SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Rio 1.0 T-GDi [test drive]

Στην ισχυρότερη εκδοχή του, το supermini της Kia δείχνει ένα πιο ευχάριστο οδηγικά πρόσωπο, διατηρώντας ωστόσο το βασικό του προσανατολισμό.

Πάνε αρκετοί μήνες από την πρώτη επαφή μας με το νέο Rio και την πετρελαιοκίνητη έκδοση αυτού, τη δοκιμή της οποίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Πλέον είναι η σειρά μίας βενζινοκίνητης έκδοσης και μάλιστα της ισχυρότερης στη γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου, με τρικύλινδρο, turbo κινητήρα, άμεσου ψεκασμού, συνολικής απόδοσης 120 ίππων. Σε γενικές γραμμές, μιλάμε για το ίδιο άνετο και ευχάριστο στην καθημερινή χρήση αυτοκίνητο, το οποίο όμως προσφέρει σαφώς αναβαθμισμένες επιδόσεις. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Αναφορικά με το εσωτερικό του, το νέο Rio μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως ένα νεανικό σε σχεδίαση μοντέλο. Το design του ταμπλό, με τη διχρωμία και τα διαφορετικής υφής υλικά, είναι προσεγμένο, παρότι δεν δείχνουν όλα του τα μέρη εξίσου ποιοτικά. Ευχάριστη νότα τα χειριστήρια τύπου playstation του αυτόματου συστήματος κλιματισμού και η μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών που προεκτείνεται πάνω από την κεντρική κονσόλα. Το σύστημα infotainment που χρησιμοποιεί η Kia είναι από τα πιο πρακτικά που θα συναντήσει κανείς, ενώ μπορεί να συνδεθεί εύκολα με Android Auto και Apple CarPlay.

Στα συν υπολογίστε τους πρακτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, καθώς και τη γενικότερη ευρυχωρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τηρουμένων των αναλογιών, οι πίσω επιβάτες έχουν πραγματικά άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με 325 λίτρα χωρητικότητα και απόλυτα αξιοποιήσιμο σχήμα, θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς. Αντίστοιχα και η θέση οδήγησης παραμένει από τις καλύτερες της κατηγορίας, σε άνεση και περιμετρική ορατότητα.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας τώρα στη μεγάλη διαφοροποίηση, στον κινητήρα, το νέο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της Kia δείχνει να ανταγωνίζεται αξιοπρεπώς τα αντίστοιχα μοτέρ άλλων εταιριών. Τα μόνα μελανά του σημεία είναι ένα σχετικά έντονο lag μέχρι τις 1.600 σ.α.λ. και το σύστημα start/stop, που μερικές φορές μπερδεύει. Από εκεί και πέρα, μιλάμε για ένα εύστροφο και με αρκετή ελαστικότητα σύνολο, που διατηρεί ένα ραφιναρισμένο χαρακτήρα σε όλο το φάσμα των στροφών.

Δύσκολα θα το χαρακτηρίσει κανείς σπορ, στην πράξη όμως προσφέρει όλη την απαιτούμενη ισχύ για να κινηθεί κανείς σβέλτα, ακόμα και με φορτίο. Η ηχητική του υπογραφή περνάει σε ένα βαθμό στο εσωτερικό, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, χωρίς όμως να προκαλεί. Όσο για την κατανάλωση, διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα για την κατηγορία και το πουσάρισμα του μοτέρ. Την όλη εικόνα συμπληρώνει αρμονικά ένα ευχάριστο σε αίσθηση μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με τη σωστή κλιμάκωση.

Εντός του αστικού ιστού, οι περιορισμένες διαστάσεις και το σύστημα διεύθυνσης που κόβει αρκετά, καθιστούν το Rio ως ένα πραγματικά ευέλικτο όχημα. Και στον ανοικτό δρόμο όμως, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι θετική. Οι αναρτήσεις του είναι σχετικά μαλακές, ώστε να αποσβένουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαία, είναι όμως αρκετά καλή και θα καλύψει απόλυτα όσους αναζητούν ένα ευχάριστο και άνετο αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις – και όχι μόνο.

Στις στροφές υπάρχει μία κλίση του αμαξώματος, χωρίς όμως να φτάνει σε σημείο να προβληματίζει. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, δείχνει υπάκουο στις εντολές του οδηγού, χωρίς ωστόσο να μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του. Από την άλλη, τα φρένα είναι αποδοτικά και εμπνέουν ασφάλεια.

Με όλα αυτά κατά νου, και με δεδομένα την εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών/ 150.000 χλμ. και το ανταγωνιστικό κόστος των 15.090 ευρώ, θα λέγαμε ότι αυτή είναι ίσως η καλύτερη έκδοση του Rio. Ενός supermini που δεν αγγίζει την κορυφή της κατηγορίας, βρίσκεται όμως πολύ πάνω από το μέσο όρο και μπορεί να διακριθεί για τα όσα προσφέρει, σε σχέση με αυτά που ζητά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Rio 1.0 T-GDI 120 PS  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 171 Nm (17,5kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,7 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 569 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 107 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 5, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.065×1.725×1.450 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.512/1.518 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 325-985 lt
Απόβαρο 1.160 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 15.090€ (με την έκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!