ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Renault Clio στην Πορτογαλία [first drive]

To νέο Clio έχει γίνει ακόμα πιο κομψό, πλουσιότερο τεχνολογικά και εφοδιάζεται με νέους κινητήρες. Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές πώλησης.

Ταξιδέψαμε μέχρι την Πορτογαλία και την γραφική Έβορα για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του νέου Clio, του δημοφιλέστερου μοντέλου στην κατηγορία στην Ευρώπη (σ.σ. με 2,6 εκ. πωλήσεις από το 2013, περίπου 451.000 το 2018), με τη νέα γενιά να καλείται να συνεχίσει αυτή την επιτυχία. Και γιατί όχι, αφού κι αυτή η γενιά προικίζεται με το δυναμικό ντιζάιν τόσο εκτός όσο και εντός. Σχεδιαστικά, το Clio θα προσφέρεται για πρώτη φορά με το πακέτο RS, που περιλαμβάνει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, σπορ απόληξη, 17άρες ζάντες, δέρμα στο εσωτερικό, αλουμινένια πεντάλ κ.ά. Εννοείται πως υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί εξατομίκευσης με επιλογές ανάμεσα σε οκτώ μοτίβα στο εσωτερικό, 11 νέα χρώματα με τρία custom πακέτα, διαφορετικούς φωτισμούς καμπίνας κ.ά.

Το νέο Clio είναι το πρώτο Renault που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B (το πλαίσιο είναι ελαφρύτερο κατά 22 κιλά, συνολικά στο απόβαρο έως 50) και το χαρακτηρίζει ένα παράδοξο: ενώ οι εξωτερικές του διαστάσεις έχουν μικρύνει, το εσωτερικό του είναι πιο ευρύχωρο. Συγκεκριμένα, το μήκος είναι στα 4.050 χιλιοστά (μόλις 12 χιλιοστά κοντύτερο), με το μεταξόνιο μαζεμένο κατά 6 χιλιοστά (στα 2,583 μέτρα) και το ύψος χαμηλότερο κατά 30 χιλιοστά.

Και αν το αμάξωμα του νέου Clio σας μοιάζει σαν φυσική εξέλιξη του απερχόμενου (άλλωστε ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει), το ταμπλό είναι εντελώς νέο και διαφορετικό. Χαρακτηριστικό είναι πως η παρουσίαση των Γάλλων ξεκίνησε από το εσωτερικό. Καταρχήν, ξεχάστε τα σκληρά πλαστικά, τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία με τις μεγάλες οθόνες. Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμά τους είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε μοντέλο της εταιρείας (μέχρι και στα πάνελ των θυρών αποτυπώνεται η βελτίωση), ενώ την παράσταση κλέβει η μεγάλη όρθια touch screen με διαγώνιο 9,3 ίντσες (είναι η μεγαλύτερη που έχει μπει σε Renault). Ακόμη και οι πιο βασικές εκδόσεις έχουν οθόνη αφής 7 ιντσών, ενώ υπάρχει και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (από 7 έως 10 ίντσες) με πολύ όμορφες θεματικές ενότητες.

Πράγματι, στο νέο Clio βολεύτηκα πιο άνετα απ’ ό,τι στο τωρινό μοντέλο, κάτι που οφείλεται στην καλύτερη χωροταξική εκμετάλλευση και φυσικά στα πιο λεπτά καθίσματα. Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι ικανοποιητικός για τα γόνατα και τα κεφάλια (δεν είναι κορυφαίος, κυμαίνεται στο μέσο όρο), ενώ αυτός του πορτμπαγκάζ με το πιο στρογγυλεμένο άνοιγμα (με τον κρυφό υποδαπέδιο χώρο) φτάνει έως τα 391 λίτρα με κιτ επισκευής (από 330, στο diesel είναι 364 ελέω δεξαμενής adblue). Παράλληλα, οι αποθηκευτικοί χώροι στην κεντρική κονσόλα έχουν αυξηθεί από τα 22 στα 26 λίτρα (επιτέλους με βαθιές ποτηροθήκες!) και στις πόρτες από τα 4 στα 6,6 λίτρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού υπάρχει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης και στην κορυφαία ηχοσύστημα της Bose με 9 ηχεία.

Το νέο Clio διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων με ισχύ από 65 έως 130 ίππους (μέχρι να δούμε και τις πιο σπορ εκδόσεις). Στη βάση των turbo βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.0 TCe με 100 ίππους και 160 Nm και συνδυάζεται με μηχανικό 5άρι κιβώτιο ή αυτόματο CVT. Επίσης, θα υπάρξει και εργοστασιακή LPG έκδοση με υγραέριο. Χαμηλότερα υπάρχει και η ατμοσφαιρική έκδοση SCe 75 για περισσότερη οικονομία στην πόλη. Ο 1.3 TCe αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής (στάνταρ με διπλόδισκο EDC-7) και φυσικά απευθύνεται σε όσους θέλουν το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις. Στον αντίποδα υπάρχουν οι οικονομικές diesel εκδόσεις (θα ακολουθήσουν προς το τέλος της χρονιάς), με τον 1.5 Blue dCi να αποδίδει 85 ίππους και 220 Νm ή 115 ίππους και 260 Nm, και να συνδυάζεται με 6άρι σασμάν.


Οδηγώντας στην ευρύτερη περιοχή της Έβορα το νέο Clio στην έκδοση TCe 100 με μηχανικό 5άρι σασμάν (με το καροτι χρώμα), η πρώτη εντύπωση είναι πως κληρονομεί όλα τα θετικά του προηγούμενου μοντέλου και τα διασκευάζει με βέλτιστο τρόπο. Από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό το μεγαλύτερο βάθος της ανάρτησης, που διασφαλίζει καλύτερα επίπεδα άνεσης και εξαιρετική ποιότητα κύλισης παραπέμποντας σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το νέο Clio δεν είναι ένα «μπόσικο» σε setup supermini αλλά ένα με σχετικά σφιχτό συνδυασμό ώστε να μην αποξέει τον fun-to-drive χαρακτήρα του. Παράλληλα, το κάπως ελαφρύ σε αίσθηση αλλά ακριβές τιμόνι και ο ευχάριστος επιλογέας ταχυτήτων συντελούν στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.O ΤCe με τους 130 ίππους συνδυάζεται με το διπλόδισκο κιβώτιο EDC και πραγματικά πρόκειται για έναν κορυφαίο συνδυασμό (το Clio με το μπλε χρώμα) για όσους δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση και στις επιδόσεις.


Πέρα από τα καλύτερα NVH επίπεδα που διασφαλίζει η πλατφόρμα CMF-B, πάντοτε κατά τους Γάλλους, υπάρχει πλήρης υποστήριξη για τα συστήματα υποβοήθησης και αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (στάνταρ η λειτουργία αποφυγής σύγκρουσης), καθώς και της υποδοχής της νέας υβριδικής τεχνολογίας E-Tech που θα λανσαριστεί το 2020. Εδώ προτεραιότητα έχει η οικονομία καυσίμου, γι’ αυτό και επιλέχθηκε ένας ολοκαίνουριος ατμοσφαιρικός βενζίνης 1.6 που υποβαστάζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο κιβώτιο ταχυτήτων και αντλούν ενέργεια από μπαταρία 1,2 kWh.


Πολύ μεγάλη εντύπωση μου έκανε το σύστημα μετάδοσης που δεν έχει μήτε μετατροπέα ροπής μήτε συμπλέκτη αλλά τον βασικό ηλεκτροκινητήρα που συγχρονίζει τις σχέσεις (κάτι που «καροτίσω» σε τεχνική ανάλυση, προσεχώς). Περισσότερα θα έχουμε να πούμε με τα πρωτοβρόχια, οπότε έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα του νέου Clio στην εγχώρια αγορά σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές πώλησης.



Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Κε Μαρινόπουλε καλημέρα,

    είναι σίγουρο ότι έχει 390 λίτρα χώρο αποσκευών ? Αν είναι έτσι πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ, για το μήκος του.
    Μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος? Εσάς σας φάνηκε και οπτικά ότι είναι 390 lt ?

    1. Καλημέρα, σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Renault είναι 391. Έχει και κρυφό υποδαπεδιο χώρο. Οπτικά δεν δείχνει τόσο μεγάλο (ωστόσο, η μέτρηση είναι μέτρηση) αλλά όταν αφαιρεθεί το κάτω κάλυμμα αλλάζει το πράγμα. Εννοείται πως η τιμή αφορά κιτ επισκευής και όχι με ρεζέρβα ασφαλείας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close