BLOGNEASMSΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Ζόρια ελέω WLTP για τα plug-in υβριδικά [blog]

Από τα μέσα Νοεμβρίου στην Βρετανία κόβονται οι επιδοτήσεις για τα plug-in υβριδικά και θα υπάρχουν μόνο για τα ηλεκτρικά που θα είναι μειωμένες κατά 1.000 λίρες (συγκεκριμένα στις 3.500).

Τώρα στην Βρετανία τα BEV ανήκουν στην Κατηγορία 1  και απολαμβάνουν επιδότηση 4.500 λίρες. Τα plug-in υβριδικά βρίσκονται στις Κατηγορίες 2 & 3 με επιδότηση 2.500 λίρες. Από τις 9 Νοεμβρίου οι επιδοτήσεις για τα BEV πέφτουν στις 3.500 και κόβονται για τα PHEV. Πάντως η βρετανική κυβέρνηση είπε πως θα επιδοτήσει τα επόμενα 35.000 BEV που θα πωληθούν, δίχως έχει προβλεφθεί κάτι για την συνέχεια. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε τις πωλήσεις EV δίχως αυτή την σημαντική έκπτωση.

Η Mitsubishi (που έχει το πετυχημένο εμπορικά Outlander PHEV) όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές αντιδρούν σε αυτή την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης που θα προσφέρει τις επιδοτήσεις μόνο για όσα οχήματα PHEV έχουν ηλεκτρική αυτονομία μηδενικών ρύπων για τουλάχιστον 70 μίλια (ή 112 χιλιόμετρα). Ο λόγος που η βρετανική κυβέρνηση εξήγγειλε αυτή την απόφαση είναι για να προωθηθούν τα BEV οχήματα που έχουν μόνο μπαταρία (όπως τα Nissan Leaf, BMW i3 κ.α.).

Ήδη ο κύκλος μετρήσεων WLTP έχει ζορίσει τα plug-in υβριδικά που εμφανίζουν μεγαλύτερες εκπομπές CO2 (σ.σ. για αυτό το λόγο η BMW διακόπτει την παραγωγή του i3 REX, όπως και η VW με τα Passat GTE και Golf GTE). Παρά ταύτα παραμένουν μία καλή εναλλακτική σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα για χώρες όπου ακόμη και το leasing εκπίπτει βάσει της εκπομπής αυτής. Έτσι, οι κατασκευαστές θα πρέπει να κατασκευάζουν PHEV με μεγαλύτερες μπαταρίες για να πετύχουν εκπομπή κάτω από τα 50 γρ./χλμ. Όπως για παράδειγμα τα νέας γενιάς plug-in υβριδικά της Peugeot ή της Mercedes που οδηγήσαμε πρόσφατα στην Στουτγάρδη.

Κύκλος WLTP: Τελικά τι αλλάζει στα νέα αυτοκίνητα;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button