NEA

Τι θα κάνει η γερμανική κυβέρνηση με τα παλιά diesel;

Σύμφωνα με δημοσιεύματα γερμανικών εφημερίδων, όπως και το Spiegel, η κυβέρνηση και η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ σκοπεύει να προχωρήσει σε τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου που θα δυσκολεύει βιαστικές αποφάσεις για εμπάργκο στα diesel.

H παράταξή της θεωρεί πως η γενική κατακραυγή για την πετρελαιοκίνηση που παρασύρει και τα μοντέλα νεότερης τεχνολογίας είναι υπερβολική. Έτσι και αλλιώς οι μέχρι τώρα αποφάσεις αφορούν σε πολύ περιορισμένα τμήματα συγκεκριμένων δρόμων σε κάποιες γερμανικές πόλεις και όχι στις ευρύτερες περιοχές, όπως αναπαράγουν ημιμαθείς στον βωμό των likes και των hits ή της επιλεκτικής ενημέρωσης βάσει συμφερόντων.

O λόγος που η παράταξη της Μέρκελ πιστεύει πως η όλη κατάσταση είναι υπερβολική είναι πως στις περισσότερες πόλεις τα όρια συγκέντρωσης του CO2 υπερβαίνονται ελάχιστα και σε συγκεκριμένες ημέρες του έτους. Όσο για τα επίπεδα ΝΟx και αυτά συγκεντρώνονται πάνω από το όριο σε συγκεκριμένες μέρες ενώ οι όποιες μελέτες έχουν κατά καιρούς εμφανισθεί για την υπαιτιότητα για χιλιάδες θανάτους κρίνεται αβάσιμη σε ένα περιβάλλον που κινούνται και βενζινοκίνητα ή υπάρχουν ρύποι από διάφορες άλλες πηγές καύσης.

Η ίδια θεωρεί πως τα μέτρα αναβάθμισης του software των πετρελαιοκίνητων επιβατικών και οι μηχανολογικές προσθήκες στα μικρά επαγγελματικά οχήματα και στα δημόσια οχήματα και τα λεωφορεία είναι ικανοποιητική για τις 51 γερμανικές πόλεις στις οποίες οι υπερβάσεις των ορίων είναι μικρές. Την θέση της γερμανικής επιβεβαίωσης αναφέρει και το έγκριτο Automotive News λέγοντας πως η Μέρκελ έχει συμφωνήσει να μειώσει την ρύπανση στις πόλεις αποφεύγοντας τις παράλογες και ανεπιθύμητες απαγορεύσεις.

Σε 14 πόλεις όπου το θέμα είναι μεγαλύτερο είπε πρέπει να υπάρχουν «δράσεις από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το έγκυρο Spiegel, λέγοντας ταυτόχρονα πως «οι κατασκευαστές με την παραποίηση των εκπομπών ρύπων έχουν χάσει την εμπιστοσύνη των πολιτών».

Πάντως μια τέτοια απόφαση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, μιας και σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων ειδικά των πιο παλιών diesel κυριαρχεί η παραπληροφόρηση. Φυσικά δε μιλάμε για παμπάλαια diesel αλλά για EU4 και EU5 (για τα οποία θα υπάρξει εθελοντική απόσυρση, εναλλακτικά για τα περισσότερα EU5 προβλέπεται και αναβάθμιση του καταλυτικού συστήματος) ή ακόμη και για τα EU6 που πλέον έχουν σχεδόν ίδια επίπεδα εκπομπών με τα βενζινοκίνητα. Ήδη αρκετοί κατασκευαστές έχουν προχωρήσει σε μπόνους απόσυρσης έως 8.000 ευρώ για παλιά diesel και ανάλογα με το μοντέλο. Στην Γερμανία κυκλοφορούν περίπου 46,5 εκ. οχήματα εκ των οποίων τα 3,1 είναι diesel EU4 και τα 5,7 εκ. diesel EU5.

Και εδώ η παραπληροφόρηση είναι τόσο μεγάλη που ως ένα βαθμό για όλα τα κακά φταίνε τα diesel δίνοντας την εντύπωση πως τα βενζίνης δεν βγάζουν ρύπους. Πάντως, σε αντίθεση με άλλες κυβερνήσεις, στην Γερμανία που στηρίζει την ηλεκτροκίνηση έχουν αντιληφθεί αυτή την υπερβολή γύρω από το diesel και είναι πολύ πιθανό στην Φρανκφούρτη να μην προχωρήσει καν ο περιορισμός της κυκλοφορίας (που είναι για τον Φεβρουάριο σε συγκεκριμένους δρόμους) των diesel προδιαγραφών Euro 1 έως 4 και των βενζινοκίνητων με Euro 1 και 2. Για οτιδήποτε νεότερο μείνετε δικτυωμένοι στο caroto.gr!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close