ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz A 200 7G-DCT [test drive]

Μεγαλύτερη, επιθετικότερη, καλύτερη. Με τρεις απλές λέξεις, η νέα A-Class έρχεται για να σταθεί ξεκάθαρα στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Εάν η προηγούμενη, τρίτη γενιά έκανε την υπέρβαση και αποτίναξε τον MPV χαρακτήρα από το παρουσιαστικό της A-Class, η νέα, τέταρτη, γενιά έρχεται να δώσει τα δικά της διαπιστευτήρια, κάνοντάς την να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Εδώ πλέον δεν μιλάμε για μεγάλες αλλαγές αλλά για βελτιώσεις στα σωστά σημεία και σε τέτοιο βαθμό που, τελικά, φέρνουν δικαίως την πρόταση της Mercedes στην πρώτη γραμμή.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, ίσως να μην μπορεί κανείς να αντιληφθεί τα 12 επιπλέον εκατοστά του αμαξώματος, σίγουρα όμως θα του τραβήξει το βλέμμα ο έντονος, επιθετικός σχεδιασμός του μπροστινού μέρους. Χωρίς καμία υποχώρηση στο κύρος, η νέα A-Class διαθέτει άφθονο δυναμισμό και παράλληλα ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα, με Cd=0,25! Και το καλύτερο; Όλο αυτό αντικατοπτρίζεται και στην οδική συμπεριφορά. Τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της νέας A-Class τον είχαμε επισημάνει και στην πρώτη μας δοκιμή, της A 180d, που μπορείτε να βρείτε εδώ. Στην προκειμένη όμως περίπτωση, η αυξημένη ισχύς των 163 ίππων αναδεικνύει σαφώς καλύτερα τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά modes οδήγησης, Eco, Comfort, Sport και Individual. Ανάλογα λοιπόν με τις διαθέσεις του, μπορεί να μετακινείται είτε άνετα, είτε οικονομικά, είτε σβέλτα, απολαμβάνοντας τη διαδρομή. Οι βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών αλλάζουν ουσιαστικά το χαρακτήρα του οχήματος. Την ίδια στιγμή, οι αναρτήσεις ακολουθούν εξαιρετικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος και προσφέρουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης -σίγουρα από τις 2-3 καλύτερες της κατηγορίας- με μειωμένες κλίσεις και απόλυτα ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά άμεσο, με ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα δείχνουν αντάξια των προσδοκιών. Συνολικά, η ευθυβολία του αυτοκινήτου, η ακρίβεια στις αλλαγές κατεύθυνσης και η ασφάλεια που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού το καθιστούν ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας. Το κορυφαίο, αν προσμετρήσει κανείς και τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

photos: nmarinopoulos

Καταλυτικό ρόλο εδώ παίζει και η συμπεριφορά του κινητήρα. Το σύνολο των 1.332 κ.εκ. προέρχεται από τη Renault και ταιριάζει γάντι στην περίσταση. Απόλυτα γραμμικό, απόλυτα ήσυχο, χωρίς κραδασμούς και με άφθονη ροπή από το ρελαντί, χαρίζει τις απαραίτητες επιδόσεις και παράλληλα διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, καθώς υπό προϋποθέσεις μπορεί να απενεργοποιεί τους 2 του κυλίνδρους. Και εδώ, λοιπόν, η Mercedes φλερτάρει με την κορυφή. Αναφορικά με το αυτοκίνητο της δοκιμής, εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Ο επιλογέας του βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και δείχνει αρκετά λεπτός, τουλάχιστον για τα γούστα του γράφοντα. Η λειτουργία του όμως (χωρίς να είναι η πιο γρήγορη) είναι εξαιρετικά ομαλή και ταιριάζει στον πολυτελή χαρακτήρα της Α200. Στα θετικά επισημαίνουμε τα paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ στα αρνητικά τον σχετικά αυξημένο χρόνο που απαιτεί κατά τη διαδικασία του kick down.

Κατά τα άλλα, η διαβίωση στο εσωτερικό της Α200 θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό. Κατ’ αρχήν, διαθέτει ένα από τα πιο ευρύχωρα σαλόνια, ντυμένο με ποιοτικά υλικά. Η συναρμογή και η αισθητική των διαφόρων μερών είναι υπεράνω κριτικής. Η μεγαλύτερη διαφορά, ωστόσο, βρίσκεται στην ψηφιακή πλατφόρμα MBUX για την οποία μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ. Αυτή μπορεί να θέλει λίγη δουλειά, αναφορικά με την ευκολία στη χρήση του μεγάλου touch pad, δίνει όμως πρωτόγνωρες ικανότητες. Το να χρησιμοποιείς για παράδειγμα φωνητικές εντολές για να επιλέξεις τον αγαπημένο σου σταθμό, δεν είναι κάτι που γίνεται σε πολλά μικρομεσαία.

Φυσικά, το επίπεδο ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης δεν περιορίζεται εδώ. Συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, ελέγχου της προσοχής του οδηγού, αναγνώρισης σημάτων και άλλα που απαντώνται σε μεγαλύτερες και ακριβότερες προτάσεις της φίρμας, κάνουν και εδώ την εμφάνισή τους. Η μόνη μας παρατήρηση έχει να κάνει με το σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας, που λειτουργεί αρκετά επιθετικά, επεμβαίνοντας μέχρι και στα φρένα! Συνολικά όμως, όλα αυτά καθιστούν την A-Class ως ένα ιδιαίτερα ασφαλές και προηγμένο τεχνολογικά όχημα.

Κρίνοντας πραγματικά αυστηρά, το μόνο μελανό σημείο της Α200 έχει να κάνει με την τιμή της. Τα σχεδόν 35.000 ευρώ για μία Α200 με αυτόματο κιβώτιο, δεν είναι λίγα. Από τη στιγμή όμως που μιλάμε για το πιο πολυτελές και ολοκληρωμένο μοντέλο της κατηγορίας -το καλύτερο, με απλά λόγια- έχει κάθε δικαίωμα και η τιμή της να είναι τσιμπημένη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz A200 7G-DCT  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.620-4.000 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,3 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43/5 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6.2
Εκπομπή CO2 123 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 EVO2, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.419 x 1.796 x 1.440 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 360-1.200 lt
Απόβαρο 1.375 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.605€ (34.820€ με το αυτόματο κιβώτιο)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!