NEA

Για ποιο λόγο η Fiat-Chrysler θα ταξινομεί μοντέλα Tesla στην Ευρώπη;

Η FCA δεν φαίνεται να καταφέρνει να πετύχει τα αυστηρά όρια για το CO2 που προβλέπει η Ε.Ε. και συμφώνησε να «πουλά» Tesla για να ρίξει το μέσο όρο της…

H E.E. προβλέπει πως από τα τέλη του 2020 κάθε όμιλος κατασκευαστή θα πρέπει να έχει μέσο όρο στόλου λιγότερα από 95 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα. Το όριο αφορά σε κάθε όμιλο και όχι ξεχωριστά σε κάθε σήμα. Δηλαδή η Lamborghini με ένα μέσο όρο πάνω από 200 γραμμάρια δεν υπολογίζεται ξεχωριστά αλλά μέσα στο VW Group το οποίο ετοιμάζεται να λανσάρει δεκάδες ηλεκτρικά και υβριδικά για να ρίξει το μέσο όρο εκπομπών.

Τώρα, εδώ υπάρχει ένα νομοθετικό παράθυρο ώστε οι κατασκευαστές να αποφύγουν τεράστια πρόστιμα όπου μπορούν να φτάνουν αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Ένας κατασκευαστής μπορεί να ταξινομεί αυτοκίνητα κάποιου άλλου για να μειώσει τους ρύπους του.

Για παράδειγμα, o ιταλό-αμερικάνικος όμιλος της FCA είχε το 2018 μέσο όρο στα 123 γρ. CO2/χλμ., όταν το 2021 υπολογίζεται περίπου στα 101-102 γραμμάρια. Διαφορετικά το πρόστιμο που αντιμετωπίζει είναι εξαιρετικά υψηλό, ίσως και να ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Φυσικά η FCA θα πληρώσει πολλά εκατομμύρια ευρώ για την «εξυπηρέτηση» που θα της κάνει η Tesla στην Ευρώπη και που έχει συμφωνηθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η FCA έχει κάνει την ίδια τακτική και στις ΗΠΑ με την συνεργασία της Honda, της Toyota και της Tesla. Στην Ευρώπη ακούγεται πως η Mazda θα συνεργασθεί με την Toyota, ενώ έπονται και άλλοι κατασκευαστές στο πλαίσιο της εξαγοράς και συμψηφισμού ρύπων από την στιγμή που το επιτρέπουν οι κανονισμοί.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button