SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech [test drive]

Παλιά ήταν το Picasso, πλέον το Aircross. Η Citroen αφήνει τα MPV και εισχωρεί στη δυναμική κατηγορία των μικρών SUV. Το κάνει όμως με το δικό της, ξεχωριστό τρόπο.

Και αυτός ο τρόπος, σε μεγάλο βαθμό, περνάει μέσα από την ιστορία της φίρμας. Αξιοποιεί τη συσσωρευμένη εμπειρία, διατηρεί τα διάφορα θετικά στοιχεία και καταλήγει σε ένα όχημα που έχει να προσφέρει αρκετά περισσότερα από όσα περιμένει κανείς από ένα συμβατικό B-SUV. Και εδώ δεν μιλάμε μόνο για την εμφάνιση όπου, αντικειμενικά, κάνει το C3 Aircross να ξεχωρίζει. Η διχρωμία, για παράδειγμα, στο αμάξωμα, οι πλαστικές ενισχύσεις σε προφυλακτήρες και φτερά, όπως και οι μπάρες οροφής, υπάρχουν και αλλού. Ο συνδυασμός όμως αυτών με το σχεδιαστικό DNA της Citroen δίνει ένα ιδιαίτερο, άκρως νεανικό, σύνολο.

Αυτή ακριβώς η ιδιαιτερότητα αντανακλά και εντός, σε διάφορες μικρές λεπτομέρειες. Πάρτε για παράδειγμα τους μεγάλους -για τις συνολικές διαστάσεις του οχήματος- προσφερόμενους χώρους. Την πίσω σειρά θέσεων που μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα, αυξάνοντας τις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου ή την ύπαρξη κουρτινών στις πίσω πόρτες, για τη σκίαση των πίσω επιβατών σε περίπτωση έντονης ηλιοφάνειας. Δεν είναι λίγα τα στοιχεία που φωνάζουν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό SUV, το οποίο όμως διατηρεί πολλά κοινά με τους πολυμορφικούς προγόνους του, κάνοντας έτσι ποιοτικότερη και πιο ευχάριστη την εμπειρία χρήσης.

Για να τιμήσει το ρόλο του, ως SUV, το C3 Aircross διαθέτει ελαφρά αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 178 χλστ. Στην πλούσια μάλιστα έκδοση εξοπλισμού του, εφοδιάζεται με σύστημα Hill Assist Descent, καθώς και με το Grip Control, που βελτιώνει την πρόσφυση ανάλογα με τη σύσταση του εδάφους (άσφαλτος, χώμα, χιόνι κ.λπ). Όλα αυτά, ωστόσο, περισσότερο χρυσώνουν το χάπι παρά συντελούν στο να αποκτήσει πραγματικά off road δυνατότητες. Το αυτοκίνητο δεν παύει να παραμένει αποκλειστικά προσθιοκίνητο, με ασφάλτινα ελαστικά. Ας είναι, όμως, αυτό δεν πειράζει κανέναν, αφού σχεδόν κανείς δεν παίρνει ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας αποζητώντας ουσιαστικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

photos: nmarinopoulos

Εντός δρόμου, πάλι, το C3 Aircross δείχνει να τα καταφέρνει μια χαρά. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα και όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Ο οδηγός –όπως και οι επιβάτες- απολαμβάνει την άνεση του καθίσματος, παρότι το τελευταίο υστερεί κάπως σε πλευρική στήριξη. Οι αναρτήσεις του είναι σαφώς ρυθμισμένες με στόχο την άνεση, τομέας στον οποίο διαπρέπει. Και η οδική του συμπεριφορά όμως, δεν πάει πίσω. Διατηρεί λογικές κλίσεις στις στροφές, παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και οι όποιες αντιδράσεις του έρχονται μετά από πίεση, αρκετά προοδευτικά. Το μόνο μελανό σημείο έχει να κάνει με τα φρένα, όχι ως προς την απόδοση αλλά ως προς την αίσθηση του μεσαίου πεντάλ, που δείχνει κάπως σπογγώδες σε έντονη πίεση.

Περνώντας στον κινητήρα, παλαιότερα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση 1.6 BlueHDi 100, τη δοκιμή της οποίας θα βρείτε εδώ. Τώρα είναι η σειρά μίας βενζινοκίνητης εκδοχής, στα 1.2 λίτρα, με 110 ίππους. Στην πράξη, το συγκεκριμένο σύνολο δείχνει να κουμπώνει μία χαρά επάνω στο σχετικά ελαφρύ όχημα. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, προσφέρει αρκετή ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές και εξασφαλίζει μία γραμμικότητα, χωρίς να ξεφουσκώνει πουθενά, μέχρι και τον κόφτη. Οι επιδόσεις που προσφέρει θα καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες του μέσου χρήστη. Ο τελευταίος θα μείνει ικανοποιημένος και από την κατανάλωση, που διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αρωγός σε αυτό είναι το συμπαθητικό σε αίσθηση κιβώτιο των 6 σχέσεων, με την καλή κλιμάκωση.

Εν κατακλείδι, το C3 Aircross θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αρκετά ενδιαφέρον, για όσους προσανατολίζονται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ξεκάθαρα δυνατό του σημείο είναι οι χώροι, η εμπειρία και η πρακτικότητα που προσφέρει στην καθημερινή χρήση. Αντίστοιχα και η τιμή του είναι λογική, με βάση το τι διαθέτει, ανά έκδοση εξοπλισμού. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, πρόκειται για ένα μικρό SUV, που ακολουθεί όμως το δικό του δρόμο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,7 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 584 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Kinergy 4S, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.154 x 1.756 x 1.597 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.491 mm
Μεταξόνιο 2.604 mm
Χώρος αποσκευών 410-520-1.289 lt
Απόβαρο 1.234 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 17.460€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button