BMW 840d xDrive Coupe [test drive]

Υπάρχουν φορές που δεν ξέρεις πως ξεκινήσεις να γράφεις μία δοκιμή. Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι και η νέα «οκτάρα» των από 138.400€. Να γράψεις τι;

Αν είναι καλή; Αν είναι όμορφη; Αν τραβάει; Αν είναι γρήγορη; Αν στρίβει; Αν αξίζει; Αν… Φυσικά και τα κάνει όλα αυτά, όσα απολαμβάνουν οι ελάχιστοι κοινοί θνητοί που θα την βάλουν στο γκαράζ τους. Ένα σούπερ κουπέ που επιστρέφει μετά από 20 χρόνια ως απόγονος της επικής E31, εκείνης που υπήρχε αφισοκολλημένη πίσω από τις Ferrari, Porsche και Lamborghini της δεκαετίας του ’90.

Αν είναι καλή; Η νέα γενιά θα έλεγα πως έχει το όνομα, την χάρη και φυσικά όχι τον θηριώδη V12 της παλιάς αυθεντικής. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολυτάλαντο Gran Turismo μοντέλο που συνδυάζει περισσότερο την σβελτάδα, την ομορφιά και την άνεση σε όλες τις εκφάνσεις της (η BMW 8 διατίθεται και σε κάμπριο και σύντομα σε τετράθυρη Gran Coupe). Για αυτό υπάρχουν και δύο επιλογές κινητήρων (V8 4.4 βενζίνης και 3.0 πετρελαίου) με αποκορύφωμα την επερχόμενη M8.

Αν είναι όμορφη; Και πάμε στο μοντέλο της δοκιμής μας (ω, ναι, diesel). Από κοντά η νέα 8άρα είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ελκυστικά κουπέ που θα δεις. Το μήκος των 4,84 μέτρων είναι ο ένας παράγοντας που το καπό και το πίσω κρύσταλλο είναι τόσο μακριά. Αλλά το πλάτος των 1,9 μέτρων με τα πανέμορφα άκρα (οι πίσω ώμοι και ορισμένες γωνίες θυμίζυν κάτι από i8) δημιουργούν ένα πολύ εντυπωσιακό σύνολο που μοιάζει  σα να ξεχύνεται φαρδύ-πλατύ στην άσφαλτο. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με το πακέτο M.

Και πάμε στα εντός με το όμορφο ταμπά σαλόνι να σφύζει από δέρμα υψηλής ποιότητας. Μέχρι και η οροφή είναι ντυμένη με αλκαντάρα απολαμβάνοντας ένα υπέρ-πολυτελή διάκοσμο με κρυσταλλένιες πινελιές στον επιλογέα και στους διακόπτες. Και χαλαρωτικό συνάμα χάρη στα πολύ καλά καθίσματα. Εννοείται πως το ίδιο δεν μπορούν να πουν και οι πίσω επιβάτες, εκτός και αν πηγαίνουν ακόμη στο δημοτικό σχολείο!

Από την θέση του οδηγού εντύπωση μου έκανε πως δεν υπάρχει εκτεινόμενος μηχανισμός που να σου φέρνει την ζώνη ασφαλείας στον ώμο σου (ένα στοιχείο που δεν λείπει σε κάθε πολυτελές κουπέ). Μπροστά υπάρχει ένας high-tech πίνακας οργάνων με ότι πληροφορία ζητήσεις και παραδίπλα στην κεντρική κονσόλα μια touch-screen με υψηλά γραφικά. Τους μικρούς διακόπτες για τον κλιματισμό τους συνηθίζεις, όπως και σε ότι φέρει πάνω του αυτό το εργονομικό και υπέρ-ποιοτικό «desktop».

photos: nmarinopoulos

Αν τραβάει; Κουπέ-ναυαρχίδα με ντίζελ, πάει; Φυσικά και πάει! Τουλάχιστον στην 840d το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Με το που πατάς το μπουτόν εκκίνησης ο τρίλιτρος εξακύλινδρος θυμίζει σε ήχο έναν ροπάτο βενζίνης (μόνο στο ρελαντί και με κατεβασμένα τα παράθυρα θα ακούσεις το χαμηλό του κροτάλισμα). Γεμάτος, μεστός μπάσος (τεχνητός) ήχος που μεταβάλλεται ανάλογα με το πρόγραμμα επιλογής κίνησης (υπάρχουν πέντε με πολλές ρυθμίσεις εξατομίκευσης). Ανάλογα μεταβάλλεται η σκληρότητα των αμορτισέρ, το βάρος του τιμονιού και η λειτουργία του κιβωτίου με τις 8 σχέσεις και μετατροπέα ροπής. Πολύ γρήγορο, με σωστή διαχείριση και λειτουργία που κρατά την σχέση μέχρι τον κόφτη (στην manual επιλογή με τα paddles, υπάρχει και Launch Control).

O TwinPower είναι ένα πραγματικό διαμάντι προσφέροντας δύναμη και κατανάλωση που σε κάνει να χαμογελάς. Για διαφορετικούς λόγους. Ο πρώτος είναι πως όπου και να βρεθείς θα νιώσεις κυρίαρχος πατώντας κάθε φορά το δεξί πεντάλ. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική παρότι το καλοστημένο σασί με το γρανιτένιο πλαίσιο δεν σου την κάνει άμεσα αντιληπτή. Ο άλλος είναι πως όσο και να το πατήσεις δεν αγχώνεσαι για το τίμημα αυτό (μια μέση κατανάλωση στα περίπου 9,5-10,5 λίτρα/100 χλμ. με βαρύ πόδι, ταξιδεύεις με 7-8!).

Αν στρίβει; Μπροστά διπλά ψαλίδια, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι και μετάδοση xDrive στους τέσσερις τροχούς. Είναι δυνατό αυτή η κορυφαία BMW να μην περνά από τις στροφές σαν τρένο σε ράγες ή να μην κινείται στην ευθεία σαν βέλος; Πραγματικά, η 840d είναι ένα απίστευτο κουπέ για να ταξιδέψεις σε χρόνο dt από το ένα σημείο στο άλλο. Ή για να ανέβεις τον Μπράλο σβέλτα με την άνεση ενός σούπερ κουπέ που δεν θα σε αγχώσει στο παραμικρό.

Αυτό όμως ίσως και να είναι ένα θέμα. Η νέα 8άρα δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα σπορ κουπέ που θα σε κάνει να ιδρώσουν τα χέρια σου. Σύμφωνοι, είναι ταχύτατη με ένα σκασμό τεχνολογίες να φροντίζουν για αυτό και πολλά περισσότερα. Πάντως με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα η «οκτάρα» θα υπερστρέψει κάτι τις χάρη στην πισωκίνητη εν μέρει κατανομή του xDrive. Για όσους το τολμήσουν με ένα κουπέ κοντά στους δύο τόνους.

Αν αξίζει; Θα ήταν ασέλγεια να πει κανείς που δοκίμασε αυτό το αυτοκίνητο και δεν του άρεσε. Παρά ταύτα, σε αυτά τα χρήματα υπάρχουν και άλλες επιλογές που προσφέρουν τις συγκινήσεις που δεν μπορεί να δώσει αυτή η «οκτάρα». Είναι αυτό το κάτι που λείπει, ειδικότερα σε κάθε σύγκριση με το πριν. Ή ακόμη και με το τώρα και δεν αναφέρομαι απαραίτητα κάτι σε Porsche. Τι εννοώ; Αν ήθελα ένα πραγματικά σπορ κουπέ δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από την Μ4 ή την ακόμη πιο αλανιάρικη M2…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 840d xDrive Coupe  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/εξακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 235 kW (320 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 680 Nm (69,3 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,7 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 68 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 715 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 160 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 3, Εμπρός: 245/55 R19, Πίσω: 275/30 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.843 x 1.902 x 1.341 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.627 / 1.642 mm
Μεταξόνιο 2.822 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Απόβαρο 1.905 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 138.800€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close