ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI [test drive]

Το T-Cross μπορεί να είναι το μικρότερο SUV της μάρκας αλλά ίσως να είναι αυτό με την μεγαλύτερη ουσία για την ελληνική αγορά…

Θα έλεγα πως το αιδήμων T-Cross καταφέρνει να βρει κατευθείαν τον στόχο. Δίχως να επιφυλάσσει εκπλήξεις ή να διαθέτει κάτι το τολμηρό αποτελεί μια τίμια πρόταση που ταιριάζει στο προφίλ του Έλληνα (και όχι μόνο) οδηγού. Είναι ένα καλοστημένο SUV με κόμπακτ διαστάσεις, πολύ καλούς χώρους για το μέγεθος του, και επίσης πολύ καλή τιμή πώλησης βάσει του πλήρους εξοπλισμού. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για το μικρότερο SUV που τοποθετείται κάτω από το T-Roc και από το οποίο υπολείπεται 12 εκατοστά σε μήκος (ή αν προτιμάτε είναι κατά 5,5 μακρύτερο από το Polo).

Σχεδιαστικά το T-Cross δεν είναι από τα αυτοκίνητα που «γυρίζουν» κεφάλια. Παρά ταύτα ξεχωρίζει από την αρμονική σχεδίασή του (πασπαλισμένο με ολίγη… Touareg άχνη), μπροστά με την γνώριμη μάσκα της Volkswagen, τα LED ημέρας ενσωματωμένα στους προβολείς και τους ομίχλης χαμηλότερα στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος εκτείνεται μια έντονη αντανακλαστική λωρίδα, που με το μαύρο περίγραμμά της αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο αναγνώρισης του T-Cross.

Το μικρό SUV προσφέρει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους με τους πίσω επιβάτες να έχουν καλή απόσταση για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 347 έως 417 λίτρα (με ρεζέρβα ασφαλείας), ανάλογα με τη διαμόρφωση της στάνταρ πίσω συρόμενης σειράς καθισμάτων (διαιρούμενα 60/40) σε διαδρομή 14 εκατοστών. Όταν πέσουν τα καθίσματα δημιουργούνται 1.243 λίτρα διαθέσιμου χώρου μετατρέποντας το T-Cross σε ένα μικρό βαν. Αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος και το T-Cross φορτωθεί μέχρι την οροφή τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα, τιμή κορυφαία για αυτήν την κατηγορία των SUV.

Το ταμπλό δεν διαφέρει και πολύ από το μοτίβο των Polo και T-Roc με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί μία touch-screen 8 ιντσών και τον πίνακα οργάνων να είναι προαιρετικά ψηφιακός (συνδυάζεται με ένα πακέτο στα περίπου 500 ευρώ). Ποιοτικά έχει υιοθετηθεί η λογική του T-Cross με τα σκληρά πλαστικά, ενώ δεν υπάρχουν χειρολαβές στην οροφή. Η ρύθμιση της θέσης οδήγησης είναι σωστά με «ροδέλα», ενώ εκείνης του συνοδηγού κλιμακωτή ώστε να πέφτει εύκολα η πλάτη για φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές με πρακτικές ποτηροθήκες, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει στάνταρ ασύρματη θέση φόρτισης για smartphone και 4 θύρες USB. 

photos: gkaragiorgakis

Το νέο T-Cross προσφέρεται με τρεις κινητήρες (1.0 TSI με 95 ή 115 ίππους, 1.6 TDI με 115 άλογα). Η πρώτη μας επαφή έγινε με την βασική έκδοση στην κεντρική Εύβοια. Συγκεκριμένα, ο βασικός κινητήρας βενζίνης 1.0 TSI αποδίδει 95 PS στις 5.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 175 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Ακόμη και με τρεις ενήλικες στην καμπίνα, δεν στερείται επιδόσεων (ο κατασκευαστής δίνει 0-100 σε 11,5 δλ., τελική στα 180 χλμ./ώρα) και για όσους οδηγούν σε πιο ήρεμους ρυθμούς συστήνω δίχως δεύτερη σκέψη το οικονομικότερο T-Cross που καταναλώνει περίπου 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ./ώρα.

Πολύ θετική εντύπωση αφήνει τόσο η πληροφόρηση του τιμονιού όσο και ο ακριβής στα κουμπώματά του 5άρης επιλογέας ταχυτήτων. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη υποδειγματικά για την ελληνική άσφαλτο διασφαλίζοντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης και δίχως να είναι μαλακή, με το αμάξωμα να παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές. Το οποίο αμάξωμα απέχει 18 εκατοστά από το έδαφος και από την θέση του οδηγού απολαμβάνεις αρκετή SUV δόση.

Μάλιστα σε σχέση με τους οδηγός/ συνοδηγό οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά (σε σχέση με το Polo, 10 εκ. ψηλότερα). Με ορισμένες παραχωρήσεις πέντε άτομα θα ταξιδέψουν με ιδιαίτερη άνεση και με λογικούς αεροδυναμικούς θορύβους στις υψηλές ταχύτητες. Ακόμη και εκεί το T-Cross εντυπωσιάζει με την σταθερότητα του υπενθυμίζοντας σε ακόμη ένα μοντέλο το εξαιρετικό set-up με θεμέλιο λίθο την πλατφόρμα MQB-A0 (που χρησιμοποιείται στα συγγενή Seat Arona, Skoda Kamiq).

Με λίγα λόγια τo T-Cross μου άρεσε διότι συνδυάζει την αύρα ενός SUV με την πρακτικότητα ενός MPV. Έχει πολύ ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά που συνάδουν με το ελληνικό ανάγλυφο. Η τιμή πώλησης είναι πολύ καλή ακόμη και στην βασική έκδοση με υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Στο βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), η κλήση έκτακτης ανάγκης,  η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).

To Τ-Cross μπορεί να μην σου βγάζει την διάθεση που έχει το πιο σπορ T-Roc, αλλά αυτός ήταν και ο σκοπός των ανθρώπων της VW. Προσωπικά δεν με ενοχλεί η απουσία μαλακών πλαστικών ακόμη και στην πλούσια έκδοση. Από την άλλη, για όσους θεωρούν πως τα 95 άλογα λίγα υπάρχει και ο ισχυρότερος TSI με τα 115, ενώ για όσους θέλουν τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση μπορούν να κάνουν υπομονή περίπου δύο μήνες για την άφιξη της diesel έκδοσης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,9 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 112 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime3, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Γωνίες προσέγγισης/ διαφυγής/ ράμπας
4.108 × 1.760 × 1.584 mm
16,6 / 18,5 / 14 μοίρες 
Απόσταση από το έδαφος: 18 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.534/1.512 mm
Μεταξόνιο 2.551 mm
Χώρος αποσκευών 347-417-1.243 lt
Απόβαρο (με οδηγό) 1.245 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.400€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close