαριστώ προσωπικά διότι μου έδωσες το κίνητρο να γράψω ένα κομμάτι μέσα στο καλοκαίρι πάνω στη αύξηση των τελών κυκλοφορίας ελέω WLTP κ.α. Κατά καιρούς έχω αναφερθεί στο θέμα, όπως σε μερικά λινκς παρακάτω. Ομολογώ πως δεν είχα ψάξει τόσο το θέμα σε βάθος μιας και εμείς αξιολογούμε περιεκτικά κάθε νέο μοντέλο (π.χ. δεν διαθέτουμε όργανα μέτρησης) και δίχως να κουράζουμε τον αναγνώστη με εξειδικευμένες λεπτομέρειες (δίχως να υποννοώ πως αυτές δεν κάνουν την διαφορά). Το θέμα που θέτεις είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρον και αφορά κυρίως στο κόστος χρήσης και οικονομοτεχνικό κριτήριο αγοράς που σχετίζεται με όλα τα ντίζελ της αγοράς (ενδεχομένως θα δούμε και αρκετά βενζίνης να ανεβαίνουν με τον WLTP).

          Από πλευράς μας προσπαθούμε να προσφέρουμε μία συνολική κάλυψη σε επίπεδο ενημέρωσης και πραγματικά μακάρι να είχαμε περισσότερο χρόνο για αναλυτικότερα πράγματα. Διότι μεράκι υπάρχει και φαίνεται, ευχαριστούμε πολύ τους χιλιάδες αναγνώστες μας όπως και εσένα που μας τιμάται με την συμμετοχή σας και με τα στοχευμένα σχόλια σας.

          Φιλικά, Ν.Μ.

          https://www.caroto.gr/2017/09/01/%cf%83%ce%b5-%ce%b9%cf%83%cf%87%cf%8d-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%ce%bf%ce%b9-%ce%bd%ce%ad%ce%b5%cf%82-%ce%b4%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bc%ce%ad%cf%82-%cf%81%cf%8d%cf%80%cf%89/

          https://www.caroto.gr/2018/03/01/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%ce%ba%cf%8d%ce%ba%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b5%cf%89%ce%bd-wltp-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%b9-%ce%b4/

          1. Πάνο επειδή πριν σου έγραψα στα γρήγορα από κινητό, ήθελα να πω τα εξής επί του θέματος επειδή κάπου έχω μπερδευτεί.

            Αν αγοράσεις ένα Karoq τώρα με τα π.χ. 120 γραμμάρια και πληρώνεις τώρα 117€, θα συνεχίσει να ισχύει αυτό. Μετράνε πάντα οι τυποποιημένοι με έγκριση τύπου και όχι αυτά που μετράνε ανεξάρτητοι οργανισμοί.
            Τώρα με τον WLPT αν αλλάξει κάτι θα πάει προς τα πάνω και θα πληρώνεις περισσότερα (όχι λιγότερα). Π.χ. η εκπομπή κάλλιστα στην εν λόγω περίπτωση θα πάει στα 130-140 γραμμάρια.

            Σε άλλες περιπτώσεις αυτό σημαίνει πως μπορεί να πληρώνεις παραπάνω τέλη από ότι σήμερα!!! Φυσικά έχεις και ένα κόστος 10-15 ευρώ σε AdBlue επαναγέμισμα. Με άλλα λόγια αν αγοράσεις σήμερα ένα Karoq ίσως και να πληρώνεις λιγότερα, αν βέβαια δεν αλλάξει η νομοθεσία).

            https://www.caroto.gr/2018/04/22/%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%83%cf%85%cf%83%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b1-dpf-%cf%83%cf%84%ce%b1-opf-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-gpf/

            Όσον αφορά στην μετάβαση από το ένα μοτέρ στο άλλο δεν είναι κάτι απλό. Υπάρχει μία διαδικασία τόσο σε επίπεδο αλλαγής έγκρισης τύπου όσο και στην παραγωγική διαδικασία. Θα έχεις διαβάσει πόσο μοντέλα (ειδικά σπορ) έχουν σταματήσει να παράγονται λόγω WLPT.

            Τώρα σχετικά με την απαγόρευση με τα ντίζελ στα κέντρα των πόλεων, αυτά ισχύουν για παλιότερα ντίζελ. Σίγουρα όχι για EU6. Αργότερα ίσως, αλλά γιατί το μέτρο να μην ισχύσει και για τα βενζίνης που έχουν πλέον τις ίδιες εκπομπές πάνω-κάτω; Παρακάτω θα βρεις ένα άρθρο για την περιβόητη απαγόρευση στην Γερμανία και θα δεις πως απλά το θέμα πουλάει.

            https://www.caroto.gr/2018/05/24/fake-news-%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7-%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%ac-diesel/

            Δεν λέω πως τα ντίζελ είναι πεντακάθαρα, αλλά για κάποιους λόγους έχουν στοχοποιηθεί πολύ και βολεύουν εταιρίες που δεν θέλουν να εξελίσσουν νέα μοτέρ. Το ντίζελ έχει μία δεκαετία μπροστά του τουλάχιστον κατά την γνώμη μου. Παρακάτω θα δεις διάφορα και για νεόυς ντίζελ.

            https://www.caroto.gr/tag/%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7/

            Επίσης ήθελα να σου πω πως στο καρότο επειδή όταν δοκιμάζουμε για κάποια φορά ένα μοντέλο το κάνουμε αναλυτικά. Όταν πάρουμε κάποια έκδοση κινητήρα στη συνέχεια δεν αναλωνόμαστε στα ίδια (για αυτό έχω βάλει λινκ το 1.000άρη) και εστιάζουμε κυρίως στην έκδοση.

            Ευχαριστώ και σόρρυ αν σε κούρασα.

            Ν.

            1. Νίκο σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου, απεναντίας ήταν πολύ κατατοπιστική. Η ερώτηση ήταν περισσότερο (όπως σωστά τόνισες αρχικά) σχετική με το κόστος χρήσης και περισσότερο το οικονομοτεχνικό κριτήριο αγοράς παρόλα αυτά τα συνοδευτικά άρθρα ήταν επίσης κατατοπιστικά. Ανυπομονώ να διαβάσω για το θέμα πάνω στη αύξηση των τελών κυκλοφορίας ελέω WLTP, εφόσον το γράψετε. Ενδεικτικά φοβάμαι πολύ τα σημερινά diesel που δεν συνοδεύονται με SCR τεχνολογία και τα τέλη κυκλοφορίας τους με τις νέες μετρήσεις (τώρα με το Karoq πληρώνεις 117 ευρώ, εάν ανέβει μία κατηγορία πας στα 168 ευρώ και εάν ανέβει άλλη μία (όπως έλεγε το αρχικό άρθρο) στα 296 ευρώ.
              Ευχαριστώ και νομίζω το καλύψαμε το θέμα!

              1. Από τη μέρα που άλλαξε ο τρόπος μέτρησης των ρύπων το Karoq μετρήθηκε 118 μικρογραμμάρια. 2 λιγότερα δηλαδή και φυσικά προστέθηκε το scr..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close