Νέο Ford Kuga και με plug-in υβριδικές εκδόσεις

Το Kuga είναι το πρώτο Ford που διαθέτει ήπια, πλήρη και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης καθώς και το πρώτο SUV που βασίζεται στη νέα, παγκόσμια πλατφόρμα C2. Στην Ελλάδα από τις αρχές 2020.

Η Ford αποκάλυψε σήμερα μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και κομψή σε αισθητική νέα οικογένεια Kuga, που διαθέτει premium αναλογίες που βελτιώνουν τα επίπεδα ευρυχωρίας και άνεσης. Το νέο Kuga περιλαμβάνει τις εκδόσεις Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (ήπιο υβριδικό) and Kuga Hybrid (πλήρες υβριδικό), σε συνδυασμό με τους κινητήρες της Ford, 2.0L EcoBlue diesel, 1.5L EcoBlue diesel και 1.5L EcoBoost βενζίνης, και ευφυές, νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.

Kuga Plug-In Hybrid: Η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η μέγιστη απόδοση του προηγμένου συστήματος κίνησης του νέου Kuga Plug-In Hybrid ανέρχεται στους 225 ίππους. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Ford στην Ευρώπη που προσφέρει αυτονομία πάνω από 50 km αμιγώς με ηλεκτροκίνηση, εκτιμάται ότι θα έχει κατανάλωση από 1,2 l/100 km με εκπομπές CO2 29 g/km.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης που βρίσκεται στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, η τελευταία φορτίζεται αυτόματα εν κινήσει μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την κινητική ενέργεια η οποία συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα. Υπολογίζεται ότι μία πλήρης φόρτιση από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230-volt ολοκληρώνεται σε περίπου 4 ώρες.

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε και πώς να αξιοποιούν την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας τα προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga αυτόματα επιστρέφει σε EV Auto mode συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας για μέγιστη οικονομία καυσίμου.

Kuga EcoBlue Hybrid: Το νέο Kuga EcoBlue Hybrid αναβαθμίζει τον 2.0L EcoBlue diesel των 150 ίππων για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση. Η ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Με το σύστημα των 48 Volt, η τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Kuga λειτουργεί σε περισσότερες περιπτώσεις, για πρόσθετη εξοικονόμηση καυσίμου, συμβάλλοντας στις προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 132 g/km και κατανάλωσης από 5,0 l/100 km.

Kuga Hybrid: Το Kuga Hybrid χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύτσημα κατανομής της ροπής. Το Kuga Hybrid θα διατίθεται το 2020 με κίνηση στους εμπρός (FWD) ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Ford Intelligent All-Wheel Drive, με προβλεπόμενες τιμές εκπομπών CO2 130 g/km και κατανάλωσης 5,6 l/100 km.

Οι αγοραστές του νέου Kuga μπορούν επίσης να επιλέξουν από μία προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford EcoBoost και Ford EcoBlue diesel με βελτιστοποιημένη ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία, που συμμορφώνονται με τα τελευταία πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6, όπως υπολογίστηκαν με τη διαδικασία World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Οι κινητήρες υποστηρίζονται στάνταρ από λειτουργία Auto Start-Stop για μειωμένο λειτουργικό κόστος και κιβώτια ταχυτήτων που περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων και το νέο οκτατάχυτο αυτόματο της Ford.

Kuga EcoBlue: Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue των 190 ίππων υπολογίζεται ότι θα καταναλώνει από 5,7 l/100 km με εκπομπές CO2 150 g/km. Η απόδοση βελτιώνεται με τη χρήση ενός ενσωματωμένου συστήματος εισαγωγής με ανεστραμμένους αυλούς για βελτιστοποιημένη “αναπνοή” του κινητήρα και υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας. Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου είναι πλέον πιο άμεσο σε απόκριση, πιο αθόρυβο και πιο ακριβές. Το σύστημα μετεπεξεργασία των καυσαερίων μέσω επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής συμβάλλει στη μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOX). Άλλες καινοτομίες του 2.0L EcoBlue που μειώνουν τις τριβές είναι:

  • Έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου κατά 10 mm σε σχέση με τους κυλίνδρους που ελαχιστοποιεί τα πλευρικά φορτία των εμβόλων και μειώνει τις τριβές στα τοιχώματα των κυλίνδρων
  • Ατσάλινα έμβολα – που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε κινητήρα Ford diesel – για βελτιστοποιημένες διαστάσεις και λιγότερη θερμική διαστολή
  • Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου
  • Εμβαπτιζόμενοι σε λάδι (belt-in-oil) ιμάντες κίνησης εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού

Ο 1.5L EcoBlue κινητήρας της Ford αποδίδει ισχύ 120 ίππων, με κατ’ εκτίμηση κατανάλωση από 4,8 l/100 km με εκπομπές από CO2 127 g/km. Ο κινητήρας αυτός υποστηρίζεται από τεχνολογίες, όπως:

  • Επανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης σε συνδυασμό με υγρόψυκτο εναλλάκτη αέρα (intercooler) για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους
  • Ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη “αναπνοή” του κινητήρα
  • Υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση turbo, με υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας, κατάλληλα για λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες
  • Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που ανταποκρίνεται ταχύτερα και πιο αθόρυβο προσφέροντας πιο ακριβή τροφοδοσία

Kuga EcoBoost: Ο κινητήρας 1.5L EcoBoost διατίθεται σε εκδόσεις με 120 και 150 ίππους. Με την υποστήριξη του πρώτου στη βιομηχανία συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, προσβλέπει σε τιμές κατανάλωσης από 6,5 l/100 km και εκπομπών CO2 από 149 g/km. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα.

Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού – χωρίς να υπονομεύονται οι επιδόσεις ή η πολιτισμένη λειτουργία.

Ο κινητήρας διαθέτει προηγμένη υπερσυμπίεση, άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη βοήθεια τεχνολογίας φιλτραρίσματος των ρύπων. Μεταξύ των άλλων καινοτομιών είναι:

  • Νέος συνδυασμός άμεσου και έμμεσου (στους αυλούς) ψεκασμού καυσίμου που βοηθά να επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς και απόκριση με βελτιωμένη παράλληλα οικονομία καυσίμου, ιδιαίτερα στα χαμηλά φορτία του κινητήρα
  • Νέα αρχιτεκτονική χαμηλών τριβών που προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές
  • Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση βοηθώντας τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες. Επίσης, ο κινητήρας προσφέρει καλύτερη καμπύλη ροπής ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή
  • Πλήρως αλουμινένια δομή για μειωμένο βάρος

Το νέο και ταχύτητο στις αλλαγές οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει περαιτέρω βελτίωση στην κατανάλωση, στην απόκριση, αλλά και στις επιδόσεις. Διατίθεται με τους κινητήρες 1.5L EcoBlue των 120 ίππων και 2.0L EcoBlue των 190 ίππων, χρησιμοποιώντας:

  • Adaptive Shift Scheduling, που αξιολογεί τα ατομικά στυλ οδήγησης για βελτιστοποίηση των σημείων αλλαγής των σχέσεων. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει ανηφόρες, κατηφόρες και απότομες στροφές και να προσαρμόζει ανάλογα τις αλλαγές σχέσεων για μία πιο σταθερή, απολαυστική και ποιοτική οδηγική εμπειρία 
  • Adaptive Shift Quality Control, που αξιολογεί πληροφορίες του οχήματος και του περιβάλλοντος για καλύτερη προσαρμογή της πίεσης στους εσωτερικούς συμπλέκτες, με στόχο ομαλότερες αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία αυτή μπορεί επίσης να προσαρμόζει την ομαλότητα των αλλαγών σχέσεων στο στυλ οδήγησης

Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue των 190 ίππων του νέου Kuga συνδυάζεται με το ευφυές σύστημα τετρακίνησης Ford Intelligent All-Wheel Drive. Ο κινητήρας εξασφαλίζει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών αλλά και μια πιο ομαλή καμπύλη ροπής στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας έτσι γραμμική επιτάχυνση.

Τεχνολογία Ford

Το νέο Kuga προσφέρει ακόμα περισσότερα πρακτικά χαρακτηριστικά άνεσης, καθώς και τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και συνδεσιμότητας. Ανάμεσα στις προηγμένες τεχνολογίας είναι το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου και το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, που υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8”. To premium B&O Sound System υπόσχεται μία εμπειρία ήχου υψηλής ποιότητας, ενώ για πρώτη φορά υιοθετείται ένας φιλικός στο χρήστη και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων LCD 12,3’’ που ξεχωρίζει για την πιστή αποτύπωση των χρωμάτων του.

Νέες τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ο προληπτικός φωτισμός στροφών και ο φωτισμός που βασίζεται στην οδική σήμανση διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Head-up display βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης, πιέζοντας ένα διακόπτη.

«Το νέο Kuga είναι το καλύτερο παράδειγμα της ανθρωποκεντρικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Ford. Το μοντέλο εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με πελάτες SUV αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να προσφέρει ξεχωριστό στυλ, απαράμιλλες επιλογές κινητήρων, premium άνεση και προηγμένες τεχνολογίες που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής,  μέσα και έξω από το αυτοκίνητο» δήλωσε ο Stuart Rowley, president, Ford Ευρώπης.

Το νέο Kuga είναι η τρίτη γενιά του μεσαίου SUV της Ford για τους Ευρωπαίους πελάτες που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Από τότε, η Ford έχει πουλήσει πάνω από 1 εκατομμύριο Kuga στην Ευρώπη.

Σχεδιασμένο από τους πελάτες μας

Το νέο Kuga είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στη νέα, παγκόσμια πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία υποστηρίζει τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος που συμβάλει στην καλύτερη απόδοση και μειώνει το βάρος έναντι των απερχόμενων μοντέλων έως και 90 kg – συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχους κινητήρες. Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη για βελτιωμένη αντοχή στις συγκρούσεις. Την ίδια στιγμή, το δάπεδο C2 προσφέρει 10% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία για αναβαθμισμένη δυναμική συμπεριφορά και πολιτισμένη λειτουργία εξασφαλίζοντας παράλληλα περισσότερο εσωτερικό χώρο στο εσωτερικό.

Το νέο Kuga λανσάρει μία νέα πιο ανάγλυφη και απέριττη εξωτερική σχεδίαση, με premium αναλογίες. Η αεροδυναμική σιλουέτα περιλαμβάνει ένα μακρύτερο μεταξόνιο που δημιουργεί στο όχημα με μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο, προς όφελος της οδηγικής άνεσης και της ευστάθειας. Άλλα χαρακτηριστικά της σχεδίασης του νέου Ford Kuga είναι το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα αυτοκίνητο πιο δυναμικό, πιο ευέλικτο και πιο ικανό από ποτέ.

Οι εκδόσεις Kuga Vignale, ST-Line και Titanium είναι διαμορφωμένες η κάθε μία με το δικό της χαρακτήρα. Το Kuga Titanium είναι η επιτομή του υψηλού επιπέδου εξοπλισμού και της ποιότητας που η Ford προσφέρει απλόχερα στους Ευρωπαίους πελάτες της. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η σπορ ποδιά και ο αντίστοιχος πίσω διαχύτης, οι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος καθρέπτες, τα πλαϊνά προστατευτικά και οι λαβές θυρών, τα φώτα ημέρας LED και οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17” ή προαιρετικά των 19”.

Το πλούσιο Kuga Vignale αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας και σχολαστικής προσοχής στην ποιότητα κατασκευής με αποκλειστικά στοιχεία Vignale, όπως το φινίρισμα από σατινέ αλουμίνιο για τις ράγες οροφής, τους προφυλακτήρες και τα ένθετα των μαρσπιέ, καθώς και μία μοναδική, κομψή σχεδίαση για τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Το εξωτερικό περιλαμβάνει επίσης στοιχεία ταυτότητας Vignale, όπως χρωμιωμένο φινίρισμα για τη μάσκα και τις δύο απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, σε συνδυασμό με στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18” και προαιρετικά των 19” ή 20”. Τα δερμάτινα καθίσματα Windsor σε αποκλειστικό, εξαγωγικό μοτίβο Vignale, το δερμάτινο και θερμαινόμενο τιμόνι αλλά και τα πολυτελή βελούδινα πατάκια, αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού.

Το τολμηρό στυλ του Kuga ST-Line είναι εμπνευσμένο από τα μοντέλα Ford Performance και περιλαμβάνει προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, μάσκα, εμπρός ποδιά, πίσω διαχύτη και ράγες οροφής με μαύρο φινίρισμα. Μία μεγάλη πίσω αεροτομή, οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18” ή προαιρετικά των 19” και η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης. Στο εσωτερικό, μία σκούρα επένδυση οροφής, τα αποκλειστικά σχέδια καθισμάτων “ST-Line” με κόκκινη ραφή, τα πεντάλ αλουμινίου, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα του, τα πατάκια και τα διακοσμητικά μαρσπιέ με το λογότυπο “ST-Line” υποδηλώνουν, αν μη τι άλλο, ένα χαρακτήρα υψηλών επιδόσεων .

«Οι πελάτες του Kuga δήλωσαν έτοιμοι για μία ακόμα πιο συναισθηματική σχεδίαση, και το νέο Kuga μοιάζει με περίτεχνα δουλεμένο γλυπτό. Κομψότερο οπτικά, χαμηλότερο και φαρδύτερο – ενθουσιάζεσαι και μόνο που το βλέπεις», δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης. «Το νέο εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα όλα τα σενάρια καθημερινής χρήσης. Αρμονικό και ευάερο, με premium υλικά, άριστη ποιότητα κατασκευής και προηγμένες τεχνολογίες.»

Το νέο Kuga προσφέρεται σε 12 χρώματα, μεταξύ των οποίων οι νέες μεταλλικές αποχρώσεις Diffused Silver και Sedona Orange. Το Blue Panther, ένα νέο φινίρισμα που διατίθεται αποκλειστικά με μοντέλα Vignale, προστίθεται στις premium βαφές τριών στρωμάτων Lucid Red και Star White pearl.

« Δεν υπάρχει μία λύση που να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες γι’ αυτό αναπτύξαμε μία ισορροπημένη στρατηγική κινητήρων για το νέο Kuga που θα βοηθήσει τους πελάτες να βρουν την ιδανική λύση για το στυλ ζωής τους και θα υποστηρίξει τους οδηγούς SUV κάνοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εύκολη και απολαυστική» δήλωσε ο Joerg Beyer, executive director, Engineering, Ford Ευρώπης. «Το Kuga είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που επωφελείται από μία ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλων Ford Hybrid.»

Το Kuga προσφέρει επίσης για πρώτη φορά την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. καθώς και τους χρόνους αλλαγών των σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις, ώστε να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις στα εκάστοτε οδηγικά σενάρια.

Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery mode προσφέρει στους οδηγούς αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένη τριβή, όπως στο χιόνι και στον πάγο. Το Deep Snow/Sand mode βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, χαλαρά εδάφη. 

Το νέο Kuga κάνει τη ρυμούλκηση ευκολότερη από ποτέ – από μικρά τρέιλερ μέχρι μεγάλα τροχόσπιτα – χρησιμοποιώντας δύο καινοτόμες λύσεις για ικανότητα έλξης έως και 2.250 kg, ανάλογα με τη διάταξη του συστήματος κίνησης. Ένας ηλεκτρικός, αναδιπλούμενος κοτσαδόρος ελέγχεται από ένα κεντρικά τοποθετημένο διακόπτη στο χώρο αποσκευών. Πιέζοντας το διακόπτη μία φορά, η μπίλια ξεδιπλώνεται από τον αποθηκευτικό της χώρο κάτω από το όχημα. Πιέζοντας το διακόπτη μία ακόμα φορά, εξαφανίζεται αυτόματα κάτω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον, διατίθεται ένας αποσπώμενος κοτσαδόρος που ασφαλίζει εύκολα. Όταν δεν χρησιμοποιείται, η μπίλια αποθηκεύεται στο χώρο αποσκευών.

Άνεση, ευρυχωρία και ευελιξία

Η άνεση, η ευρυχωρία και η ευελιξία είναι οι σημαντικές παράμετροι στην ποιοτική εμπειρία που απολαμβάνουν οι επιβάτες του νέου Kuga, το οποίο προσφέρει κορυφαίους χώρους στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Το νέο Kuga είναι 44 mm φαρδύτερο και 89 mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20 mm. Στο εσωτερικό, αυτό μεταφράζεται σε 43 mm περισσότερο χώρο για τους ώμους και σε 57 mm περισσότερο χώρο στην περιοχή της έδρας των εμπρός καθισμάτων, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 20 mm περισσότερο χώρο στην περιοχή των ώμων και 36 mm επιπλέον χώρο στην περιοχή των γοφών. Παρά το γεγονός ότι το συνολικό ύψος είναι χαμηλότερο κατά 20 mm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Kuga προσφέρει επίσης 13 mm περισσότερο χώρο για το κεφάλι των εμπρός επιβατών και +35 mm πίσω.

Για τους πίσω επιβάτες, διατίθενται για πρώτη φορά θερμαινόμενα καθίσματα στην εξωτερική πλευρά, ενώ ολόκληρη η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω, διαμορφώνοντας τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο ποδιών (1.035 mm), ή προς τα εμπρός, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών κατά 67 L. Ένα σύστημα τηλεχειρισμού απασφάλισης επιτρέπει επίσης την πλήρη αναδίπλωση της δεύτερη σειράς με ευκολία.

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει επίσης κάλυμμα δύο όψεων με βελούδο υψηλής ποιότητας στη μία πλευρά για premium εμφάνιση και αίσθηση, αλλά και μία ανθεκτική και στιβαρή επιφάνεια στην άλλη πλευρά που προστατεύει το εσωτερικό από βρεγμένο ή λασπωμένο σπορ εξοπλισμό. Ευρύχωρο, πρακτικό και άριστα συνδεδεμένο, το εσωτερικό του νέου Kuga προσφέρει καινοτόμο σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες άνεσης.

Για πρώτη φορά, το Kuga προσφέρεται με τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect που μετατρέπει το όχημα σε κινητό WiFi hotspot με σύνδεση για μέχρι και 10 συσκευές. Εκτός του ότι βοηθά τους οδηγούς να ψυχαγωγούνται αλλά και να προγραμματίζουν ταχύτερα και με λιγότερο άγχος τις μετακινήσεις τους με ενημερώσεις κυκλοφορίας Live Traffic για το σύστημα πλοήγησης, το FordPass Connect διαθέτει και μία σειρά λειτουργιών άνεσης μέσω της εφαρμογής κινητού FordPass, όπως:

  • Εντοπιστής Οχήματος, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους σε χώρους στάθμευσης πολυσύχναστων εμπορικών κέντρων
  • Κατάσταση Οχήματος, για έλεγχο της στάθμης καυσίμου, της κατάστασης του συναγερμού, της διάρκειας ζωής του λιπαντικού κ.ά.
  • Κλείδωμα/Ξεκλείδωμα Θυρών, για απομακρυσμένη πρόσβαση
  • Απομακρυσμένη Εκκίνηση, για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων**
  • Λειτουργία eCall, η οποία καλεί αυτόματα υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος και επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέονται άμεσα με υπηρεσίες διάσωσης μέσω του διακόπτη SOS στην κονσόλα οροφής

Μία νέα επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphones σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να “ξεφορτωθούν” οριστικά τα καλώδια παραμένοντας συνδεδεμένοι εν κινήσει. Η επιφάνεια φόρτισης ανιχνεύει αυτόματα συμβατές συσκευές για να ξεκινήσει η φόρτιση.

Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Το σύστημα υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8”, η οποία λειτουργεί χρησιμοποιώντας χειρονομίες των δακτύλων του χεριού. Το SYNC 3 επιτρέπει επίσης στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού καθώς και των συνδεδεμένων smartphones με απλές φωνητικές εντολές. Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto™ περιλαμβάνεται δωρεάν.

Ένας νέος πίνακας οργάνων LCD 12,3” είναι ο πρώτος στη βιομηχανία με τεχνολογία ελεύθερης σχεδίασης επιφανειών που επιτρέπει τη χρήση καμπύλων σχημάτων για αρμονική ενσωμάτωση στην εσωτερική σχεδίαση. Τα κυκλικά τμήματα της οθόνης δίνουν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να ξεφύγουν από τα συμβατικά παραλληλόγραμμα σχήματα.

Επιπλέον, τα ψηφιακά όργανα με οθόνη βάθους χρώματος 24-bit παράγουν λεπτομερείς, υψηλής ευκρίνειας και πιο φιλικές προς το χρήστη ενδείξεις και εικονίδια, τα οποία αποτυπώνονται σε όλο το φάσμα των χρωμάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ενδείξεις να είναι πιο φωτεινές και λιγότερο κουραστικές για τα μάτια και έτσι πιο ευανάγνωστες.

Ένα νέο σύστημα ήχου B&O PLAY 675 watt επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ποιότητα μουσικής μέσω του FordPass Connect ή του smartphone. Το αποδοτικό σύστημα των 675 watt με τα 10 ηχεία, συνδυάζεται με ένα subwoofer που εξασφαλίζει άριστα μπάσα, ενώ η θέση των tweeter στο ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορούν οι επιβάτες να απολαμβάνουν μία πιο συναυλιακή ακουστική, ανεξάρτητα από τη θέση τους μέσα στο αυτοκίνητο. Το σχολαστικό στατικό και δυναμικό σετάρισμα του ήχου εξασφαλίζει τη διατήρηση μιας ποιοτικής ηχητικής εμπειρίας, ανεξάρτητα από τις οδηγικές συνθήκες.

Η hands-free τεχνολογία πίσω πόρτας της Ford επιτρέπει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, όταν ο οδηγός κρατά στην αγκαλιά του ένα παιδάκι ή τσάντες με ψώνια. Οι μηχανικοί της Ford έδωσαν επίσης λύση στο ερώτημα που να τοποθετείται το κάλυμμα όταν αφαιρείται: τώρα το τελευταίο μπορεί να αποθηκευτεί με τάξη κάτω από το νέο, ευέλικτο πάτωμα φόρτωσης και να αφαιρείται ευκολότερα μέσω ενός ιμάντα απασφάλισης.

Για μία ακόμα πιο αθόρυβη εμπειρία οδήγησης,το σύστημα Active Noise Control χρησιμοποιεί τρία μικρόφωνα, τοποθετημένα σε “στρατηγικά” σημεία σε όλη την καμπίνα, που καταγράφουν το θόρυβο του κινητήρα στο εσωτερικό. Το σύστημα, στη συνέχεια, κατευθύνει αντίθετα ηχητικά κύματα μέσω του ηχοσυστήματος που καταστέλλουν τους ανεπιθύμητους θορύβους από τον κινητήρα και το κιβώτιο. Αυτή η τεχνολογία, η οποία είναι στάνταρ για τα μοντέλα Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid και Kuga 2.0L EcoBlue Vignale, βελτιώνει την ποιότητα ζωής μέσα στο αυτοκίνητο περιορίζοντας τους θορύβους.

Τεχνολογίες που εμπνέουν αυτοπεποίθηση

Το νέο Kuga αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία με μία προηγμένη γκάμα τεχνολογιών σχεδιασμένων να προσφέρουν αυτοπεποίθηση και σιγουριά στους οδηγούς πίσω από το τιμόνι, βοηθώντας τους να παραμένουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο.

Οι προηγμένες τεχνολογίες Ford Co-Pilot360 βελτιώνουν την προστασία, την οδήγηση και το παρκάρισμα στοχεύοντας σε μια οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και πιο ασφαλή.

Κάνοντας το ντεμπούτο του σε μοντέλο της Ford, το νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist συνδυάζεται με Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου οδηγού, ανιχνεύοντας οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Εάν ένας οδηγός δείξει την πρόθεσή του για αλλαγή λωρίδας ενεργοποιώντας το φλας, ή αν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας τη στιγμή που κάποιο όχημα πλησιάζει στο τυφλό σημείο και ενδέχεται να προκληθεί σύγκρουση, το σύστημα εφαρμόζει διορθωτική κίνηση στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποτρέψει να αλλάξει λωρίδα.

Το Pre-Collision Assist της Ford με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού και δικυκλιστή (Pedestrian & Cyclist Detection) αναβαθμίζεται με τη νέα λειτουργία Intersection, που μπορεί αυτόματα να ενεργοποιεί τα φρένα για να περιορίζει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις των ατυχημάτων, εάν ανιχνευτεί κίνδυνος επικείμενης σύγκρουσης σε μία διασταύρωση.

Το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του. Τέλος μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.

Όταν είναι ενεργοποιημένο το ACC, η τεχνολογία Lane Centring παρακολουθεί τις οριζόντιες διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι, ώστε το όχημα να διατηρηθεί στο κέντρο της λωρίδας. Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία θα προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει αδιαφορία από τον οδηγό.

Το Kuga είναι το πρώτο SUV της Ford στην Ευρώπη με προαιρετικό Head-up display (HUD), που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο τους. Το σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα υιοθετώντας ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες). Επίσης είναι από τα πιο φωτεινά, με ρύθμιση σε 16 στάδια έως τα 10.000 κεριά/μ2.

Χάρη στα ειδικά φίλτρα της πολυανθρακικής επιφάνειας προβολής, η οθόνη είναι εξαιρετικά ευανάγνωστη ακόμα και από χρήστες που φοράνε πολωτικούς φακούς. Ανάλογα με την έκδοση, διαμορφώνονται και οι πληροφορίες που προβάλλονται, όπως ταχύτητα κίνησης – η μόνη που είναι πάντα σταθερή – Traffic Sign Recognition, ACC, πλοήγηση, Shift Indicator, σύστημα ψυχαγωγίας και ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.

Το BLIS με Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει και τα φρένα για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή τη μείωση των επιπτώσεών της, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.

Το Stop & Go επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.

ΤοActive Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα διακόπτη. Ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου, οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Ford αναγνωρίζοντας κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Στη συνέχεια, το όχημα ελέγχει πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης – και ελίσσεται σε χώρους μήκους έως 92 cm μεγαλύτερους από το αυτοκίνητο και σε κλίσεις έως 12% σε ταχύτητες έως 4 km/h, πριν επιλεχθεί το Park. Η τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτοματοποιημένο Park-out Assist.

Άλλα συστήματα που βοηθούν τους οδηγούς του νέου Kuga να αποφεύγουν ατυχήματα και το επικίνδυνο φαινόμενο της διάσπασης της προσοχής, είναι:

  • Evasive Steering Assist, που είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το σύστημα υποστηρίζει ελιγμούς ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
  • Lane-Keeping Aid, που βοηθά ενεργά τον οδηγό να επαναφέρει το όχημα στη σωστή λωρίδα με ελαφρά διορθωτική παρέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης
  • Εμπρόσθια κάμερα & κάμερα οπισθοπορείας, που προφέρουν θέαση 180 μοιρών μπροστά και πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους 
  • Wrong Way Alert, που χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο

Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφής) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για την παρακολούθηση των διαγραμμίσεων των λωρίδων μέχρι 65 m μπροστά, επιτρέποντας στους προβολείς να εστιάζουν προληπτικά προς το εσωτερικό των στροφών, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι. Η ενσωμάτωση της δυνατότητα ανάγνωσης της οδικής σήμανσης που αποτελεί πατέντα της Ford για βελτιστοποίηση της δέσμης, επιτρέπει τη διεύρυνσή της σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους για καλύτερο φωτισμό των εμποδίων που δεν βρίσκονται ευθεία μπροστά από το αυτοκίνητο.

Η αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων (Glare-free high beam) δεν ενοχλεί τους άλλους οδηγούς και βελτιώνει την ορατότητα στο σκοτάδι, χάρη στη χρήση προηγμένων προβολέων. Αυτοί χρησιμοποιούν μία καινοτόμα, προσαρμοζόμενη διάταξη ξεχωριστών μονάδων για μεγαλύτερη ευελιξία φωτισμού και πιο ομαλές μεταβάσεις που δεν διασπούν την προσοχή.

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η νέα τεχνολογία Post-Collision Braking βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, εάν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα.

«Δεν πιστεύουμε στην τεχνολογία, για χάρη της τεχνολογίας», δήλωσε ο Rowley. «Χαρακτηριστικά, όπως το ενσωματωμένο μόντε, FordPass Connect και το νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, σε συνδυασμό με τη νέα μας γκάμα κινητήριων συνόλων Ford Hybrid, είναι σχεδιασμένα για να αντανακλούν τη συνεχή εξέλιξη των οχημάτων μας και για να βοηθήσουν το νέο Kuga να ενταχθεί ομαλά στις ζωές των πελατών μας.»

Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close