NEA

H τεχνολογία του νέου κινητήρα Firefly της Fiat-Chrysler


Με την παρουσίαση της νέας οικογένειας Turbo βενζινοκινητήρων FireFly, η FCA δημιούργησε το πιο προηγμένο μηχανικό σύνολο της κατηγορίας για τα μοντέλα Fiat και Jeep.

Στην περίπτωση του νέου Turbo βενζινοκινητήρα FireFly που παρουσιάστηκε στα νέα Fiat 500Χ και Jeep Renegade, οι μηχανικοί της FCA χρησιμοποίησαν, τόσο δοκιμασμένες λύσεις του ομίλου, όσο και νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας τον πλέον προηγμένο κινητήρα της κατηγορίας. Μια ματιά στα ενδότερα της νέας γενιάς κινητήρων αποκαλύπτει, τόσο τα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά, όσο και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν.  

Έξυπνη αρχιτεκτονική = Χαμηλό βάρος και υψηλή αποδοτικότητα

Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς κινητήρων έχει δημιουργηθεί γύρω από την πιο αποδοτικά δυνατή αρχιτεκτονική όπου κάθε κύλινδρος έχει χωρητικότητα 0,33 λίτρων. Αποτέλεσμα ένας 3κυλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου και ένας 4κυλινδρος χωρητικότητας 1,33 λίτρων. Κοινός παρονομαστής η υψηλή απόδοση (120 και 150 ίπποι αντίστοιχα), αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (μόλις 93 κιλά για το μπλοκ). Το σύνολο του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, ενώ ειδικότερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης. Παράλληλα, η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

Προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας = Κορυφαία απόδοση και οικονομία καυσίμου

Σε συνδυασμό με την έξυπνη αρχιτεκτονική, το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) ακόμα και στην περίπτωση του 3κυλινδρου συνόλου. Το πρωτοποριακό σύστημα MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA) εξελίχθηκε στην 3 γενιά του, προσφέροντας ακόμα υψηλότερη απόδοση μέσω της καλύτερης «αναπνοής» του κινητήρα. 

Μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής, το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και αυξημένη διάρκεια ζωής. 

Παράλληλα η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβιλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α.,  συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Νέο λογισμικό και ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ρύπων = Αξιοπιστία και φιλικότητα προς το περιβάλλον

Γνωστή για την ευαισθησία της στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, η FCA στην περίπτωση της νέας γενιάς κινητήρων FireFly χρησιμοποίησε τις πλέον σύγχρονες εφαρμογές τόσο σε επίπεδο λογισμικού, όσο και συστημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Παράλληλα κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Σχεδιαστική ευελιξία = Δυνατότητες μελλοντικών εξελίξεων

Η προηγμένη τεχνολογική δομή των κινητήρων FireFly αποτελεί την ιδανική βάση για τη δημιουργία νέων συνόλων που θα προστεθούν στη γκάμα κινητήρων της FCA. Έχοντας σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυάζεται με υβριδικά συστήματα, ο κινητήρας FireFly, διαθέτει όλη τη σχεδιαστική ευελιξία ώστε να διατηρεί τα κατασκευαστικά του πλεονεκτήματα σε μεγάλο βάθος χρόνου.  Παράλληλα ο έξυπνος σχεδιασμός και η υψηλή αξιοποίηση κοινών τμημάτων επιτρέπει την παραγωγή διαφόρων εκδόσεων του κινητήρα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με σημαντικά οφέλη για το κόστος, την αξιοπιστία, αλλά και το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της παραγωγικής διαδικασίας.

Στην αιχμή της τεχνολογίας

Η Fiat, στη μακρόχρονη ιστορία της έχει πρώτη εξελίξει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα κινητήρων, ανοίγοντας το δρόμο για νέες τεχνολογίες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως για παράδειγμα:

  • Variable Valve Timing (1960): Για πρώτη φορά η Fiat χρησιμοποιεί σύστημα μεταβλητού χρονισμού σε αυτοκίνητο παραγωγής
  • Common Rail (1997): Το πρωτοποριακό σύστημα που άλλαξε τα δεδομένα στους κινητήρες Diesel, παρουσιάστηκε από την Fiat.
  • MultiJet (2003): Η Fiat πρωτοπορεί και πάλι στον τομέα των κινητήρων Diesel, με το MultiJet να προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα απόδοσης και οικονομίας.
  • MultiAir (2009): Με την παρουσίαση του συστήματος MultiAir, η Fiat δημιούργησε μια νέα φιλοσοφία για το σύστημα εισαγωγής των κινητήρων βενζίνης.
  • TwinAir(2010): Με τον κινητήρα TwinAir, η Fiat, δημιουργεί τον πιο αποδοτικό 2κυλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος κατακτά και το βραβείο Internation Engine of the Year το 2011.
  • Turbo FireFly (2018): Με τη νέα οικογένεια FireFly, η φιλοσοφία του downsizing -της οποίας η Fiat υπήρξε πρωτοπόρος- μπαίνει σε μία νέα εποχή.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!