SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC40 T3 [test drive]

Από την πρώτη κιόλας επαφή μας με το XC40 είχαμε αναφέρει ότι πρόκειται για το πιο απολαυστικό οδηγικά μοντέλο της Volvo. Πλέον βρήκαμε και την ιδανική έκδοση αυτού.

Σπάνια καταλήγει κανείς να πει ότι η βασική έκδοση ενός μοντέλου είναι και η καλύτερη, στην προκειμένη όμως περίπτωση αυτό ισχύει. Φορώντας ίσως τον καλύτερο 1.500άρη της αγοράς, το XC40 T3 προσφέρει όλα όσα θα περίμενε κανείς από ένα καλό premium SUV. Και ακόμα περισσότερα. Και μάλιστα με τιμή έκπληξη!

Μερικούς μήνες μετά από τη δοκιμή των μεγαλύτερων εκδόσεων Τ5 και D5 την οποία θα βρείτε εδώ, ήρθε η ώρα να πάρουμε μια γεύση από την εισαγωγική έκδοση του νέου μικρού SUV της Volvo. Και θα ξεκινήσουμε από τον κινητήρα, αφού αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη έκπληξη στο σύνολο. Αφαιρώντας ένα κύλινδρο από το δίλιτρο μοτέρ της φίρμας, οι Σουηδοί μηχανικοί παρουσίασαν ένα τρικύλινδρο σύνολο με ισχύ 156 ίππων και ροπή 265 Nm. Το εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι ότι το έκαναν με τέτοιο τρόπο που όχι μόνο δεν επηρέασαν τη λειτουργία του κινητήρα αλλά πιθανά τη βελτίωσαν κιόλας!

Πρακτικά, μιλάμε για, ίσως, το καλύτερο τρικύλινδρο σύνολο της αγοράς, ανεξαρτήτως κυβισμού. Με άφθονη δύναμη από χαμηλά, απίστευτα πολιτισμένη λειτουργία, πολύ καλή γραμμικότητα και παντελή έλλειψη κραδασμών, ενοχλητικού ήχου ή οποιουδήποτε άλλου ψήγματος θα μπορούσε να αλλοιώσει -έστω και στο ελάχιστο- τη συνολική εικόνα. Το οποίο, μάλιστα, έρχεται και δένει αρμονικά με ένα καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση κιβώτιο, καθώς και με ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο.

photos: nikos marinopoulos

Από άποψης ισχύος δεν διαθέτει το μπρίο των μεγαλύτερων εκδόσεων. Και πάλι, όμως, οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι παραπάνω από ικανοποιητικές. Αναδεικνύονται, δε, από το καλοστημένο setup της ανάρτησης, που χαρίζει ένα σύνολο ευχάριστο στην οδήγηση, άμεσο και ακριβές στις αντιδράσεις του και ποιοτικό από άποψης κύλισης. Παρότι διατηρεί την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις που παίρνει στις στροφές δεν είναι τόσο έντονες. Αντίστοιχα, τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης επεμβαίνουν σε κινητήρα και άλλες λειτουργίες, αλλάζοντας το χαρακτήρα του αυτοκινήτου κατά το δοκούν.

Το σύστημα διεύθυνσης κρίνεται καλό, χωρίς να είναι αυτό με τη μεγαλύτερη πληροφόρηση στην κατηγορία. Όσο για τα φρένα, είναι και αυτά με τη σειρά τους εξαιρετικά. Εδώ δεν υπάρχει η τετρακίνηση, αυτό όμως δεν λέει πολλά, αφού και οι τροχοί των 18 ιντσών με τα διαστάσεων 235/55 Michelin Primacy 4 στοχεύουν να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία της εντός δρόμου χρήσης.

Αναφορικά με τον οδηγό, ίσως να μην απολαμβάνει την καλύτερη περιμετρική ορατότητα, λόγω των πίσω κολώνων της οροφής, κάθεται όμως με περισσή άνεση σε ένα μαλακό και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη κάθισμα. Τα πάντα ρυθμίζονται εύκολα στα μέτρα του. Σοβαρές παραφωνίες στην εργονομία δεν υπάρχουν, παρά μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με τη μεγάλη οθόνη τύπου ταμπλέτας, των 9 ιντσών, που θα χρειαστεί ένα μικρό στάδιο προσαρμογής.

Κατά τα άλλα, τα συνολικά ποιοτικά υλικά και οι πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα αναβαθμίζουν την εμπειρία της μετακίνησης. Αυτό το τελευταίο ισχύει και για τους πίσω επιβάτες, αφού ο προσφερόμενος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι τους είναι παραπάνω από επαρκής. Αντίστοιχα και το διαμέρισμα των αποσκευών είναι επαρκές σε διαστάσεις, με μεγάλο άνοιγμα πόρτας και ένα πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Η τελευταία μεγάλη έκπληξη έρχεται από την τιμή. Το μικρό XC40 T3 ξεπερνά μεν -έστω και ελαφρά- το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ, υπολογίστε όμως ότι με αυτά τα χρήματα αποκτάτε ένα αντικειμενικά premium για την κατηγορία μοντέλο. Με όμορφο σχεδιασμό, αρκετή ισχύ, ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πάτωμα που αρίστευσε στις σχετικές δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και μία μακροσκελή λίστα ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις 2 μεγάλες ψηφιακές οθόνες (οργάνων και infotainment), συστήματα αυτόματης πέδησης, ελέγχου αλλαγής λωρίδας και το Run-Off Road Mitigation που ελέγχει το όχημα, σε περίπτωση που πάει να βγει εκτός δρόμου. Με όλα αυτά, αξίζει και με το παραπάνω να του ρίξετε μία ματιά, αν κοιτάζετε προς αυτή την κατηγορία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo XC40 T3 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.477 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.850-3.850 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,5 / 6,2 / 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 642 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6.2
Εκπομπή CO2 144 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.425×1.863×1.652 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος
1.601/1.626 mm
Πρόσβασης 21,7, Διαφυγής 30,4, Ράμπας 21,9 μοίρες
211 mm
Μεταξόνιο 2.702 mm
Χώρος αποσκευών 460-1.336 lt
Απόβαρο 1.775 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 30.713€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!