NEAΔΙΑΦΟΡΑ

Διαθέσιμο και στα 1.500 κ.εκ. το νέο Volvo XC40

Το ολοκαίνουργιο XC40 είναι ένα ακόμη Volvo που ευθύς εξαρχής δείχνει πως θα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο…

Κι αυτό όχι μόνο γιατί κατάκτησε το σημαντικό τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018, αλλά γιατί η αποδοχή του από το κοινό, όπου διατίθεται συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, είναι εξαιρετικά καλή. Αυτό που προσέχει κανείς και εκτιμά με την πρώτη κυριολεκτικά ματιά στο νέο Volvo XC40 είναι φυσικά η εμφάνισή του, στην οποία το πάντα ιδιαίτερο Σκανδιναβικό design εμφανίζεται στην καλύτερή του εκδοχή. Με απλές αλλά ταυτόχρονα και χαρακτηριστικές γραμμές το ολοκαίνουργιο Volvo ακολουθεί το πολύ όμορφο στυλ των μεγαλύτερων SUV της μάρκας, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει το δικό του έντονο χαρακτήρα.

Οι σχετικά μικρές διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,425 μέτρων), η εμφατική κάθετη μάσκα, τα ενσωματωμένα στους LED προβολείς φώτα ημέρας εμπνευσμένα από το σφυρί του Thor (του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας) και κυρίως η διαμόρφωση της πίσω κολώνας εξασφαλίζουν τόσο την άμεση αναγνώριση όσο και μια νεανική και δυναμική παρουσία, με μοναδικά χαρακτηριστικά για αυτή την τόσο δημοφιλή κατηγορία. Ταυτόχρονα η απόστασή των 211 χιλιοστών από το έδαφος κάνει σαφές πως πρόκειται για ένα γνήσιο SUV.

Το επιτυχημένο στυλ των πιο μεγάλων SUV της Volvo υιοθετείται και στο εσωτερικό του XC40. Ενδεικτικό της μεγάλης προσοχής που έδειξαν όλοι όσοι ενεπλάκησαν στην εξέλιξή του είναι ότι παρόλο που είναι το εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν έγινε καμία παραχώρηση και καμία έκπτωση.

Έτσι η μεγάλη αλά tablet οθόνη του κορυφαίου συστήματος infotainment 9,0 ιντσών καθορίζει και εδώ οπτικά το ιδιαίτερα ποιοτικό ταμπλό με την άψογη εργονομία, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρείς διαφορετικές απεικονίσεις (Comfort, Eco και Dynamic) ολοκληρώνει τη high tech διάσταση.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα. Τόσο σε ότι έχει σχέση με τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones όσο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Τομέας στον οποίο η Volvo έχει να επιδείξει μια πολύ μεγάλη παράδοση και ευαισθησία. Μεταξύ αυτών το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιων συγκρούσεων (City Safety) της τελευταίας γενιάς, αυτό της αποφυγής εκτροπής από το δρόμο (Run-Off Road Mitigation) και της αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα (Oncoming Lane Mitigation), αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο στην κατηγορία και το πολύ καλό σύστημα της υποβοήθησης στάθμευσης.

Παράλληλα το XC40 διαθέτει και κάποιες πρωτοποριακές δυνατότητες που έρχονται κυριολεκτικά από το μέλλον. Λειτουργίες όπως το car sharing -χρήση του αυτοκινήτου από κάποιον άλλο με εκχώρηση κωδικού από τον ιδιοκτήτη- και το Volvo on Call. Με το τελευταίο ο οδηγός μπορεί να πάρει στο smartphone του αναφορά της κατάστασης του XC40 του αλλά και να εκτελέσει πολλές λειτουργίες από απόσταση. Η πιο ενδιαφέρουσα από αυτές και κατά πάσα πιθανότητα αυτή που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο στο ζεστό ελληνικό καλοκαίρι είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης του κλιματισμού της καμπίνας από απόσταση, έτσι ώστε όταν μπει κανείς να νοιώσει ευθύς εξαρχής ιδιαίτερα άνετα. Φυσικά στις πιο κρύες περιόδους του χρόνου το ίδιο μπορεί να γίνει με τη θέρμανση της καμπίνας.

Μιας καμπίνας που πέρα από τη high tech διάστασή της και τον πολυτελή προσανατολισμό της ξεχωρίζει και με τους χώρους της, που εξασφαλίζονται και από την εξαιρετική εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του μεταβλητού και ιδιαίτερα εξελιγμένου πλαισίου CMA (Compact Modular Architecture) από τους μηχανικούς της Volvo.

Έτσι ακόμα και πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς σε καμία περίπτωση να στριμωχτούν ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα πολύ καλά 460 λίτρα μέχρι τα 1.336 λίτρα στην περίπτωση που διπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Παράλληλα η πρακτικότητα του XC40 στην καθημερινότητα εξασφαλίζεται από τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, στις οποίες μπορεί να τοποθετήσει κανείς το smartphone του -υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης στην κατάλληλη θέση της κεντρικής κονσόλας- τις υπόλοιπες φορητές του συσκευές και ότι άλλο έχει μαζί του. Κατάλληλος χώρος υπάρχει ακόμα και για ένα μεγάλο laptop -στις θήκες των εμπρός θυρών, οι επενδύσεις των οποίων μάλιστα είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά, δείχνοντας και με τον τρόπο αυτό την ευαισθησία της Volvo στην όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Το νέο XC40 πέρα από ένα χαρισματικό κόνσεπτ είναι και ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς. Η εξαιρετική του οδική συμπεριφορά και ο άψογος έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματός του -και αυτό παρά την απόσταση από το έδαφος των 211 χιλιοστών που προαναφέραμε- συνδυάζεται με ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση, καθώς και με ένα ιδιαίτερο δυναμικό προφίλ και πολύ καλές επιδόσεις.

Αυτά ισχύουν φυσικά και για την εισαγωγική του έκδοση την T3, η οποία κινείται από έναν υπερσύγχρονο τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.500 κυβικών. Ο οποίος, όπως άλλωστε όλοι οι κινητήρες του XC40, έχει εξελιχθεί και κατασκευάζεται από την ίδια τη Volvo, αποδίδει 156 ίππους και 265 Nm ροπής, τιμές εξαιρετικές για την κατηγορία και τον κυβισμό. Αντίστοιχες είναι και οι τιμές των επιδόσεων, με το 0-100 χλμ./ ώρα να έρχεται σε μόλις 9,4 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ ώρα.

Το XC40 T3 είναι όμως και ιδιαίτερα οικονομικό, μιας και κατά μέσο όρο αρκείται σε μόλις 6,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 144 γραμμάρια το χιλιόμετρο) αποδεικνύοντας και έτσι την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί των Σουηδών στον κινητήρα. Μάλιστα όχι μόνο στο εισαγωγικό αλλά σε όλα τα σύνολα της γκάμας, μιας και το νέο XC40 είναι διαθέσιμο και με τον τετρακύλινδρο βενζίνης των 2.000 κ.εκ. που στο Τ4 (αυτόματο με κίνηση στους εμπρός ή προαιρετικά σε όλους τους τροχούς) αποδίδει 190 ίππους και στο Τ5 (στάνταρ αυτόματο και τετρακίνητο) 247.

Η εισαγωγική έκδοση πετρελαίου η D3 -με 150 ίππους από 2.000 κ.εκ.- είναι διαθέσιμη με κίνηση μόνο μπροστά ή με τετρακίνηση καθώς και με χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Η κορυφαία diesel, η D4 των 190 ίππων, είναι αποκλειστικά αυτόματη και τετρακίνητη.

Φυσικά μια εταιρεία σαν τη Volvo, που όπως είπαμε είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη περιβαλλοντικά δεν θα μπορούσε παρά να έχει σχεδιάσει το πιο καινούργιο της μοντέλο με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορεί να συνδυαστεί τόσο με υβριδικά όσο και με πλήρως ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης. Η πρώτη διαθέσιμη ηλεκτροϋβριδική έκδοσή του θα είναι η T5 Twin Engine, στην οποία ο τρικύλινδρος των 1.500 κ.εκ. -εδώ θα αποδίδει 180 ίππους- θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση και των δύο θα φτάνει τους 255 ίππους, ενώ περίπου 50 χιλιόμετρα θα μπορούν να καλυφθούν αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Το νέο Volvo XC40 είναι διαθέσιμο με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: το ουσιαστικά πλήρες βασικό, το ακόμα πιο πλούσιο Momentum, το σπορ R-Design και το πολυτελές Inscription, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 30.713 ευρώ της έκδοσης T3.

VOLVO XC40 Κιβώτιο ταχυτήτων Μετάδοση κίνησης Ισχύς (HP) Προτεινόμενη τιμή λιανικής (€)
T3 Manual FWD 156 30.713
T4 Auto FWD 190 36.825
AWD 190 42.725
T5 Momentum Auto AWD 247 50.342
D3 Manual FWD 150 35.194
AWD 150 40.762
Auto FWD 150 37.600
AWD 150 43.361
D4 Momentum Auto AWD 190 49.511

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button