Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: 10 τρόποι για πηγαίνετε πιο μακριά… [blog, χρηστικό]

Η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επηρεάζεται άμεσα από τον τρόπο, από το στιλ οδήγησης και από μερικές ακόμη παραμέτρους…

Κάτι που ισχύει και για τα συμβατικά αυτοκίνητα που έχουν όμως ένα μεγάλο αβαντάζ. Γεμίζουν γρήγορα και όταν αδειάσουν έχει σχεδόν παντού σημεία ανεφοδιασμού. Αντίθετα, για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα αρχίσουν να πυκνώνουν στους δρόμους από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, υπάρχουν ελάχιστα σημεία δημόσιας φόρτισης (κάτι που θα αλλάζει με τα χρόνια), ενώ όταν αδειάσουν το πρόβλημα είναι μεγάλο.

Για να αποφύγει κανείς μία τέτοια δυσάρεστη κατάσταση θα πρέπει να κανονίζει από πριν τις διαδρομές του και πάντα να έχει στο νου του την διαθέσιμη αυτονομία. Αγχωτικό, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα. Πάντως υπάρχουν κάποια απλά πραγματάκια που μπορεί να κάνει ο οδηγός ενός EV ώστε να εξοικονομήσει μερικά πολύτιμα χιλιόμετρα…

Χαλαρή οδήγηση. Εκκινείτε πάντα χαλαρά και με προοδευτικό πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ξεχάστε το γκάζι στο πάτωμα. Όσο περισσότερο το πατάτε τόσο περισσότερο ρεύμα καταναλώνετε και η μπαταρία αδειάζει πιο γρήγορα. Αν έχετε παίξει με R/C αυτοκινητάκια θα ξέρετε τι σημαίνει αυτό.

Διατηρείτε χαμηλές ταχύτητες. Προτιμήστε να φτάσετε στον προορισμό σας μερικά λεπτά πιο αργά παρά να ξελιγώσετε την μπαταρία. Κάτι τέτοιο θα το πετύχετε αν κινείστε στον ανοιχτό δρόμο με σταθερή ταχύτητα και κάτω από τα 100 χλμ./ώρα. Αν το ηλεκτρικό σας έχει Eco mode να το επιλέξετε. Αποφύγετε το Sport mode.

Βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Πρόκειται για μία ανάστροφη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα. Κάθε φορά που επιβραδύνετε λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία. Ένα χαρακτηριστικό είναι η απότομη επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού. Για να την πετύχετε θέλει κάποια εξοικείωση. Καλό θα είναι στην αρχή να επιλέξετε στο ηλεκτρικό σας την ροή ενέργειας. Ανάλογα με τον τρόπο που επιβραδύνετε να παρατηρείτε κάθε φορά τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας. Είναι ένας καλός τρόπος να μάθετε να διαχειρίζεστε την επιβράδυνση με στόχο την βέλτιστη ανάκτηση. Θα δείτε πως δεν χρειάζεται να αφήνετε εντελώς το γκάζι αλλά να ρολάρετε ισορροπημένα. Μάλιστα να το καταφέρετε ιδανικά θα σταματάτε πολλές φορές δίχως καν να πατάτε φρένο.

Κλιματισμός με την ρέγουλα. Όπως και στα συμβατικά οχήματα (περίπου 0,5-1,2 λίτρα/100 χλμ.) έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το σύστημα κλιματισμού επιβαρύνει την κατανάλωση. Αλλά επειδή λειτουργεί ηλεκτρικά λίγο παραπάνω. Έτσι, αν ενεργοποιήσετε το air-condition σε ένα EV θα δείτε την αυτονομία να μειώνεται αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα. Αν κινείστε στην πόλη και με χαμηλές ταχύτητες ίσως είναι προτιμότερο να κατεβάστε τα παράθυρα για να δροσίζεστε μόνο με τον «ανεμιστήρα», δηλαδή απενεργοποιώντας το A/C ώστε να μην καταναλώνει ενέργεια ο συμπιεστής. Στις μεγαλύτερες ταχύτητες χάνεται το πλεονέκτημα της αεροδυναμικής. Όσο για το χειμώνα αναγκαστικά θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία το A/C διότι δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας για να στέλνει ζεστό αέρα.

Πίεση ελαστικών. Τα περισσότερα ηλεκτρικά εφοδιάζονται με λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης για οικονομία της μπαταρίας και μεγαλύτερη αυτονομία. Να ελέγχετε τακτικά την πίεσή τους σύμφωνα με το manual του κατασκευαστή. Όταν φτάσει η ώρα της αντικατάστασης είναι συνετό να βάλετε ξανά ίδιου low rolling τύπου και διάστασης.

Σχεδιασμός διαδρομής. Επιλέξτε την πιο κοντινή χιλιομετρικά διαδρομή. Αν έχετε την πολυτέλεια χρόνου ας είναι και από κεντρικούς δρόμους αφού τα EV δεν «καίνε» πολύ στα σταμάτα/ξεκίνα. Εννοείται πως καλό είναι να αποφεύγετε σε κάθε περίπτωση την κίνηση. Επιλέξετε πιο επίπεδες διαδρομές και αποφύγετε τις ανηφορικές. Συμβουλευτείτε το σύστημα πλοήγησης του EV σας ή του smartphones σας.

Διαδικασία φόρτισης. Δεν χρειάζεται να έχετε όλη την ώρα το EV σας στην πρίζα για να αποφύγετε απώλειες όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση. Συνήθως τα ηλεκτρικά συνδυάζονται με συγκεκριμένα apps ώστε ο οδηγός να ειδοποιείται για την εξέλιξη και την ολοκλήρωση της φόρτισης. Συνίσταται για την μακροζωία της μπαταρίας μην την αφήνετε να αδειάσει κάτω από το 20% και να φορτίσει πάνω από το 80%. Καλό είναι αν μπορείτε να αποφεύγετε τα σούπερ σημεία ταχυφόρτισης. Φορτίζουμε το βράδυ, ειδικά αν έχουμε νυχτερινό τιμολόγιο.

Χαμηλό φορτίο. Εδώ ισχύει ότι λέει η λογική και για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Φορτώστε μόνο τα απαραίτητα και ταξιδέψτε μακρύτερα.

Όπως είναι. Αξεσουάρ και διάφορα άλλα δεν χωρούν σε ένα ηλεκτρικό. Καταρχήν είναι κρίμα να χαλάσετε την εικόνα ενός σύγχρονου αυτοκινήτου και από την άλλη θα διαταράξετε την αεροδυναμική που έχει μελετήσει ο σχεδιαστής του.

Προσοχή, λεξικό υψηλής τάσης!

Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!

Ποια η διαφορά kW και kWh;

Σε ποιες χώρες τα EV είναι ακόμη πιο «πράσινα»;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close