BLOGNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

H Ιταλία θέλει να γίνει… Νορβηγία [blog]

Στην ατζέντα της ιταλικής κυβέρνησης περιλαμβάνεται η προώθηση της ηλεκτροκίνησης με στόχο να ξεπεραστεί ακόμη και η αγορά της Νορβηγίας!

Στόχος της νέας ιταλικής κυβέρνησης είναι μέχρι το 2022 να κυκλοφορούν πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Την ανακοίνωση έκανε ο αρχηγός του ενός κόμματος της κυβέρνησης, ο Luigi DiMaio (του Κινήματος των Πέντε Αστέρων), ο οποίος όμως προφανώς δεν υπολόγισε και το κόστος επένδυσης των περίπου 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πάντως σίγουρα εδώ τον ρόλο του θα έχει παίξει και ο Marchionne που θέλει την Fiat μακροπρόθεσμα να αφοσιώνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, ωραία ακούγονται αυτά που διαλαλούν οι κυβερνήσεις, αλλά οι Ιταλοί πολίτες τι λένε; Αυτή τη στιγμή στην Ιταλία και σε μία χώρα που είναι «μαθημένη» στο φυσικό αέριο και στο υγραέριο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι περίπου στις 5.000 μονάδες. Οπότε ο στόχος για το 1 εκατομμύριο μέσα σε μόλις μία τετραετία μάλλον είναι ανέφικτος. Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά, ενώ η Enel (η εταιρία που διαχειρίζεται το δίκτυο των φορτιστών) θα πρέπει να εγκαταστήσει περί τους 14.000 φορτιστές μέχρι το 2022.

Και με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην Ιταλία, δεν θα γίνει ποτέ Νορβηγία. Η τελευταία έχει σαφώς μεγαλύτερη κατά κεφαλήν εισόδημα, προσφέρει σημαντικές φοροαπαλλαγές και κίνητρα, όπως και επιδοτήσεις που φτάνουν έως τις 10.000 ευρώ στην περίπτωση του e-Golf. Η Γαλλία έχει ως στόχο να τριπλασιάσει μέχρι το 2022 τα ηλεκτρικά της φτάνοντας τις 150.000 EV. Κάτι που ακούγεται πιο λογικό. Όπως λογικό θα είναι κάποια στιγμή οι κυβερνήσεις να κόψουν τις επιδοτήσεις, όπως και οι κατασκευαστές που χάνουν αρκετά χρήματα (συμβάλλουν και αυτοί ως ένα ποσοστό στις επιδοτήσεις).

Και εκεί που τα ηλεκτρικά ως τεχνολογία και κατασκευαστικά θα αρχίσουν να γίνονται πιο φτηνά, ίσως η κατάργηση των επιδοτήσεων να τα ακριβύνει ξανά, έστω και λίγο. Όπως έχουμε πει πολλάκις η ηλεκτροκίνηση έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά της. Τόσο τεχνολογικά αφού αυτό που βλέπουμε είναι μεγαλύτερες και όχι ενεργειακά αποδοτικότερες μπαταρίες (τουλάχιστον μέχρι να δούμε τις solid state), όσο και σε θέμα κόστους αφού με μία πρώτη εκτίμηση και επί των συνολικών επιλογών που θα υπάρχουν ο μέσος όρος της τιμής πώλησης ενός EV το 2022 θα κυμαίνεται στις περίπου 25.000-30.000 ευρώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button