Ηλεκτρικά ταξί σε Θεσσαλονίκη και Τρίκαλα;

 

Η πιο «έξυπνη πόλη» της Ελλάδας ετοιμάζεται για το επόμενο τεχνολογικό βήμα της. Τα ηλεκτρικά ταξί ενδεχομένως να αποτελέσουν το επόμενο μεγάλο βήμα για τα Τρίκαλα, μετά από την προσπάθεια που αναμένεται να ξεκινήσει πρώτη η Θεσσαλονίκη. Η «νύμφη του Θερμαϊκού» είναι η πρώτη που προσπαθεί να φέρει στην χώρα μας τα ταξί του μέλλοντος και σειρά φέρονται να παίρνουν τα Τρίκαλα που εξετάζουν το ίδιο ενδεχόμενο.

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν την περιβαλλοντική απάντηση στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας για «καθαρή» ενέργεια και μετακινήσεις και μία πόλη που ζει για την καινοτομία θα ήταν αδύνατο να μείνει πίσω στις εξελίξεις. Η πρωτεύουσα των Τρικάλων είναι γεμάτη ποδήλατα, λεωφορεία χωρίς οδηγούς, κοινόχρηστα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα κι εξυπηρετεί τους πολίτες της με ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, συνεπώς η εμφάνιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των ταξί που στηρίζονται στην καθαρή ενέργεια είναι απλώς θέμα χρόνου.

Τα οχήματα που στηρίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος και δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα εταιρείες όπως η BMW και η Volkswagen έχουν αρχίσει να ρίχνουν στην αγορά μοντέλα που είναι, πλέον, ιδιαίτερα οικονομικά. Μέχρι τώρα μόνο η Tesla μπορεί να υποστηρίξει ότι κυριαρχεί στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την εξαιρετική σειρά οχημάτων που είναι προσιτά για το πλατύ κοινό και το πορτοφόλι του, ενώ παράλληλα προσφέρουν άνεση και πολυτέλεια.

Πιθανώς αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που προσωπικότητες όπως οι ηθοποιοί Μπεν Άφλεκ, Κάμερον Ντίαζ, Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Γουίλ Σμιθ, ο επαγγελματίας παίκτης του πόκερ Ντάνιελ Ντεγκρεάνου, ο επαγγελματίας skateboarder Τόνι Χοκ, οι σκηνοθέτες Τζέιμς Κάμερον και Στίβεν Σπίλμπεργκ ή οι τραγουδιστές Σακίρα και Τζέιμς Χέτφιλντ των Metallica είναι περήφανοι κάτοχοι ενός Tesla. Το συγκεκριμένο όχημα ίσως αργήσουν να το δουν τα Τρίκαλα στους δρόμους τους, άλλου είδους ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ωστόσο –όπως είναι τα ταξί– είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν μέσα στο 2019.

Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης η εταιρεία παρουσίασε το ηλεκτρικό ταξί Nissan Leaf και έκανε επίδειξη των δυνατοτήτων του μέσα στον χώρο της ΔΕΘ. Εκεί ο πρόεδρος του συνεταιρισμού ραδιοταξί Taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης, ανακοίνωσε ότι στη Θεσσαλονίκη είναι πιθανό να εμφανιστούν τα πρώτα ταξί αυτού του τύπου στον επόμενο μισό χρόνο. Ωστόσο, λείπουν υποδομές όπως οι ταχυφορτιστές ώστε να κυλήσει το νερό στο αυλάκι. Υποδομές που απαιτούν χρήματα και οι οποίες στα Τρίκαλα είναι πολύ πιο εύκολο να υποστηριχθούν.

Οι συζητήσεις για το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί το μοντέλο των ηλεκτρικών ταξί στην θεσσαλική πόλη έδιναν κι έπαιρναν. Από την πλευρά του, το Nissan Leaf αποτελεί το πιο εμπορικό όχημα στην αγορά των ταξί και έχει επιλεγεί από ιδιοκτήτες που εδρεύουν στη Λατινική Αμερική, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ολλανδία, την Ιταλία και την Ουγγαρία, μεταξύ άλλων. Η αυτονομία του ξεπερνάει τα 250 χιλιόμετρα επισήμως, όμως δύο βάρδιες ενός ταξί σε οποιαδήποτε πόλη της Ελλάδας θα απαιτήσουν μεγαλύτερες αποστάσεις.

Με μία φόρτιση του οχήματος στη διάρκεια μισής ώρας ή 45 λεπτών διαλείμματος ενός οδηγού μπορεί να υπάρξει φόρτιση ως το 80% της απαιτούμενης ενέργειας, γι’ αυτό χρειάζονται οι υποδομές σε ταχυφορτιστές και συγκεκριμένα σημεία στα οποία αυτοί θα τοποθετηθούν. Ακόμα κι αν δεν υπάρξει όμως βοήθεια από τους αρμόδιους φορείς, υπάρχουν πολλοί που θεωρούν ότι η εξοικονόμηση που επιτυγχάνει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι αρκετή για να κάνει τον ιδιοκτήτη του να ξεχάσει την ταλαιπωρία της αναζήτησης τρόπου φόρτισης.

Για έναν οδηγό ταξί κάτι τέτοιο είναι σημαντικό αφού εξοικονόμηση χρημάτων σημαίνει μεγαλύτερο κέρδος, που είναι το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση. Κι αν για τη Θεσσαλονίκη με τους έντονους ρυθμούς το πρόβλημα της υποδομής αποτελέσει τροχοπέδη, δεν ισχύει το ίδιο για τα Τρίκαλα και τις δομές που υπάρχουν εκεί. Η «εξυπνότερη πόλη» δεν φέρει τυχαία αυτόν τον τίτλο, αφού ξεκίνησε από το μηδέν πριν μερικά χρόνια την τεχνολογική αφύπνισή της και σήμερα θεωρείται πόλη-πρότυπο, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη. Οι κάτοικοί είναι περισσότερο δεκτικοί, πλέον, στις καινοτομίες και είναι σίγουρο ότι θα αγκαλιάσουν με θέρμη οποιαδήποτε σχετική πρωτοβουλία για τα ηλεκτρικά ταξί.

Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close