Hyundai i20 1.2 MPI 75 PS [test drive]

To πρόσφατα ανανεωμένο supermini της Hyundai επανακαθορίζει τη θέση του απέναντι σε ένα πραγματικά σκληρό ανταγωνισμό.

Χωρίς καμία υπερβολή, η κατηγορία των supermini είναι η δυσκολότερη για να διακριθεί κανείς στην Ελληνική αγορά. Τόσο ο όγκος των πωλήσεων, όσο και οι νέες προτάσεις που έχουν εμφανιστεί στο προσκήνιο τους τελευταίους 14 μήνες, έχουν ανεβάσει πολύ τον πήχη για να διεκδικήσει κανείς μία θέση στη κορυφή. Πρακτικά, παλαιότερες προτάσεις, όπως αυτή της Hyundai με το i20 δεν είχαν τα φόντα να ανταγωνιστούν τους νεοεισερχόμενους παίκτες. Για αυτό όμως υπάρχουν τα facelift, ώστε να αμβλύνεται η ψαλίδα και να ξαναμοιράζεται η τράπουλα.

Αναφορικά με το ανανεωμένο i20, η δουλειά που έχουν κάνει οι σχεδιαστές της εταιρίας είναι αρκετή. Επεμβαίνοντας στα σημεία, κατάφεραν να δώσουν ένα πιο δυναμικό αλλά και μοντέρνο χαρακτήρα, στα νεότερα στιλιστικά πρότυπα της εταιρίας. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό, που χαρακτηρίζεται από αξιοπρεπή υλικά, πρακτικούς χώρους για μικροαντικείμενα και μία εργονομία που θα εκτιμηθεί στην καθημερινότητα. Κερασάκι οι νέες δυνατότητες διασύνδεσης με κινητό τηλέφωνο, μέσω Google Car Play και Android Auto, καθώς και η προσθήκη σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων αυτόματης πέδησης, ελέγχου διατήρησης λωρίδας κ.λπ.

photos: nmarinopoulos

Στην προκειμένη περίπτωση, η έκδοση της δοκιμής είναι η βασική του μοντέλου, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων και 75 ίππων. Αυτός έχει εξελιχθεί ανάλογα ώστε να πληροί τις νεότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6b και γενικά χαρακτηρίζεται από μία οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Στον αντίποδα, ωστόσο, οι 75 ίπποι της ισχύος του και τα 122 Nm κρίνονται οριακά για να κινήσουν το -κατά τα άλλα ελαφρύ- αμάξωμα. Η λειτουργία του μοτέρ είναι μεν γραμμική και πολιτισμένη, ελλείψει ισχύος όμως οι στροφές ανεβαίνουν αργά, χωρίς να μπορεί κανείς να κάνει κάτι για αυτό. Σε ένα βαθμό την μικρή ισχύ του μοτέρ «διασώζει» η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου των 5 σχέσεων, με τον θετικό σε αίσθηση επιλογέα. Στην πράξη όμως, αν κάποιος επιθυμεί επιδόσεις, θα πρέπει να στραφεί σε κάποια ισχυρότερη έκδοση του i20.

Λόγω της μικρής ισχύος του κινητήρα (ναι, μας έχουν καλομάθει και τα turbo!), στην εθνική η συγκεκριμένη έκδοση του i20 θέλει να… μαζέψει φόρα για να κινηθεί αξιοπρεπώς. Εντός του αστικού ιστού, ωστόσο, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου προσφέρουν μία καλή ποιότητα κύλισης, ενώ απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση, είναι όμως σχετικά σβέλτο και κόβει αρκετά για να ευνοεί την ευελιξία του οχήματος. Όσο για τα φρένα, δείχνουν να κάνουν μία χαρά τη δουλειά τους.

Συνολικά, εάν ξεπεράσει κανείς το θέμα των επιδόσεων, η βασική έκδοση του i20 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγαλύτερες. Διατηρεί το σύγχρονο, ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες, με αρκετές αποσκευές, έχει ένα ικανό ηλεκτρονικό υπόβαθρο και, το σημαντικότερο, η τιμή της ξεκινά από τα 11.290 ευρώ. Αν σε αυτά υπολογίσει κανείς και τα 5 χρόνια εγγύηση, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, με τη δωρεάν οδική βοήθεια, πρακτικά δεν υπάρχει ανταγωνιστής σε αυτή την κατηγορία τιμής.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i20 1.2 MPI 75 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.248 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 78,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 4.500-6.000 rpm
Ροπή 122 Nm (12,4 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,6 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,2 / 5,8 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 131 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520 / 1.519 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 326 -1.011 lt
Απόβαρο 1.055 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 11.290 €
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close